یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس استان یزد: سرپرست پلیس فتا فرماندهی انتظامی یزد در خصوص دوستی‌های اینترنتی به شهروندان یزدی هشدار داد.

سرهنگ حسین رضایی   با اشاره به اینكه هویت‌یابی و دوست‌یابی دو شاخصه مهم دوران نوجوانی و جوانی است، گفت: یكی از محیط‌هایی كه در دهه‌های اخیر برای دوست‌یابی از آن استفاده می‌شود، محیط مجازی اینترنت است.

وی ادامه داد: اما باید توجه داشت كه این محیط به علت خصوصیات خاص و منحصر به فردش مشكلات و آسیب‌هایی را نیز به دنبال دارد كه در صورت بروز مشكل گاهی این مشكلات جبران‌ناپذیر خواهد بود.

وی با اشاره به این كه ممکن است برخی با هویت حقیقی و نیت یافتن دوست وارد فضای مجازی شوند ،اظهار داشت: در این محیط افراد سودجویی حضور فعالی دارند و با جعل هویت یا سوء استفاده از اعتماد دیگران مشکلاتی را برای كاربران ایجاد می‌کنند؛ اتفاقاتی که با نگاهی به بخش حوادث روزنامه‌ها و سایت‌ها می‌توان وقوع روزانه آنها را رصد کرد.

سرپرست پلیس فتا فرماندهی انتظامی یزد تصریح كرد: متاسفانه بواسطه دوستی‌های اینترنتی، ارتباط پسر و دختر به شكل گسترده‌ای در حال رواج و شكل‌گیری است كه سبب بروز انحطاط اخلاقی و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌گردد.

این مقام انتظامی تاكید كرد: برخی از این روابط در حیطه فضای اینترنتی باقی نمانده و پس از چندی به گفتگوی تلفنی و سپس ملاقات در فضای فیزیكی منجر می‌شود كه آسیبهای فراوانی را می‌تواند به دنبال داشته باشد.

سرهنگ رضایی اضافه كرد: لذا توصیه پلیس به كاربران این است كه با افراد ناشناس در فضای مجازی قرار ملاقات حضوری نگذارید و به خاطر داشته باشید فضای مجازی نسبت به فضای واقعی بسیار متفاوت تر است.

وی افزود: شهروندان دقت داشته باشند با چه شخصیتی در ارتباط هستند و خواسته طرف مقابل چیست، به اشخاص ناشناس اعتماد نكرده و اطلاعات خصوصی زندگی خود را در اختیار این افراد قرار ندهند و جوابگوی خواسته‌های غیرمعقول و غیرمنطقی افراد ناشناس نباشند.

رضایی اظهار داشت: به دلیل عدم امكان احراز هویت واقعی در محیط سایبر، اكثر گفتگوهای این محیط بر مبنای دروغ پردازی و سوء استفاده از طرف مقابل است و هر كسی با هر شخصیتی می‌تواند فعالیت كند، بگونه‌ای كه یك "مرد خود را زن " و فرد " پیر خود را جوان " معرفی كند و می‌تواند در آن واحد چند شخصیتی عمل كند.

وی در پایان ابراز كرد: افراد مجرم با استفاده از جعل عناوین یا هویت كاذب دست به جرائمی مانند كلاهبرداری، هتك حیثیت، تهدید و اخاذی می‌زنند كه می‌تواند سبب بروز آسیب‌های فردی و اجتماعی زیادی برای شهروندان گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا