یزدفردا"مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد از راه یابی تعداد 12نفر از جوانان نخبه مهارتی استان به مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت خبر داد.

    به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا "حبیب ا...کارگر ضمن اعلام این خبر افزود: مرحله کشوری رقابت های شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در بهمن ماه سال جاری باحضور 31 استان در استان البرز برگزار می شود که استان یزد نیز با 10 رشته انفرادی و یک رشته تیمی دو نفره در این مسابقات حضور خواهد یافت .

کارگر بیان داشت : مرحله شهرستانی شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در استان یزد در اردیبهشت ماه سال جاری با رقابت 390 نفر شرکت کننده در 31 رشته در سطح شهرستانهای استان برگزار گردید که از این تعداد 61 نفر به مرحله استانی راه یافته که در تاریخ 8 و 9 مردادماه سال جاری در مرحله استانی به رقابت پرداختند، و نهایتا 12 نفر موفق به کسب جواز حضور در مسابقات کشوری شدند .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در ادامه تاریخ برگزاری مرحله کشوری این دوره از مسابقات را 11 لغایت 14 بهمن ماه سال جاری عنوان کرد و افزود: هدف از یرگزاری این مسابقات كشف استعدادهاي حرفه‌اي جوانان و ايجاد فرصت مناسب برای شكوفايي مهارت‌ها، ايجاد انگيزش در جوانان براي كسب مهارت وايجاد سيستم ارزيابي نظام آموزش مهارتي كشور، فراهم نمودن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان استان، معرفي آموزش‌هاي مهارتی واهميت نقش آن در توسعة اقتصاد به عموم مردم و ايجاد فرصتي مناسب برای تبادل اطلاعات فني و تجارب حرفه‌اي،ايجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌هاي حرفه‌اي استان تا سطح مهارت‌هاي جهاني و معرفي افراد ماهر ونخبه به صنايع و بنگاه‌هاي اقتصادي می باشد.

 شایان ذکر است: برگزیدگان شانزدهمین و هفدهمین مسابقات ملی مهارت به چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت –ابوظبی در سال 2017 اعزام خواهند شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا