نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تأمین بخش اعظم نیروهای ماهر و متخصص مورد نیاز بازار کار،وظیفه خطیری است که بخش خصوصی باید در آن سهیم باشد.

یزدفردا"نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تأمین بخش اعظم نیروهای ماهر و متخصص مورد نیاز بازار کار،وظیفه خطیری است که بخش خصوصی باید در آن سهیم باشد.

       به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا " حبیب ا...کارگر،مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان به همراه رئیس و اعضاء کانون انجمنهای صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان در جلسه ای با محمد صالح جوکار نماینده مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی به بررسی مشکلات آموزشگاههای استان و ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند .

کارگر در این دیدار با اشاره به این مطلب که متولی ارائه آموزشهای مهارتی در کشور سازمان آموزش فنی و حرفه ای می باشد، حضور رو به تزاید رقبای ناخواسته دولتی در ارائه آموزشهای مهارتی درسطح وزارتخانه های مختلف ، به صحنه آمدن مراکز شبه دولتی به اصطلاح حرفه آموز فاقد صلاحیت و نظارت  ، ورود غیر هدفمند مراکز غیررسمی وابسته به دانشگاهها ، ارگانهای پژوهشی ، بازرگانی و غيره به این عرصه و ارایه خدمات رقابتی به عموم مردم را از عوامل آشفتگی و بروز وضعیت ناخوشایند در آموزشهای مهارتی و آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد عنوان نمود و حمایت های ارزنده و نگاه ویژه نماینده محترم را در خصوص رفع این مشکل خواستار شد .

در ادامه نشست محمد صالح جوکار ضمن اشاره به نقش آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای و بخش خصوصی در توسعه و ترویج آموزشهای فنی و مهارتی، آموزشگاه های آزاد را به عنوان بازوی توانمند سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور عنوان کرد وافزود:آموزشگاه های آزاد باید با تقویت انسجام و هماهنگی,میان یکدیگر در مسیر ارائه آموزشهای مهارتی گام بردارند .

جوکار نقش آموزشهای فنی و مهارتی در ایجاد اشتغال پایدار را مهم دانست و اظهار نمود :تأمین بخش اعظم نیروهای ماهر و متخصص در حرفه های مختلف مورد نیاز بازار کار، وظیفه خطیری است که بخش خصوصی باید در آن سهیم باشد.

ایشان ضمن ابراز خرسندی از این نشست حمایت همه جانبه خود را از بخش خصوص اعلام نمود برخورد قانونی با آموزشگاههای غیر مجاز و غیر موازی موجود در استان را از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خواستار شد .

در پایان محمد صالح جوکار اعلام نمود: در خصوص مواردی که باید در مجلس شورای اسلامی مطرح و حمایت شود ، پیگیری لازم را داشته باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا