یزدفردا"معاون بهداشتی دانشگاه گفت: با توجه به ضرورت اجرای طرح تحول در حوزه بهداشت، افزون بر 76 هزار نفر از ساکنین حاشیه شهرها، تمامی نقاط شهری استان به صورت همگانی و در قالب ارائه بسته های خدمات فعال، تحت پوشش قرار می گیرند.
محمد حسن لطفی با اعلام این خبر افزود: افتتاح همزمان پایگاهها و مراکز سلامت جامعه در حاشیه شهرها -که از بسته های خدمتی برنامه های تحول بهداشت جهت ارائه خدمات سطح یک بهداشتی به حاشیه نشینان، شهرهای 20 تا 50 هزار نفر جمعیت و شهرهای بالای 50 هزار نفر است-  به صورت همزمان در 16 دانشگاه علوم پزشکی کشور انجام می شود.

وی افزود: به منظور پوشش تمامی افراد خانوار، هر کارشناس مراقب سلامت، عهده دار سلامت 2500 نفر از شهروندان است و خانوارهای شهری جهت تشکیل پرونده سلامت باید به پایگاهها و مراکز سلامت جامعه مراجعه و خدمات مربوط به گروه سنی خود را دریافت نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: این خدمات، 135 واحد بهداشتی درمانی را در مناطق شهری دربرمی گیرد که شامل 11 بسته خدمتی است و تمامی گروههای سنی را بطور فعال تحت پوشش قرار می دهد.

شایان ذکر است که این افتتاحیه در روز دهم بهمن ماه سالجاری در مرکز بهداشتی درمانی نجف آباد و با حضو رمسئولین استانی انجام می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا