یزدفردا:این نشست سراسری شاخه جوانان و دانشجویان حزب اعتماد ملی پانزدهم و شانزدهم مهر، پنجشنبه و جمعه همین هفته، برگزار می‌شود. این همایش با عنوان "اعتماد ملی؛ سرمایه اجتماعی" با میزبانی استان یزد قرار است برگزار شود. به همین مناسبت به گفتگو با حمید ...
 

سومین نشست سراسری شاخه جوانان و دانشجویان حزب اعتماد ملی پانزدهم و شانزدهم مهر، پنجشنبه و جمعه همین هفته، برگزار می‌شود.

این همایش با عنوان “اعتماد ملی؛ سرمایه اجتماعی” با میزبانی استان یزد قرار است برگزار شود. به همین مناسبت به گفتگو با حمید رضا کارگر عضو شورای مرکزی و رئیس منطقه یزد حزب اعتماد ملی نشستیم تا درباره فعالیت های جدید حزب و همایش پیش روی آن اطلاعات بیشتری داشته باشیم.

 

آقای کارگر با توجه به تعطیلی چند ساله حزب چقدر توانسته اید به عرصه سیاسی کشور بازگردید و نیروهای خود را به خصوص در حوزه جوانان به صحنه برگردانید؟

با شرایطی که پس از انتخابات سال ۸۸ برای حزب اعتماد ملی به وجود آمد، امکان فعالیت وجود نداشت و حزب به حالت تعطیل درآمده بود .اما پس از انتخابات سال ۹۲، اعتمادملی با وجود درحصر بودن دبیرکل خود از اولین احزابی بود که فعالیت های خود را از سر گرفت.همایش در امتداد اعتماد که در تهران برگزار شد و بازخورد بسیار خوبی برای حزب داشت در واقع نشان داد اعتماد ملی نه تنها با حصر دبیرکل خود از فعالیت دست نکشیده بلکه با حفظ تشکیلات و ساختار خود، زودتر از دیگر احزاب خود را بازیابی کرده است .البته اعضای حزب اعتماد ملی در جریان انتخابات سال ۹۲ در اکثر استان ها جزو فعالین ستادهای دکتر عارف و روحانی هم بودند.

اما به هر حال با شروع مجدد فعالیت اعتمادملی، نیروهای حرب در قالب تشکیلات به دور هم جمع شدند، امروز جلسات شورای مرکزی حزب به طور مرتب برگزار می شود، دفاتر استانی فعال شده و جوانان اعتماد ملی هم در استان ها فعال تر از همیشه شده اند.سومین نشست سراسری جوانان حزب هم در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهرماه به میزبانی استان یزد برگزار می شود.

 

درباره همایش اعتماد ملی؛ سرمایه اجتماعی برایمان توضیح دهید. اهداف همایش و پیام حزب از برگزاری این همایش چیست؟

اهداف همایش شامل دو موضوع است.یکی انسجام تشکیلاتی حزب که به دلیل اهمیت جوانان در حزب اعتماد ملی، این موضوع در قالب شاخه جوانان و با برگزاری کار گروه های تخصصی و سخنرانی ها پیگیری می شود.

موضوع دیگر بحث   در جامعه است. سرمایه های اجتماعی جامعه وابسته به مشارکت عمومی و اعتماد ملی مردم است.با توجه به این که سرمایه اجتماعی در جامعه ایرانی دچار زخم های عمیقی شده و اتفاقا بحث سرمایه اجتماعی و مشارکت عمومی در مرامنامه حزب اعتماد ملی هم آمده و تلاش کرده ایم در قالب نشست به تقویت آن بپردازیم.

 

ما را از در جریان جزئیات بیشتری از هماش و برنامه دو روز برگزاری همایش قرار دهید.

نشست شامل دو بخش همایش عمومی و کارگروه های تخصصی است.در همایش عمومی سخنرانی اعضای شورا مرکزی و شاخه جوانان حزب را خواهیم داشت و حضور عموم مردم در آن آزاد است. همایش عمومی روز پنج شنبه ۱۶ مهرماه، ساعت ۱۸:۳۰ برگزار می شود و از همه فعالین سیاسی برای حضور در این همایش دعوت می شود.

در بخش کارگروهها هم مباحث تشکیلاتی برای جوانان حزب ارائه می شود.این کارگروهها شامل مباحث جریان شناسی سیاسی و تبین گفتمان اعتمادملی، سواد رسانه ای، تحزب در اسلام و… است.

 

 آیا از شخصیت ها و چهره های سیاسی هم دعوتی صورت گرفته؟

قایم مقام حزب و اعضای شورای مرکزی حزب به همراه جمعی از چهره های سیاسی استان در این همایش حاضر خواهند شد.از سخنرانان مراسم هم میتوانم به حجت الاسلام منتجب نیا، دکتر حق شناس و دکتر جوادی حصار و حجت الاسلام بیگدلی  اشاره کنم.

چند استان در این همایش شرکت دارند؟

 

تاکنون حضور جوانان ۱۰ استان قطعی شده که هنوز هم اعلام حضور استان ها ادامه دارد.

این نشست در روزهای ۱۶ و ۱۷ مهرماه برگزار می شود و امیدوارم بتوانیم میزبان خوبی برای جوانان حزب اعتماد ملی باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا