ترمينال شماره 2 فرودگاه بين المللي شهيد آيت الله صدوقي يزد با حضور مديرعامل شركت فرودگاه هاي كشور و مقامات استان از جمله استاندار، نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.

ترمینال شماره 2 فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی یزد با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور و مقامات استان از جمله استاندار، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا "، سعداله وطن خواه مدیرکل فرودگاه های استان یزد در حاشیه مراسم افتتاحیه پروژه های عمرانی و بهسازی  فرودگاه بین المللی شهید آیت الله صدوقی یزد با اشاره به افزایش نرخ اعزام و پذیرش مسافر و پرواز در سال گذشته اظهار داشت : در سال 1393 نسبت به سال قبل 7/17 درصد اعزام و پذیرش مسافر و 5 درصد آمار پروازی این فرودگاه رشد داشته است.

وی به طرح های توسعه ای فرودگاه اشاره کرد گفت : با تملک و الحاق 2500 هکتار اراضی جدید و همچنین نصب سیستم سامانه کمک ناوبری ILS در آینده ای نه چندان دور و همچنین بهره برداری از ترمینال شماره 2 فرودگاه یزد ، برهه ی جدیدی از توسعه و تعالی و مرحله تازه ای از روند پیشرفت و ارتقای خدمات پروازی و فرودگاهی آغاز می کند.

وی بااشاره به ارتقای آن فرودگاه به سطح فرودگاه بین المللی افزود: در حال حاضر با وجود پروازهای زیارتی و حج و عتبات و همچنین مسیرهای پروازی مختلف داخلی ، آمادگی پذیرش هرگونه پرواز در هر ساعت از شبانه روز و توسط هر شرکت هواپیمایی بویژه در مسیرهای بین المللی فراهم گردیده است.

وطن خواه با اشاره به مختصصات ترمینال  مورد بهره برداری اظهار داشت : مساحت ترمینال شماره (2) 3200  متر مربع و تمام مصالح بکاررفته در آن از تولیدات داخل و توسط پیمانکاران و مشاوران بومی استان اجرا گردیده است.

وی اظهار امیدواری کرد در آینده ای نزدیک باتوجه به روند افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی و تمایل مردم به مود حمل و نقل هوایی ، با مساعدت مسئولین شرکت فرودگاه های کشور و مقامات ارشد استان یزد با انجام پروژه های جدید بویژه ساختمان برج مراقبت پرواز ، فاز دوم توسعه ترمینال شماره 1 و نصب سامانه ILS  بتوان به ظرفیت واقعی و جایگاه مطلوب و درشأن مردم شریف و عزیز استان یزد نایل شد .

مدیرکل فرودگاه های استان یزد روند توسعه ای چندساله گذشته این فرودگاه را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت : با کسب گواهینامه فرودگاهی و تبدیل آن فرودگاه به فرودگاه بین المللی و همچنین کسب استانداردهای ایزو و پیاده سازی سیستم مدیریت ایمنی ، گام های مناسبی در زمینه گسترش فرهنگ ایمنی و استقرار مبانی استاندارد و ارتقای سطح خدمات ایمنی برداشته شده است.

در این مراسم مه آبادی مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به جایگاه فرودگاه بین المللی یزد در بین فرودگاه های کشور و همچنین طرح ارتقای خدمات فرودگاهی اظهار داشت : رویکرد شرکت فرودگاه های کشور به سمت توجه و اهمیت به نیاز مسافر و تکریم مردم در سیکل تشریفات پروازی تغییر کرده و ظرفیت فرودگاه یزد را در شأن و جایگاه مردم استان دارالعباده یزد ندانست و تأکید کرد بایستی نسبت به فرودگاه بین المللی یزد توجه بیشتری معطوف شود.

وی ضمن پاسخ نسبت به در خواست استاندار یزد مبنی بر احداث فاز دوم ترمینال اظهار امیدواری کرد تا اوایل سال 1395 سامانه کمک ناوبری ILS در این فرودگاه نصب شود.

همجنین در این مراسم میرمحمدی استاندار یزد ضمن تقدیر و تشکر از خدمات صورت گرفته توسط مسئولین فرودگاهی و ارتقای سطح خدمات فرودگاه یزد ، با اشاره به موقعیت جغرافیایی ، صنعتی و امکانات پزشکی و دانشگاهی استان یزد ، توجه بیشتر مسئولین را به توسعه حمل و نقل هوایی خواستار شد.

گفتنی است در این دیدار اسفندیاری مشاور مدیرعامل فرودگاه های کشور در امور فرودگاهی مه آبادی را همراهی می کرد و ضمن بازدید از ادارات و بخش های مختلف فرودگاهی از اقدامات صورت گرفته ابراز رضایت و خشنودی نمود و از نزدیک با همکاران مجموعه اداره کل فرودگاه های استان یزد دیدار و گفتگو کرد.

لازم بذکر است پروژه های عمرانی و بهسازی یک ساله فرودگاه یزد شامل نمازخانه ویژه مستقبلین و مشایعین ، سرویس های بهداشتی ، دیوارهای حفاظتی و تقویت حصار فیزیکی فرودگاه ، جاده دسترسی به سطوح پروازی و سایت های کمک ناوبری جمعاً به ارزش حدود 40 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا