یزدفردا"مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري یزد گفت: سلامت جامعه درگرو سلامت خانواده است و ضروري است موانع ورزش بانوان در استان رفع گردد.

نشست هم‌اندیشی بررسی وضعیت ورزش بانوان استان یزد و مشکلات موجود با حضور مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري، مديركل اداره ورزش و جوانان و نائب رئیسان هیئت‌های ورزشی استان برگزار شد.
«فخرالسادات خامسي هامانه» در اين جلسه اظهار داشت: کمبود امکانات و مشکلات مالی عمده‌ترین موانع برای توسعه ورزش بانوان استان یزد است وزنان و مادران می‌توانند در پرتو سلامت خود جامعه‌ای سالم پرورش دهند.
وي ارتقاء سلامتی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده را از اثرات فراگیر شدن ورزش در جامعه بیان کرد.
خامسي هامانه اهمیت ورزش و تأثیر آن بر سلامتی زنان را یادآور شد و افزود: ورزش را صرفاً کاری برای پر کردن اوقات فراغت تصور نکنیم بلكه باید جزو برنامه‌های روزانه ما باشد.
مديركل دفتر بانوان و خانواده استانداري ادامه داد: نقش ورزش در سلامتی چنان اهمیت دارد که 50 درصد بیماری‌ها مثل سرطان با ورزش قابل‌درمان است.
وی بابیان اینکه دغدغه و مسئولیت کافی برای تأمین فضا و امکانات ورزشی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: باید بسترسازی و برنامه‌ریزی مناسب برای ورزش بانوان استان یزد انجام گیرد.
خامسي هامانه با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی پیامد‌ها و تأثیرات ورزش در حوزه سلامت زنان گفت: با توجه به اهمیت فراگیر شدن ورزش در جامعه بانوان می‌توان طرح جامعی برای ارتقاء سلامت و ورزش آن‌ها ارائه کنيم و با همکاری همه دستگاه‌ها گامی مؤثر در اين حوزه برداریم.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري یزد در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه همواره زنان نقش بسیار مؤثر و پررنگی در خلق حماسه‌های سیاسی ماندگار در تاریخ کشور داشته‌اند، تصريح کرد: درواقع انقلاب اسلامی بود که زمینه مشارکت زنان در فعالیت‌های مختلف را فراهم کرد.
وی تک‌بعدی نبودن وجود زنان را یادآور شد و با اشاره به زندگی بزرگانی چون حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س)، ادامه داد: پیش از انقلاب تنها زنان باید در خانه فعالیت می‌کردند و حضور چشمگیری درصحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی نداشتند؛ اما بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و ارزش نهادن به پتانسیل بالای بانوان، آن‌ها توانستند ضمن حفظ و رسیدگی به خانواده فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی و پژوهشی داشته باشند.
خامسی هامانه بابیان اینکه اسلام نگاه جنسیتی نداشته و زن و مرد را باهم برابر می‌داند، خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب ثابت شد که اگر به بانوان میدان داده شود، ظرفیت آن رادارند که توانمندی‌ها و پتانسیل بالای خود را نمایش دهند و این موضوع به مسئولان یادآوری می‌کند که برای بسترسازی ارتقاي جايگاه زنان در حوزه‌های مختلف بیش از بیش تلاش کنند.
گفتني است در ادامه اين جلسه هريك از نائب رئیسان هیئت‌های ورزشی استان به بيان مشكلات موجود در ورزش زنان استان پرداختند و مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري از تشكيل گروه کاری به‌منظور رسیدگی به مشکلات ورزش بانوان استان و با حضور متخصصان و صاحب‌نظران خبر داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا