ارائه 7 پیشنهاد برای جذب سرمایه گذاری دریزد/ اعتماد مردم نباید خدشه دار شود
 

مدیرکل گمرک استان یزد با ارائه هفت پیشنهاد برای جذب سرمایه گذاری در استان یزد گفت: دستگاه های اجرائی باید پاسخ مناسبی به اعتماد مردم و انتظارات به وجود آمده پس از توافق هسته ای دهند.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: حسن یاسری، مدیرکل گمرک استان یزد در نشست هماهنگي مركز خدمات سرمایه‌گذاری که با حضور استاندار يزد در سالن زنده‌یاد حميديا استانداري برگزار شد، اظهارداشت: انتظارات مردم و سرمایه گذاران پس از توافق هسته ای را می توان بر اساس نظریه های علم اقتصاد به انتظارات تطبیقی و عقلائی تقسیم بندی کرد.


وی در تبیین انتظارات تطبیقی، گفت: انتظارات تطبیقی بر اساس وضع موجود و گذشته اقتصاد شكل می‎گیرد، مردم براساس خاطره تاریخی‎شان، روند‎های اقتصادی آینده را پیش‎بینی می‎كنند، پیش‎بینی مردم كاملا متكی به سبدی از تحولات سیاسی اجتماعی و اقتصادی در گذشته بوده و مقايسه اي است.
 

مدیرکل گمرک استان یزد در ادامه به انتظارات عقلائی سرمایه گذاران اشاره کرد و افزود: انتظارات عقلایی مبتنی بر پیش بینی آینده بوده و چنانچه مردم و سرمایه گذاران نسبت به آینده خوش بین باشند این امر به افزایش سرمایه گذاری و تحریک تقاضا کمک و نهایتا منجر به افزایش تقاضای اقتصاد کشور خواهدشد.این فرایند در چارچوب مدل و براساس متغیرهای اقتصادی محاسبه وقابل اثبات است، وضعیت اقتصادی در این نوع از انتظارات بر اساس نظریه های اقتصادی و مدل های اقتصادسنجی، پیش بینی و تحلیل می شود.

وی در همین زمینه به توافق هسته ای و اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در کشور به عنوان دو تحول بزرگ در اقتصاد کشور اشاره و تصریح کرد: اکنون انتظارات عموم مردم به سمت بهبود فضای کسب و کار، تجارت و سرمایه گذاری سوق پیدا کرده است .

مدیرکل گمرک استان یزد افزود: اگر به انتظارات به وجود آمده در بین مردم پاسخی درخور داده نشود و از آن استفاده بهینه نگردد، فرصت بزرگی از کشور گرفته می شود،لذا عملکرد دستگاه های اجرائی کشور در این برهه حساس و تاریخی از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

یاسری تاکید کرد: در صورتی که دستگاه های اجرائی کشور برای موقعیت فعلی برنامه ای نداشته باشند و این فرصت تاریخی را از دست بدهند، انتظارات مثبت و سازنده مردم نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی کشور که کلید خروج از رکود و رونق تولید و صادرات است به یاس مبدل شده و اقتصاد ملی و برنامه های دولت با مشکل مواجه می شود.

 

وی در ادامه 7 پیشنهاد برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی ارائه و خواستار گام بلند دستگاه های اجرائی برای تحقق این پیشنهادات شد.

مدیرکل گمرک استان یزد در پیشنهاد اول بر معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های سرمایه گذاری در استان و ارائه پروپوزال های پیشنهادی بر اساس نیازهای موجود به سرمایه گذاران تاکید کرد.(RFP)

یاسری اولویت بندی طرح ها و پروژه ها با بهره گیری از تکنیک های ارزیابی طرحها و پروژه را به عنوان پیشنهاد دوم نام برد.

 وی در پیشنهاد سوم بر لزوم محاسبه ارزش فعلی و آتی سرمایه گذاری (PV) پروژه ها و میزان سودآوری آنهابه تفکیک اولویتها ی تعیین شده (در بخشهای صنعت،کشاورزی و خدمات بویژه خدمات فنی مهندسی ) به منظور تهیه و تدوین سند فرصتهای سرمایه گذاری استان و ارائه به سرمایه گذاران داخلی و خارجی تاکید کرد.

مدیرکل گمرک استان یزد تبادل اسناد و موافقتنامه بین سازمان های ذی مدخل و پارتنرهای داخلی و خارجی را به عنوان پیشنهاد چهارم در جذب سرمایه گذاری خارجی نام برد.

یاسری در پیشنهاد پنجم خواستار معرفی نحوه ارائه تسهیلات، معافیت ها ، تضامین بیمه ای و بانکی و سایر موضوعات مرتبط به سرمایه گذاران خارجی شد.

وی نشست با رایزن های اقتصادی و ارائه کتابچه فرصت های سرمایه گذاری استان یزد و در مقابل اخذ پیشنهادات و یا کتابچه شرکای بازرگانی و تجاری طرف مقابل را به عنوان پیشنهاد ششم نام برد.

مدیرکل گمرک استان یزد در پیشنهاد هفتم و پایانی بر لزوم تدوین کتابی حاوی تجربیات موفق سرمایه گذاری در ایران برای ارائه به تولیدکنندگان، صادرکنندگان و جلب اعتماد سرمایه گذاران داخلی و خارجی تاکید کرد.

گفتنی است، در این نشست که معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه‌ای استاندار، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ریزی استان، مديركل هماهنگي امور اقتصادي و بین‌الملل استانداري و نمايندگان دستگاه‌های عضو مركز خدمات سرمایه‌گذاری استان حضور داشتند هر یک از اعضا به بیان نظرات خود پرداختند.

 

عیادت مدیرکل گمرک یزد از خانواده سه شهید/تجلیل از صبر انقلابی خانواده شهیدان
 

مدیرکل گمرک استان یزد به مناسبت هفته بسیج از خانواده 3 شهید دوران دفاع مقدس عیادت کرد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: حسن یاسری، مدیرکل گمرک استان یزد در دیدار خانواده شهیدان فلاح گفت: مایه افتخار است که در ابتدای حضورم در یزد و پذیرش مسئولیت در خدمت خانواده ای باشم که دو شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.


وی ادامه داد: امنیت امروز کشور و جایگاه هائی که ما امروز داریم مرهون خون شهدا، جانبازان و ایثارگران و صبر و استقامت خانواده های آنان است.

یاسری افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا، یک وظیفه است و ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

در این دیدار صمیمی که فرزند، برادر و خواهر شهید نیز حضور داشتند، مادر شهیدان فلاح از حضور مدیرکل گمرک استان یزد در منزل آنان تشکر و برای سربلندی و عزت  ایران اسلامی و موفقیت خدمتگزاران به این نظام دعا کرد.

در پایان نیز مدیرکل گمرک استان یزد لوح تقدیری را به رسم یادبود به این مادر شهید تقدیم کرد.

مدیرکل گمرک استان یزد سپس در منزل همسر سردار شهید علی جعفری قاسم آباد حضور یافت و از صبر انقلابی این خانواده تجلیل کرد.

یاسری در این  دیدار صمیمی و معنوی که همسر و خانواده شهید نیز حضور داشتند گفت:خانواده معظم شهدا و ايثارگران با فداكاري هاي خود درس بزرگ ايثار را به ملت ما داده‌اند و در امتحان الهي سربلند هستند.

 

یاسری با گرامی داشت یاد و خاطره پیشکسوتان جهاد وشهادت گفت: شهدا و خانوده آنان مایه برکت و افتخار این کشور هستند.

در این دیدار همسر شهید جعفری قاسم آباد با بیان خاطراتی از همسر شهید خود گفت: در حالی که همسرم در خط مقدم نبرد با دشمن بعثی قرار داشت من نیز در پشت جبهه در حال پشتیبانی و تجهیز جبهه ها بودم.

 

وی از مدیرکل گمرک استان یزد به خاطر حضور در منزل شهدا و زنده نگه داشتن یاد آنان قدردانی کردند.

در پایان نیز مدیرکل گمرک استان یزد لوح تقدیری را به رسم یادبود به همسر شهید تقدیم کرد.

 

مدیرکل گمرک استان یزد سپس درمنزل سردار شهید حبیب الله دشتی حضور داشت و از پدر و مادر این شهید عیادت کرد.

پدر و مادر  شهید در این دیدار  صمیمی به بیماری خود اشاره و به بیان برخی مشکلات خود نظیر عدم تائید نسخه های داروئی اشاره کردند.

افزونی، نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود مشکلاتی در تائید نسخ داروئی این خانواده را تائید و از رفع آن تا 15 روز آینده خبر داد.

 

یاسری در این دیدار، پدران و مادران شهدا را نعمتی برای ملت ایران دانست و از درگاه خداوند برای آنان آرزوی شفای عاجل کرد.

در پایان نیز مدیرکل گمرک استان یزد لوح تقدیری را به رسم یادبود به پدر و مادر این شهید تقدیم کرد.

 

گفتنی است، سرداران شهید فلاح، علی جعفری قاسم آباد و حبیب الله دشتی در عملیات بیت المقدس 7 در محور شلمچه به فیض عظیم شهادت نائل شدند.

در این دیدار نمایندگانی از بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بسیج مستضعفین نیز حضور داشتند.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا