یزدفردا" نشست مشترک شوراهای آموزش و پرورش استان و شهرستان یزد با حضور دانش آموزان نخبه یزدی برگزارشد .

به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا " همزمان با هفته شوراهای آموزش و پرورش و دریک اقدام ابتکاری نشست مشترک شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان یزد با حضور جمعی از نخبگان دانش آموزی برگزارشد .

دراین نشست که معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ، مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش ، رئیس دانشگاه یزد ، رئیس بنیاد علمی نخبگان ، مدیرکل کانون پرورشی کودکان و نوجوانان ، مدیرکل نوسازی و اعضای شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان یزد حضورداشتند ابتدا 12 نفراز دانش آموزان نخبه استان در رشته های المپیاد های علمی ، جشنواره جوان خوارزمی و مسابقات بین اللملی با شور و شوق وصف ناشدنی  به طرح دیدگاههای خود در مورد وضعیت و جایگاه علمی استان ، مسائل و مشکلات پیش رو ، نحوه فعالیت دانش آموزان درعرصه های علمی پرداختند و با ارائه راهکارها و نظرات خود خواستار فراهم آوردن زمینه رشد و شکوفائی استعدادهای دانش آموزان در رشته های مختلف المپیاد علمی و جشنواره های بین اللملی از جمله جشنواره جوان خوارزمی شدند .

معاون سیاسی ، امنیتی استانداری یزد دراین نشست با اظهار خرسندی از حضور دراین نشست از ارائه راه حل ها و پیشنهادات دانش اموزان نخبه استان استقبال کرد و جسارت و جرأت نخبگان را درطرح دیدگاههای خود ستود. و افزود باید زمینه ای فراهم شود که دانش آموزان نخبه مسائل خود را با مسئولان استانی درمیان بگذارند .

"محمد علی طالبی " با مروری برروند نخبگی استان و مسائل و مشکلاتی که دراین راستا وجود دارد بر ضرورت رسیدگی بیشتر به آسیب های این حوزه تاکید کرد و افزود : دانش آموزان استان با تلاش علمی و کوشش جدی درعرصه های مختلف ،  توانمندی های خود را به نمایش گذاشته اند و افتخار آفرین شده اند

وی ضرورت بهره گیری از این استعدادها ، برای توسعه استان را خاطرنشان کرد و گفت : مجموعه مدیریت استان و آموزش و پرورش باید زمینه ارتباط با نخبگان دانش اموزان و بهره مندی از فضای فکری و توانمندی های نخبگی را فراهم نمایند

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز دراین نشست با تبریک هفته شوراهای آموزش و پرورش و تقدیر از همه کسانی که با تعامل ، همفکری و همراهی برای فراهم آوردن زمینه تعلیم و تربیت دانش آموزان استان تلاش می کنند تقدیر کرد.

"احمد شیرزاد" شورای آموزش و پرورش را والاترین اتاق فکر آموزش و پرورش خواند وافزود: بسیار خوشحالیم که نشست امروز شورای آموزش و پرورش به ارائه نقطه نظرات دانش آموزان نخبه یزدی اختصاص یافته است.

فرمانداریزد نیز با قدردانی از تمامی کسانی که برای تربیت و تعلیم این دانش آموزان همت گماشته اند افزود : جامعه آینده به دست دانش آموزان نخبه اداره خواهد شد .

"محمود شاکری شمسی " با ارائه گزارشی از عملکرد شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد افزود : شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد یکی از منظم ترین شوراهای آموزش و پرورش است که جلسات آن با حرارات  و به شکل تخصصی به بحث پیرامون مسائل تعلیم و تربیت می پردازد .

"محمود زارع " معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز درادامه گزارشی از موفقیت های فرهنگی ، پرورشی و علمی دانش آموزان استان ارائه کرد وگفت : دانش آموزان یزدی در تمامی زمینه های علمی و پرورشی رشد و موفقیت همه جانبه داشته اند .

گفتنی است ارائه نقطه نظرات دانش آموزان از جمله جلوه زیبای این نشست سه ساعته بود .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا