یزدفردا :دکتر صدرا ابرقویی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان یزد در گزارشی با اشاره به لزوم گسترش ایجاد صنایع پاک در استان در راستای ایجاد اشتغال و توجه به مسائل زیست محیطی گفت: استان یزد میتواند با توجه به پتانسیل‌های که توانسته در گذشته این استان را بعنوان یک استان با هوای پاک و بدون آلودگی در کشور معرفی کند ، هم اکنون نیز با وجود گسترش صنایع آلاینده در سال های گذشته بازهم میتوان با احیاء و توسعه برندهای استان هوای پاک را به مردم این شهر هدیه داد.       

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: وی گفت: صنعت اسب میتواند بعنوان یک صنعت پاک در توسعه پایدار استان نقش بسزایی داشته باشد همچنانکه در حال حاضر نیز این صنعت استان در کشور حرف های زیادی برای گفتن دارد و باید با علمی کردن آموزش های آن وهمچنین استفاده از آموزش های مهارتی و با ایجاد مرکز علمی کاربردی اسب سواری ، این صنعت را به عنوان یک صنعت پاک و البته سود آور در استان گسترش داد.

وی گفت: طبق آماری که مسئولین هیات سوار کاری استان ارائه داده‌اند هم اکنون حدود 4000راس اسب در استان وجود دارد که از این تعداد 3000راس آن اسب عرب است و همچنین در استان 210 باشگاه سوارکاری وجود دارد که همه اینها نشان از وجود پتانسیل و قابلیتهای بسیار بالا دارد که میتواند این ورزش را بعنوان یک صنعت پاک در استان گسترش یابد.

وی گفت: گسترش این صنعت میتواند کمک شایانی به صنعت گردشگری استان نیز داشته باشد هم اکنون میزان اقامت یک گردشگر در استان 1 روز است که میتوان با استفاده از صنعت اسب سواری یک روز را به سه روز اقامت افزایش داد.

وی خاطر نشان کرد. دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، آمادگی خود را در زمینه همکاری جهت ارائه آموزش های مهارتی با استفاده از خبرگان این صنعت اعلام میدارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا