رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خبر داد:اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار در قالب کمک‌های فنی و اعتباری

یزدفردا"رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت که بمنظور کمک به سرمایه گذاران و ایجاد انگیزه در آنان، 40 میلیارد ریال در بودجه امسال برای کمک‌های فنی اعتباری اختصاص یافته است.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا :حمید رضا نصیری‌زاده عصر روز پنج شنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان اردکان در توضیح این مطلب افزود: باتوجه به نرخ بالای سود تسهیلات در کشورمان، این کمک‌ها در قالب یارانه سود تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران در بخش های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی استان پرداخت می‌شود.

وی گفت خوشبخانه تمام دستگاه‌ها در جریان تخصیص اعتبارات بوده و بودجه دستگاه‌ها با مشارکت فعال آنان مصوب شده است.

عضو ستاد برنامه ششم کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب و ابلاغ چشم انداز 20 ساله کشور در سال 84 گفت: هم اکنون در میانه راه سند چشم انداز قرار داریم و لازم است بررسی شود که اهداف سند چشم انداز تا چه حد محقق شده است.

حمید رضا نصیری زاده با اشاره به اینکه کشور در سال گذشته رشد 3 درصدی را در تولید ناخالص ملی تجربه کرد، تصریح کرد که دولت در سالجاری قصد دارد تا این میزان رشد اقتصادی را محقق کند.

نصیری زاده افزود: دولت در کنترل تورم موفق عمل کرده ولی باید دانست خروج از رکود، همراه با ثبات نرخ تورم تلاش مضاعفی را می طلبد.

وی در پایان با تاکید بر ظرفیت های شهرستان اردکان برای توسعه، از پیگیری‌های نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در جذب اعتبارات ملی قدردانی کرد.

حسین اسماعیلی فرماندار شهرستان اردکان هم در این نشست تلاش مضاعف دستگاه‌ها را در جذب اعتبارات ملی خواستار شد.

در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان اردکان، بودجه مصوب این شهرستان از اعتبارات تملک دارایی استان 12.8 درصد معادل ۱۸ میلیارد و 250 میلیون تومان اعلام شد.   

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد:ساماندهی نظام آماری نقش مهمی در بهبود توزیع بودجه در استان دارد

 

یزدفردا:رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: سازمان دهی و ارتقای نظام آماری استان در افزایش و بهینه سازی وضعیت بودجه در استان نقش اساسی دارد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا :حمید رضا نصیری‌زاده صبح امروز در نخستین نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان یزد که باحضور فرماندار و نمایندگان دستگاه های اجرایی همراه بود، با بیان این مطلب افزود: بودجه شهرستان‌ها بر اساس شاخص‌های توسعه یافتگی توزیع می‌شود و شفافیت و بهبود آمار‌ اعلام شده توسط دستگاه‌ها نقش مهمی در واقعی سازی جایگاه استان در نظام بودجه خواهد داشت.

وی افزود: بودجه به عنوان ابزار توسعه محسوب می‌ شود و لازم است کمیته برنامه ریزی شهرستان با تببین راهبرد‌های توسعه از این ابزار برای توسعه شهرستان استفاده نماید.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: تنظیم بودجه با همفکری تمام دستگاههای اجرایی مرتبط بوده و این بودجه در مقایسه با نیازهای استان کم اما نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

نصیری زاده از اختصاص بودجه برای تحقیق در مورد ساماندهی اتباع بیگانه در استان خبر داد و افزود سوق دادن توسعه به سمت صنایع کم آبخواه و با تکنولوژی بالا از دیگر محورهای توسعه در استان محسوب می‌ شود.

 

فرماندار یزد هم در این نشست گفت با توجه با کاهش درآمد دولت ناشی از فروش نفت، چاره‌ای جز حرکت به سمت مدیریت هزینه نداریم.

شاکری شمسی در این رابطه افزود: دستگاه های اجرایی عموماً مدیریت درآمد را مد نظر قرار می‌دهند اما با توجه به

محدودیت منابع اعتباری، مدیریت هزینه همراه با کاهش هزینه‌ها ضروری است.

وی همچنین از نگاه خاص سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در اختصاص بودجه مناسب به شهرستان یزد

قدردانی کرد.

در این نشست سهم شهرستان یزد از اعتبارات تملک دارایی استان 25 درصد، معادل ۳۶۰ میلیارد ریال اعلام شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا