یزدفردا" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از آغاز برنامه های متنوع فرهنگی و هنری به مناسبت ایام الله دهه فجر خبر داد.

 علی غیاثی ندوشن با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از چند وقت پیش به استقبال ایام الله دهه فجر رفته است،گفت:بدین مناسب بخش استانی جشنواره بین المللی تئاتر فجر در استان یزد برگزار شد.

وی گفت:در این برنامه هنری که با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وبا حضور هنرمندان 4استان برگزار شد،8 نمایش در تالارهای این استان به اجرا رفت.

وی در ادامه برگزار آثار سه دهه هنرهای تجسمی استان یزد را یکی از برنامه های دیگر استان به مناسبت ایام الله دهه فجر اعلام کرد و افزود:این برنامه نیز با استقبال هنرمندان هنرهای تجسمی در گنجینه فرهنگ و هنر یزد برگزار شد.

این مقام مسئول ادامه داد که در روزهای آینده هم بخش منتخب تجسمی فجر در یزد برگزار می شود که زمان دقیق برگزاری این برنامه اطلاع رسانی می گردد.

وی گفت:درگالری های هنری استان نیز نمایشگاههای تجسمی به مناسبت ایام الله دهه فجر برپا شده است.

غیاثی ندوشن افزود:در این ایام در شهرستانهای مهریز و اردکان جشنواره استانی شعر برگزار می شود.

به گفته وی در شهر ستان مهریز جشنواره شعرطنز و در اردکان جشنواره شعر با گویش محلی برپا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی در ادامه برگزاری هفته تئاتر را یکی دیگر از برنامه های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد درایام الله دهه فجر ذکر کرد.

وی افزود:در هفته تئاتر به غیر از اجرای نمایش ،کارگاههای آموزشی و برنامه نقد نمایش برگزار می شود.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب،شب شعر و خاطره گویی و جشن پیروزی انقلاب و...را ازدیگر برنامه های این اداره کل عنوان کرد که در شهرستانهای استان برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا