یزدفردا"دو جشنواره درحوزه فیلم به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار می شود.

جشنواره فیلم کوتاه یزد جشنواره ای است که بزودی فراخوان آن از سوی این اداره منتشر و اطلاع رسانی می گردد.اما فراخوان جشنواره ملی فیلم رضوی چاپ و منتشرشده است.

جشنواره ملی فیلم رضوی،با هدف توسعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، شناسایی تولیدکنندگان آثار برتر فرهنگی وهنری در زمینه سیره و بهره گیری از هنر سینما در ترویج این فرهنگ در دو بخش اصلی داستانی کوتاه و مستند کوتاه برگزار می شود.

موضوعات جشنواره یازدهم فیلم رضوی با عناوین"فرهنگ رضوی" شامل احادیث ، حکمت ها ، داستان ها ، پیام های آموزشی و تربیتی در کلام و سیره رضوی ، یاران و خادمان امام ، جایگاه ویژه علمی و اخلاقی و مناظرات حضرت و ... و موضوع "سبک زندگی رضوی" شامل کلیه ی آثاری که ضمن ایجاد فضای معنوی جلوه ای از مفاهیم دینی ، اسلامی ، کرامات انسانی و فضایل اخلاقی را ارائه نماید می باشد.

بخش های مسابقه جشنواره در دو گروه بخش داستانی کوتاه و بخش مستند کوتاه می باشد که بخش های جنبی جشنواره نیز شامل برگزاری بخش های فرهنگی و هنری و برگزاری کارگاه تخصصی و نشست های پژوهشی است.

حداکثر زمان فیلم‏های کوتاه بخش داستانی و مستند 40 دقیقه و باید تولید سال ۹۳ به بعد بوده و یا در دوره های گذشته جشنواره شرکت نکرده باشند و آخرین مهلت ارسال آثار نیز 30 خرداد ماه سال 1395 است.

یازدهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد از 16 تا 18 مرداد ماه سال 1395 توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا