استاندار یزد گفت : 24 خرداد روز انتخاب روش اعتدال و تدبیر و امید در اداره کشور و روز نمایش آگاهی و تحقق یافتن خواسته های مردم و رقم خوردن سرنوشت مردم بود

به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا "عصر یکشنبه 24 خرداد ماه جشن مردمی حضور به مناسبت پاسداشت حماسه سیاسی 24 خرداد 92 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیأت همراه، استاندار یزد، معاونین استاندار، مدیران کل ستادی استانداری یزد، فرماندار یزد، مشاورین استاندار، مدیران کل سازمانها و دستگاههای اجرایی استان ، فرمانداران و بخشداران و اقشار مختلف مردم و فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در سالن تربیت معلم شهید پاکنژاد برگزار شد.
استاندار یزد در این مراسم جشن اظهار داشت : روز 24 خرداد 92 روز امید به آینده ای بهتر، روز کشت بذر آرامش و امید، روز شور و شوق جوانان، روز احیای وحدت ملی و انسجام مردم، روز ناامیدی دشمن از اختلاف افکنی، روز شکوفایی پاسداری از رأی مردم به عنوان حق الناس و در یک کلمه روز خشنودی مقام معظم رهبری و مردم بود.
" سیدمحمد میرمحمدی" ادامه داد: شایسته است از همه چهره های مورد اعتماد و وثوق مردم که جهت گیریهای مردم در هماهنگی با جهت گیریهای این عزیزان است در فراهم آوردن شعف و نشاط سیاسی برای انتخاباتی پرشور تشکر کنیم و از خدا بخواهیم وجود آنها را سالم نگه دارد.
وی افزود : شور، شوق ، درک و فهم و شعور دست به دست هم داد و تحولی را در کشور به وجود آورد که امروز ما پس از دو سال با سرافرازی در گفتگو با دولتهای بزرگ با استدلالهای منطقی و حقوقی در مذاکرات هسته ای شجاعانه از حقوق ملت دفاع می کنیم.
"میرمحمدی" عنوان کرد : تا زمانی که همبستگی و اتحاد بین ملت وجود داشته باشد بزرگترین قدرت و نظام را داریم و به همین علت بود که حضرت امام خمینی (ره) می فرمودند نگران هیچ قدرت خارجی نیستم ولی نگران اختلاف درونی هستم و همواره تکیه معمار کبیر انقلاب بر روی توحید کلمه و وحدت بود.


آغاز به کار دولت تدبیر و امید در شرایط نامطلوب


عالی ترین مقام اجرایی استان گفت : اگر بخواهیم شرایط دولت تدبیر و امید را در سال 92 تشریح نماییم باید بگوییم دولت یازدهم در شرایطی اداره امور را به دست گرفت که اولاً دولت با تحریم های ظالمانه روبرو بود که تأثیرات مخرب آن هنوز بر روی زندگی ملت اثر دارد و اگرچه از سوی برخی مسئولان پیشین این تحریم ها بعنوان کاغذپاره تلقی می شد اما این کاغذپاره ها تأثیر خود را بر روی اقتصاد کشور و زندگی مردم گذاشت.
"میرمحمدی "اظهار داشت : ثانیاً مشکل بحران آب مشکل جدی برای دولت بود به طوری که چندین سال خشکسالیهای پی در پی و برداشتهای نادرست از منابع زیرزمینی دولت را با بحران آب روبرو کرد .
وی ادامه داد : خشک شدن دریاچه ارومیه، خشک شدن گاوخونی و بیلان منفی 325 میلیون مترمکعب آب در استان یزد از موارد بحران آب است که می توان به آن اشاره کرد.
استاندار یزد اشاره کرد : فسادهای پنهان و آشکار در دولت قبل رشد منفی 8/5 درصدی اقتصاد ، تورم شدید بیش از 45 درصدی، رکود تورمی اقتصاد، معوقات متعدد بانکی، طرحهای فراوان نیمه تمام زخمی شده که در استان یزد بیش از 3362 مورد طرح نیمه تمام توسط معاون برنامه ریزی استاندار گزارش شده، کاهش قیمت نفت، پرداخت یارانه ها از منابع غیرمرتبط، بیکاری فارغ التحصیلان از جمله مشکلات و مانع های بزرگی بود که دولت تدبیر و امید در شروع فعالیت خود با آن مواجه بود و هنوز پس از گذشت دو سال با برخی از این مشکلات دست و پنجه نرم می کند.
عالی ترین مقام اجرایی استان در بخش دیگری از سخنان خود طرح تحول سلامت، کاهش و مهار تورم، مهار سیر صعودی افزایش قیمتها، مبارزه با فساد، دیپلماسی فعال بین المللی، انتقادپذیری، تحمل و ظرفیت بالای دولتمردان دولت یازدهم در برابر انتقادات ، قانون مداری دولت در همه زمینه ها،توسعه تشکلهای مردم نهاد و نقش دادن به مردم ، ایجاد آرامش و امید در جامعه، پرداختن به طرحهای مهم و اساسی ، وفای به عهد در ارتباط با وعده های انتخاباتی را از مهمترین اقدامات رئیس جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته عنوان کرد.
"میرمحمدی " ضمن تشکر از کسانی که جشن مردمی حضور را تدارک دیده اند عنوان کرد: از همه شما به خاطر این اقدام زیبایتان صمیمانه تشکر می کنم زیرا باید یاد و خاطره حضور پرشور مردم در انتخابات 24 خرداد ماه 92 هر ساله گرامی داشته شود.
وی افزود : حق هم همین است که حضور شما مردم که مجدانه در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب برای خلق حماسه سیاسی لبیک گفتید و برای تحقق این حماسه بزرگ نقش آفرینی کردید پاس داشته شود و این روز جزو افتخارات ملی ما به شمار آید.
استاندار یزد در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد تا در آستانه ماه رمضان که ماه نزول و انس با قرآن است دلها از ناپاکی ها و کینه ها پاک گردد و این ماه سرچشمه خیر و برکت الهی برای عزت، سعادت و رستگاری ملت ایران باشد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا