مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: پیشگیری مهمترین استراتژی بهزیستی برای خانواده هایی که دچار آسیب اجتماعی و یا در معرض آسیبها قرار دارند.

 

 دکتر جلیل عفتی با بیان این مطلب در کارگاه آموزشی مداخله در طلاق بهزیستی گفت: ما وظیفه داریم که همه توان و منابع خود را در جهت پیشگیری به کار بگیریم تا کیان خانواده متوجه آسیب نشود و کار به نهادهایی سوق پیدا نکند که بخواهند این آسیب را جمع کنند.

 

وی افزود: نسبت ازدواج به طلاق ها سه برابر گذشته رشد کرده و به ازای 6.7 درصد ازدواج یک طلاق است و در برخی استان ها این رقم بیشتر است.

 

مدیر کل بهزیستی استان یزد گفت: در هر وضعیتی پیشگیری برای ما مهمترین استراتژی است و در این راستا در تلاش هستیم برنامه هایی را داشته باشیم تا بتوانیم بیشتر از گذشته این فعالیت ها را توسعه دهیم تا بتوانیم به بهترین شکل به جامعه خدمات دهیم.

 

عفتی اظهار داشت: در حوزه طلاق کار مشترک بهزیستی و دادگستری در استان انجام شده است و با امکاناتی که در اختیار داریم تلاش شد تا کار به بهترین نحو انجام دهیم.

 

وی اظهار امیدواری کرد: با نگاه صلح و سازش بتوانیم خدمتی ارائه دهیم و در این مسیر بازنگری امور و نوع نگاه در ارائه خدمات ضروری است.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری نیز در این نشست با اشاره به آمارهای موجود گفت: در حال حاضر نیم میلیون مطلقه، 2ونیم میلیون زن سرپرست خانوار در کشور هستند و طبق آمارها از 724 ازدواج در سال 93 ،163 مورد منجر به طلاق شده است.

 

رفاهی افزود: در سال 58 نسبت ازدواج به طلاق 16 به یک بوده که در سال 93 به 4.5 به یک رسیده است.

 

وی با اشاره به فعالیت های مرکز تحکیم گفت: برگزاری کارگاه آموزشی مداخله طلاق در قالب طرح ملی مداخله در طلاق کشور به صورت پایلوت در استان های مازندران، فارس و یزد انجام شده که امیدواریم با الگویی مناسب در کل کشور به اجرا گذاشته شود.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: ما در کشور بیش از 11 میلیون دختر و پسر در آستانه ازدواج داریم که باید در این زمینه با آموزش های پیش از ازدواج باید برنامه ریزی صحیح و اصولی داشته باشیم.

 

گفتنی است، کارگاه آموزشی مداخله طلاق ویژه روانشناسان مراکز تحکیم بنیان خانواده بهزیستی استان یزد به مدت سه روز از 9 لغایت 11 اسفندماه برگزار شد.

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا