عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاری در عرصه هنرهای نمایشی می تواند راهی برای مقابله با ناتوی فرهنگی باشد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در خصوص برگزاری دومین جشنواره استانی تئاتر جوان سوره ماه گفت: این جشنواره به خوبی توانسته در راستای اهدافش  که همان شناسایی، پرورش و شکوفایی استعدادهای نوجوان و جوان است، گام بردارد.
دکتر صالح جوکار یکی از نکات مثبت جشنواره را فراهم ساختن زمینه و بستر مناسب برای رشد، معرفی و پشتیبانی از هنرمندان جوان برشمرد و افزود: این جشنواره همچنین شرایطی را برای تولید آثار نمایشی ارزشمند با موضوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، خانواده و سبک زندگی اسلامی فراهم نموده که هنرمندان جوان باید از این موقعیت بهترین استفاده را ببرند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی اظهار داشت: اگر بخواهیم الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی را به فرهنگ تبدیل کنیم بهتر است در قالب فعالیت های هنری از جمله تئاتر این مطلب را در جامعه نهادینه کنیم.
دکتر جوکار برگزاری این گونه جشنواره ها را آغازی برای حضور نوجوانان و جوانان در عرصه هنر دانست و ادامه داد:   باید با برنامه ریزی مناسب از ایده های هنری برتر در استان حمایت کنیم و این استعدادها را پرورش داده و شکوفا سازیم.
وی با بیان این که امروز ابزار کار هنری به ویژه تئاتر در ارائه و انتقال پیام به مخاطبان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: امروز مردم کشور ما به خصوص جوانان نیاز دارند به این که در یک فضای غالب ارزشی بتوانند پیام های انقلاب اسلامی را دریافت کنند.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استعدادهای هنری فراوان در کشور گفت: با توجه به کمبود امکانات و ظرفیت هایی که در این بخش وجود دارد خیلی زمینه شکوفایی استعدادهای هنری فراهم نشده از این رو جشنواره ها بستری برای شکوفایی آن ها است.
صالح جوکار به کمبود امکانات از جمله سالن های نمایش و مکان های مناسب برای تمرین گروه های جوان و نوجوان تئاتر در استان اشاره کرد و افزود: باید همگرایی در بین هنرمندان ما افزایش یابد و لازمه آن این است که هم گروه های تئاتر و انجمن نمایش را فعال نموده و هم ظرفیت ها، امکانات و فضاهای خوبی را برای آنان ایجاد کنیم.
وی با بیان این که اقدامات خوبی نیز در گذشته در این زمینه صورت گرفته خاطر نشان ساخت: معتقدم در عرصه هنرهای نمایشی هر چه مایه بگذاریم و زمینه را برای حضور هنرمندان در این عرصه فراهم کنیم این حرکت می تواند در راستای اهداف انقلاب و مقابله با ناتوی فرهنگی بسیار مؤثر باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که امروز دشمن از شیوه های هنری و هنرمندان و از ساز و کارهایی که به عنوان فناوری برتر در حوزه هنر وجود دارد، علیه ارزش های انقلاب اسلامی و ملت ایران استفاده می کند، تأکید کرد: چه خوب است که ما هم با محتواسازی و به کارگیری هنرمندان خوب و نیز بهره گیری از فناوری و آماده سازی شرایط برای هنرمندان بتوانیم پیام های انقلابمان را از دریچه هنر به مخاطبان منتقل کنیم و این شاید یک رسالت عظیمی باشد که بر عهده جامعه هنری کشور است.
جوکار در همین رابطه افزود: محتوا سازی و به کارگیری شیوه های هنری برعهده هنرمندان و ایجاد زیرساخت و زمینه های مناسب برای ارائه و اجرای آثار نمایشی بر عهده مسئولین است.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه قرار داریم، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه باید در سیاست گذاری هایی که در عرصه هنر می شود، جایگاه خوبی را برای هنر تئاتر در نظر بگیریم.
دومین جشنواره استانی تئاتر جوان سوره ماه به همت حوزه هنری استان از 16 تا 18 مرداد در یزد برگزار می شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا