پاسخگویی معاونین اداره کل آموزش وپرورش به خبرنگاران استان

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش :  اجرای طرح حامی دیابت در ۱۰۰ مدرسه یزد اجرا شد . 

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد، عباس دهقان در نشست خبری مدیرکل و معاونین  آموزش وپرورش استان یزد که در تالار فرهنگیان یزد برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته در ۱۰۰ مدرسه یزد، طرح آموزش دیابت و نحوه مقابله با آن برگزار شد.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان یزد گفت: سال گذشته در 100 مدارس طرح آموزش مسائل مرتبط با دیابت را انجام دادیم.

وی با تاکید بر اینکه باید مسائل آموزشی مرتبط با بهداشت دانش‌آموزان در مدارس جدی گرفته شود، افزود: دوره‌های بهداشت دهان و دندان هم برای 5 هزار دانش‌آموز در سال گذشته انجام شد.

به گفته معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، طرح شناخت بیماری‌های قلب و عروق برای حدود 2500 نفر از مدیران و معلمان مدارس هم در یزد اجرا شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد: برتری و موفقیت‌های دانش‌آموزان یزدی مرهون سخت کوشی و دلسوزی معلمان و والدین است .

" محمود زارع" نیز در این نشست با اشاره به کسب رتبه برتر دانش‌آموزان یزدی در کنکور سراسری اظهار داشت: این برتری و موفقیت‌های دانش‌آموزان یزدی به دنبال سختکوشی آنها،‌ دلسوزی معلمان و پیگیری والدین آنها محقق شده است.

وی در مورد کیفیت آموزشی در مدارس دولتی به ویژه در مقطع متوسطه عنوان کرد: مدارس دولتی استان یزد از نظر علمی پایین‌تر از مدارس غیردولتی نیستند و کیفیت آموزشی در مدارس مختلف تقریبا یکسان است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان : مهاجرت از استانهای دیگر و جذب  افرادبی سواد از مشکلات عمده ریشه کن شدن بی سوادی در استان است.

"مرآت امین‌الرعایا" معاون سواد‌آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست خبری بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نهاد سواد‌آموزی در کشور ایجاد شد و رفع بی‌سوادی در دستور کار نظام قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تبلیغ و ترویج در بحث سواد‌آموزی بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: در زمینه ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در استان یزد با دو مشکل مواجه هستیم که نخستین این موضوعات در زمینه جذب افراد است.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد در ارتباط با دیگر مشکل استان یزد در زمینه ریشه‌کن کردن بی‌سوادی، گفت: مهاجرت از استان‌های دیگر به استان یزد هم یکی دیگر از این مشکلات است که آمار بی‌سوادی استان را تغییر می‌دهد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش: اجرای مطلوب  طرح بسته حمایتی در استان یزد

"محمدحسن رادمنش" در این نشست اظهار داشت: با اضافه شدن پایه ششم ابتدایی به مقطع ابتدایی، در این مقطع به شدت با کمبود نیرو مواجه شدیم اما خوشبختانه در سال تحصیلی گذشته، این مشکل با تدابیر رفع شد و هیچ کلاسی بدون معلم باقی نماند.

وی با بیان اینکه سال گذشته، 500 کلاس درس در مقطع ابتدایی در مناطق مختلف استان، معلم نداشت، افزود: با ابلاغ وزارت آموزش و پرورش در 17 مردادماه سال گذشته قرار شد نیروهای جدید به کار گرفته شوند اما این امر محقق نشد و در نهایت بسته حمایتی برای رفع این مشکل ابلاغ شد که یزد از بهترین استان‌های مجری این بسته بود.

رادمنش با بیان اینکه ظرف مدت کوتاه، نیروهای دارای تحصیلات مرتبط، در دوره‌های آموزشی شرکت کردند و از اول مهرماه در کلاس‌های درس حاضر شدند، خاطرنشان کرد: استان یزد توانست در اجرای این بسته، عدالت آموزشی را به طور کامل اجرا کند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت و آمار تحصیل دانش‌آموزان تبعه بیگانه در استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر 10 هزار و 700 دانش‌آموز تبعه بیگانه دارای کارت در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند که 7 هزار و 800 نفر از آنها در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته 70 درصد مدارس اتباع بیگانه و ایرانی‌ها از یکدیگر جدا شدند اما هنوز امکان جداسازی صد درصدی مدارس اتباع بیگانه و دانش‌آموزان ایرانی فراهم نشده است.

رادمنش در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مشکلات موجود در زمینه مراکز پیش‌دبستانی عنوان کرد: 18 هزار و 300 نونهال پنج ساله در سال گذشته در مراکز پیش‌دبستانی تحصیل کردند اما به دلیل واگذاری این مقطع به بخش خصوصی، دستگاه‌های مختلفی در این حوزه دخالت کردند.

معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد:ایجاد مدارس قرآنی مهم‌ترین برنامه‌ پرورشی آموزش و پرورش یزد است.

" علی سرداری" نیز در این نشست خبری گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پرورشی آموزش و پرورش استان یزد، ایجاد مدارس قرآنی بوده است که بیش از 151 هزار دانش‌آموز نیز در فعالیت های قرآنی شرکت داشته‌اند.

 وی در مورد وضعیت فعالیت، بهداشت و اداره بوفه‌های مدارس استان یزد اظهار داشت: سازمان دانش‌آموزی بر روند فعالیت بوفه‌های مدارس نظارت دارد و افراد با نظر این سازمان مشغول به کار هستند.

معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه برخی بوفه‌ها به صورت تعاونی اداره می‌شوند، عنوان کرد: علاوه بر روند اداره بوفه‌ها، تلاش شده نظارت بهداشتی نیز به طور جدی مدنظر قرار گیرد تا دانش‌آموزان با مشکل در این زمینه مواجه نشوند به نحوی که حتی لباس و پوشش فردی که در بوفه مشغول به کار است نیز برای ما حائز اهمیت است.   

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان یزد خبر داد:سهم 3 درصدی استان یزد در استخدام آموزش و پرورش       

"علیرضا مصباح‌فر" در این نشست با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش 5 هزار نفر را از طریق آزمون استخدام خواهد کرد، اظهار داشت: سهم استان یزد از این تعداد حدود سه درصد است و حدود 160 نفر از این تعداد به استخدام آموزش و پرورش استان یزد در خواهند آمد.

وی بیان کرد: تعدادی از افراد، فرزندان شاهد و خانواده‌های ایثارگران استان یزد هستند که این افراد بدون آزمون و تنها با مصاحبه، استخدام خواهند شد.

مصباح‌فر با بیان اینکه نیاز آموزش و پرورش استان یزد به نیرو به ویژه در مقطع ابتدایی با این تعداد استخدامی برطرف نمی‌شود، اظهار امیدواری کرد: سال آینده با فارغ‌التحصیل شدن نخستین گروه دانشگاه فرهنگیان استان یزد، مشکل کمبود نیرو در استان برطرف شود.

معاون پژوهش و برنامه‌‌ریزی آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم همین تعداد نیرو را بر اساس نیاز آموزش و پرورش و بر اساس عدالت آموزشی در میان مناطق مختلف استان یزد تقسیم‌بندی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری آزمون ضمن خدمت معلمان در دوره‌های تخصصی و عمومی اظهار داشت: این آزمون‌ها با استفاده از روش‌های مختلف برگزار می‌شود و محتواهای آموزشی از طریق نرم‌افزار، لوح فشرده، کتاب و ... در اختیار معلمان قرار می‌گیرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا