یزدفردا"جلسه شورای استانی زنان فرهیخته دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان یزد صبح امروز با حضور فخرالسادات خامسی مدیر کل زنان و خانواده استانداری و اعضای شورای استانی زنان فرهیخته در سالن کنفرانس عدالت واحد یزد برگزار شد.

در ابتدای جلسه شهناز نایب‌زاده رئیس شورای زنان فرهیخته استان یزد ضمن خیر مقدم و خوشامد گویی به حاضرین در جلسه با توجه به افزایش کمی و رشد کیفی زنان در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی و با این باور که زنان فرهیخته از بهترین سرمایه‌های انسانی و ارزشمند دانشگاه می‌باشند، شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاداسلامی با نظر رئیس دانشگاه دکتر حمید میرزاده در سال ۱۳۹۲ تشکیل گردید .

نايب‌زاده افزود: شورای راهبردی در صدد است تا با سیاست گذاری و برنامه ریزی، فرصت‌های لازم را در جهت رشد و توسعه کمی و کیفی مشارکت زنان دانشگاه آزاد اسلامی ودست یابی زنان به فرصت‌های برابر در عرصه‌های مختلف علمی و مدیریتی فراهم کرده و در این راه گامی موثر و سازنده در جهت توسعه پایدار برداشته شود.

وی از اهداف شورای راهبردی زنان به شناخت وضعیت و قابلیت‌های زنان، زمینه سازی جهت انجام تحقیقات و پروژه‌های بنیادی، حمایت از زنان فرهیخته و توانمند دانشگاهی، نظارت برحسن اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های کلان شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه و توجه به سلامت جسمانی و روان‌شناختی زنان اشاره کرد.

نایب‌زاده کار گروه‌های تخصصی شورای زنان فرهیخته استان یزد به معرفی کارگروه ارتقای مدرک، مرتبه و ترفیع بانوان، کار گروه مالی و حقوقی، کارگروه نیاز سنجی و برنامه ریزی آموزشی، کارگروه ارتقای سلامت جسمی و روانی بانوان، کارگروه بازاریابی مهارت‌ها و توانمندی‌های بانوان پرداخت.

وی در ادامه به معرفی ۳ کمیته پایش و جذب، کمیته علمی پژوهشی، کمیته تشکیلات و ارتباطات و شرح وظایف این کمیته‌ها پرداخته و همچنین اعضای شورای زنان فرهیخته دانشگاه هم معرفی شدند.

محمد رضا اسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند وحفظ جایگاه و تقویت جایگاه بانوان حائز اهمیت است.

اسلامی افزود: زنان در ترکیب اعضای هیات علمی نقش موثری دارند و به چند بانوی موفق در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد از جمله سیده معصومه طباطبایی که در حال حاضر مدیر نظارت استان و فاطمه بهجتی رئیس سابق واحد اردکان اشاره کردند .

وی گفت: امروزه با بررسی‌های صورت گرفته علت اصلی مشکلات موجود در خانواده کمرنگ بودن حضور زنان در محیط خانه تشخیص داده شده است.

در ادامه جلسه کمال خواجه‌پور معاونت فرهنگی دانشجویی واحد یزد در بحث تکامل‌های روحی و معنوی گفت: مرد وزن با هم مساویند و بحث‌هایی که به روح بر می‌گردد در اسلام تفاوت بین زن و مرد وجود ندارد.

خواجه‌پور افزود: در بحث کار زنان در اسلام چون به بحث جسم بر می‌گردد و اسلام به دلیل اینکه لطافت زن حفظ شود تفاوت هایی بین زن و مرد قائل شده است.

فخرالسادات خامسی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد نیز فرا رسیدن ایام الله دهه فجر را تبریک گفت و ضمن توجه به فعالیت پژوهشی و علمی به مباحث فرهنگی نیز بیشتر پرداخته شود .

 خامسی افزود: تلاش برای توسعه بیشتر در راستای شاخص‌های توسعه استان و حضور توام زنان و مردان در ترکیب شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و تلاش برای توسعه بیشتر در راستای شاخص‌های رشد استان به عنوان نقطه قوت شورا اشاره نمودند.

 وی گفت: یکی ازسیاستهای استانداری علمی نمودن کارگروه‌ها و راه اندازی مرکز تحقیقات زنان و خانواده در دانشگاه یزد و پیوند با سایر مراکز دانشگاهی می‌باشد.

محمد حسین جعفری رئیس دبیرخانه هیات امنا دانشگاه اسلامی یزد در این جلسه گفت: هیات امنا هفت شورا دارد که یکی از این شورا‌ها شورای زنان فرهیخته می‌باشد و همچنین به حضور زنان در ترکیب مجلس شورا ی اسلامی و دادسرا اشاره نمودند.

ودر پایان این جلسه اعضای شورای استانی زنان فرهیخته با حضور در معراج شهدای دانشگاه آزاد اسلامی یزد با اهداء شاخه گل و ادای احترام ، با آرمان‌های امام و انقلاب تجدید میثاق کردند .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا