یزدفردا"چهارمین گردهمایی اقدام پژوهی منطقه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور صبح امروز 6 بهمن ماه 94 آغاز به کار کرد.
 منطقه‌ای اقدام‌پژوهان کشور امروز و فردا 6 و 7 بهمن ماه 94 در پژوهش‌کده‌ی فرهنگیان استان یزد در حال برگزاری است.
 این گردهمایی که ششم و هفتم بهمن‌ماه برگزار می‌شود با حضور دکتر علیرضا کرمانی مدیرکل آموزش و پژوهش کانون کشور، دکتر اقبال قاسمی پویا از اساتید پیشکسوت اقدام‌پژوهی کشور، دکتر عباسعلی دانافر مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد و اقدام‌پژوهان از استان‌های تهران، البرز، همدان، کردستان، کرمانشاه، قم، خراسان جنوبی، لرستان، مرکزی و یزد در محل پژوهش‌کده‌ی تالار فرهنگیان آغاز به کار کرد.
مدیرکل آموزش و پژوهش کانون کشور مطرح کرد:
دستاوردهای مطلوب حاصل گردهمایی‌های اقدام‌پژوهی
مدیرکل آموزش و پژوهش کانون کشور ضمن تشکر از حضور اقدام‌پژوهان کانون کشور و میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: از سال 93 تاکنون گردهمایی‌هایی در راستای اقدام‌پژوهی برگزار شده است و اکنون دهمین و آخرین گردهمایی ‌اقدام‌پژوهان کشور در سال 94 را در یزد تجربه می‌‌کنیم و الحمدالله به دستاوردهای مطلوب در این زمینه رسیده‌ا‌یم.
علیرضا کرمانی ادامه داد: در سال 95 سمینارهای پژوهشی انجام خواهد شد و بنا داریم ضمن راه‌اندازی و الکتریکی کردن محتویات آموزشی بر اساس تجارب گردهمایی‌های قبلی فعالیت‌های پژوهشی اعضا را نیز مد نظر داشته باشیم که در این راستا کارگاه‌های منطقه‌ای فعالیت‌های پژوهشی اعضا را نیز برگزار خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: مشاهدات و یافته‌های ما حاکی از این است که فعالیت‌های پژوهشی مربیان رو به رشد است و در ادامه امیدواریم این فعالیت پژوهشی در بحث اعضا نیز رونق یابد .

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در مراسم افتتاحیه این گردهمایی گفت: در عرصه‌ی فعالیت‌های فرهنگی با کودکان و نوجوانان، همواره مشکلات و موانعی که هست، می‌توان با روش اقدام‌پژوهی حل کرد. هرکدام از ما در کانون صدر تا ذیل مربی هستیم
عباسعلی دانافر تصریح کرد: در راستای اقدام‌پژوهی می‌توان مربیان را به دو گروه تقسیم کرد. گروه اول نسبت به مشکلات و موانع بی تفاوت هستند و گروه دوم گروهی هستند که دغدغه‌ی مسائل و مشکلات را دارند اما این دسته نیز به دو گروه تقسیم می شوند آن‌ها که که قبول دارند وضعیت موجود وضعیت مطلوبی نیست اما معتقدند که باید دیگران بیایند مشکلات و موانع را حل کنند اما گروه دیگر مربیانی هستند که معتقدند باید خود، مساله پیش رو، مشکلات و موانع را برای بهبود وضعیت نامطلوب حل کنند. در واقع تلاش یک مربی پژوهنده این است که شرایط نامطلوب را به شرایط مطلوب تبدیل کند.
در ادامه اولین روز کارگاه چهارمین گردهمایی منطقه‌ای اقدام‌پژوهان کانون کشوربه استادی دکتر اقبال قاسمی پویا از اساتید پیشکسوت اقدام‌پژوهی آغاز شد.
گفتنی چهارمین گردهمایی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا