یزدفردا"مرحله كشوري شانزدهمين مسابقات ملی مهارت، 11 تا 14 بهمن ماه سال جاری از سوي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور برگزار می شود.

        جلال میرجلیلی مسئول مسابقات ملی مهارت استان با اعلام این خبر بیان داشت: مسابقات ملي مهارت به منظور ايجاد رقابت سالم بين جوانان كشور در زمينه مهارتهاي فني و حرفه اي و شناسائي استعدادهاي برتر مهارتي، هرساله در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی برگزار می شود که مرحله شهرستانی اين مسابقات، 24 ارديبهشت ماه و مرحله استانی 8 و 9 مردادماه برگزار شد و همچنين مرحله کشوری 11 تا 14 بهمن ماه سال جاری با حضور 452 نفر شرکت کتتده در 28 رشته برگزار می گردد.

وي تصریح کرد: مرحله كشوري شانزدهمین مسابقات ملی مهارت بصورت پروژه های عملي، حداکثر 22 ساعت خواهد بود که در نهايت شرکت کنندگان موفق به دريافت مدال هاي طلا، نقره ، برنز و ديپلم افتخار گرديده و در پايان مدال آوران اين مرحله در اردوهاي آماده  سازي مسابقات جهاني ابوظبي – 2017  حضور مي يابند.

میرجلیلی بیان داشت: ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی در میان جوانان، معرفی آموزش‌های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعة اقتصاد به عموم مردم و جلب نظر مسئولان، بنگاه‌های اقتصادی، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای كشور تا سطح مهارت‌های جهانی و شناسایی كمبودها در آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آنها و ... از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملي مهارت است.

مسئول مسابقات ملي مهارت استان افزود: در مرحله كشوري مسابقات ملي مهارت تعداد 12 نفر نخبه مهارتی یزدی در 11 رشته شامل :طراحی مهندسی مکانیک،لوله کشی و گرمایشی،الکترونیک،طراحی وب،کابینت ساز چوب،اتصالات چوبی،فناوری مد،آشپزی،فناوری طراحی گرافیک،تاسیسات الکتریکی و آکواترونیک كه از سوي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور برگزار مي گردد شركت مي نمايند.

وی درپایان افزود:علاوه بر 12 نفر نخبه مهارتی تعداد 15 نفر از کارشناسان رشته های مختلف از استان یزد جهت داوری این دوره از مسابقات به استان البرز اعزام شده اند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا