یزدفردا:در جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره ایده های برتر به ریاست مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، داریوش پورسراجیان، رئیس پارک علم و فناوری یزد به عنوان رئیس یازدهمین دوره این جشنواره انتخاب شد.

جشنواره مذکور طی چهار مرحله و در قالب برنامه های هفته پژوهش و فناوری در سال 94 با هدف توانمندسازی ایده های برتر توسط پارک های علم و فناوری و همچنین تمرکز بر محورهای دارای اولویت و ایجاد سامانه پایش و ارزیابی جهت راهبری ایده های فناورانه به سمت تشکیل شرکت ها و موسسات فناور برگزار خواهد شد.

برنامه های جانبی از جمله نشست تخصصی صاحب نظران و نمایشگاه ابتکارات و اختراعات از جمله ویژگی های این دوره از جشنواره خواهد بود.

طبق زمانبندی توافق شده، مقرر شد در مرحله نخست از اول مهرماه سال جاری فراخوان جشنواره اعلام و ایده ها در سایت ثبت شوند که البته جمع آوری ایده ها از طریق دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری صورت خواهد گرفت و در مرحله دوم نیز وبدئویی 3 تا 5 دقیقه ای توسط ایده پردازان منتخب مرحله نخست در نیمه دوم آبان ماه سال جاری ارسال شود که پس از آن سخنرانی و تشریح ایده در مقابل هیات داوران توسط منتخبان مرحله دوم انجام و ایده پردازان برتر در هفته پژوهش انتخاب خواهند شد.

گفتنی است، با توجه به اهمیت موضوع آب و توسعه فناوری در این حوزه به عنوان یکی از اولویت های کلان کشور، میزگرد تخصصی و نمایشگاهی در حوزه آب به همراه جایزه طرحهای حوزه آب توسط مركز توسعه فناوری آب پارک یزد در حاشیه این جشنواره برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا