به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا " محمدممهدي شرافت با اشاره به اينکه محور گردشگري طبيعي يکي از محورهاي اصلي برنامه پنج ساله گردشگري استان است، عنوان کرد: اکوتوريسم يا طبيعت گردي يکي از شاخه هاي گردشگري است که مبتني بر جاذبه هاي طبيعي است و هدف آن رسيدن به توسعه گردشگري پايدار است.

مديرکل ميراث فرهنگي استان افزود: برنامه ريزي و توسعه زيرساخت هاي گردشگري، فعاليت هاي متعاقب آن و بازاريابي بايد براساس شاخص هاي پايداري از نظر زيست محيطي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي صورت پذيرد.

وي با بيان اينکه در اجراي پروژه هاي گردشگري بايد مباحث اکوتوريسم پايدار مدنظر قرار گيرد تصريح کرد: در اجراي هر طرح گردشگري بايد قوانين و مقررات مناطق حفاظت شده مورد توجه قرار گيرد و در طرحهاي مطالعاتي نيز هماهنگي لازم با اداره منابع طبيعي، سازمان محيط زيست و اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري صورت گيرد.

اين مقام مسئول با اشاره به آثار تاريخي منحصر به فرد در يزد گفت: گردشگران استان در کنار ديدن جاذبه هاي تاريخي، از طبيعت و مناطق بکر استان نيز ديدن مي کنند و پيش بيني مي شود در چند سال آينده تعداد گردشگران طبيعت گرد، اکوتوريسم بيابان و گردشگري درماني و ورزشي نيز در استان افزايش  يايد.

شرافت اظهار داشت: اکوتوريسم به عنوان ابزاري براي حفاظت و بالا بردن سطح کيفي زندگي مردم محلي جايگاه ويژه اي کسب کرده است و براي اينکه اکوتوريسم به ابزاري جهاني براي توسعه پايدار تبديل شود، اين بخش نيازمند تحقيقات جامع در زمينه مراکز گردشگري،  مديريت با کارآيي بالا و نيز سرمايه گذاري کافي است.

مديرکل ميراث فرهنگي استان خاطرنشان ساخت: باتوجه به نزديکي کوير به مرکز استان، يزد مي تواند در محور گردشگري طبيعي به خصوص کويرنوردي مورد توجه ويژه گردشگران قرار گيرد، چرا که گردشگر مي تواند طي سفر به استان يزد با صرف زماني محدود از کوير و زيبايي هاي آن نيز بهره گيرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا