یزدفردا:تالار گفتگوی محلی با همکاری شهرداری و در بنای شهرداری ناحیه تاریخی یزد واقع در میدان وقت الساعت راه اندازی می شود.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: جلسه ای در معاونت معماری و شهرسازی شهرداری یزد با حضور شهردار ناحیه تاریخی و مدیر پایگاه میراث فرهنگی پیرامون احداث و راه اندازی تالار گفتگوی محلی با همکاری شهرداری و در بنای شهرداری ناحیه تاریخی یزد واقع در میدان وقت الساعت یزد تشکیل شد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی یزد با اشاره به اینکه ایجاد سرای محله، تجلیگاه هویت محلی است، خاطر نشان ساخت: محله، رکنی است بین خانواده و شهر؛ فضای جغرافیایی خاصی دارد و هر خانواده نسبت به محل سکونت خود احساس خاصی مانند خانه‌اش دارد. این احساس موجب می‌شود تا هر کدام از ما به هنگام ورود به محدوده محله‌مان، حس آشنایی را تجربه کنیم. در گذشته هر محله نامی داشت که برگرفته از افراد معروف ساکن در آن محل یا برگرفته از موضوعیتی خاص برخوردار بوده است.

مجتبی فرهمند هدف از راه‌اندازی تالار گفتگوی محلی را مشارکت شهروندان در امور مربوط به‌ خودشان و در نهایت واگذاری تصمیم ‌گیری ‌های محله و مشارکت مردم در امور فرهنگی و اجتماعی دانست.

مهندس کشفی پور، شهردار ناحیه تاریخی، ضمن ابراز موافقت شهردار از راه اندازی این مکان در محله وقت الساعت یزد، لزوم آن را در ساماندهی و عمرانی بافت تاریخی تاثیرگذار و بهینه قلمداد کرد.

در پایان علاوه بر اینکه گفتگوهایی پیرامون نحوه تبادل اطلاعات شهری بافت تاریخی میان فاوا (فناوری اطلاعات و آمار) و پایگاه میراث فرهنگی صورت پذیرفت که شیرزاد به عنوان نماینده فاوا، نعمت الهی به عنوان نماینده شهرداری ناحیه تاریخی و نادری و حسینی به عنوان رابطان پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی یزد انتخاب گردیدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا