استاندار یزد در همایش فعالان تشکل‌های اجتماعی با تاکید بر پیگیری مطالبات ‌سازمان‌های مردم نهاد گفت: پیشنهاد می‌کنم تا سازمان‌های مردم نهاد در سطح استان با انتخاب یک شورا به عنوان شورای هماهنگی سازمان‌های مردم نهاد استان، تشکل‌ها را هم به لحاظ موضوعی و هم به لحاظ تعامل با دستگاه‌های ناظر که مرجع صدور مجوز هستند، نمایندگی کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمدعلی طالبی" در همایش فعالان مشارکت‌های اجتماعی که به  مناسبت روز تشکل‌های مردم نهاد و مشارکت های اجتماعی که با حضور کمال اکبری معاون سازمان‌های اجتماعی وزارت کشور و با حضور جمعی از مدیران استان در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه یزد برگزار شد، با تقدیر از زحمات سازمانهای مردم نهاد استان در جهت فعالیت‌ در حوزه مشارکت اجتماعی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به مشارکت اجتماعی نیازمندیم و راه عبور بسیاری از مشکلات، مسائل و پیچیدگی‌های جهان امروز و همچنین تقویت اعتماد عمومی در جهت تعامل و ارتباط هر چه بیشتر مردم با دولت، از طریق مشارکت‌ اجتماعی است.
"طالبی" با اشاره به بحث حکمرانی خوب که به عنوان یکی از الگوهای توسعه در سطح جهان امروز از آن یاد می‌شود، تصریح کرد: حکمرانی خوب حاصل تعامل و هماهنگی مطلوب دولت، جامعه مدنی و مردم است و نقطه اتصال‌ ارکان جامعه، مشارکت است و از همین جهت از مشارکت بعنوان یکی از پایه‌های اصلی حکمرانی خوب یاد ‌می‌شود.
استاندار یزد از همکاری و هماهنگی همه سازمان های مردم نهاد و فعالین مشارکت اجتماعی اظهار خوشحالی کرد و ابراز امیدواری نمود تا در استان قدم‌های خوب و رو به جلویی در خصوص توسعه اجتماعی برداشته شود.
وی همچنین در ادامه سخنان خود با ابراز خوشبختی از درک بهتر و بیشتر مفهوم مشارکت، همراهی و همگامی سازمان‌های مردم‌ نهاد با دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی نسبت به گذشته، افزود: این فرصت را باید غنیمت دانست و با استفاده از ظرفیت بوجود آمده و با تعامل و همراهی به حد اعلای همکاری برسانیم.
"طالبی" همچنین بر لزوم داشتن برنامه از سوی تشکل‌ها در جهت همکاری بادستگاه‌های دولتی تصریح کرد: بسیاری از موانع موجود در گذشته در جهت همکاری سازمان‌های دولتی با تشکل‌ها برطرف شده است.
استاندار یزد در همین زمینه عنوان کرد: امروز از سازمان‌های مردم نهاد اراده‌ی جدی و منظم در اجرای برنامه‌ها را انتظار داریم تا در زمینه مشارکت اجتماعی گام برداریم.
وی با اشاره به مطالبات مطرح شده از سوی سازمان های مردم نهاد تاکید کرد: این نظرات باید در یک قالب منسجم مطرح گردد و پیشنهاد می‌کنم تا سازمان‌های مردم نهاد استان دارای ساز و کاری معین شوند تا با انتخاب یک شورا به عنوان شورای هماهنگی سازمان‌های مردم نهاد استان، تشکل‌ها را هم به لحاظ موضوعی و هم به لحاظ تعامل با دستگاه‌های ناظر که مرجع صدور مجوز هستند، نمایندگی کنند.
"طالبی" با اشاره به تلاش و برنامه ریزی سازمان‌های مردم نهاد و همکاری دولت و نهادهای عمومی با این سازمانها، از همراهی شهردار و شورای اسلامی شهر یزد در این مسیر تشکر نمود و نسبت به برداشتن قدم‌های مثبت و سازنده در این راستا ابراز امیدواری کرد.
استاندار یزد همچنین با اشاره به سخنان "اکبری" مشاور وزیر کشور و معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور در خصوص پیشتازی فعالیت‎‌های سازمان‌های مردم نهاد استان در سطح کشور، گفت: می‌توانیم با اتکاء به توانایی تشکل‌های مردم نهاد و همچنین سابقه خوب یزد در حوزه مشارکت های اجتماعی به عنوان پیشانی کشور در حوزه سازمان‌های مردم نهاد حرکت کنیم.
وی با تقدیر از برگزاری این همایش و دوره های آموزشی، گفت: باید ساز و کاری فراهم گردد تا این نشست‌ها به امری دائمی در استان تبدیل شود تا از مسیر این هم‌فکری و هم‌اندیشی در استان بهره ببریم.
"طالبی" همچنین در پایان سخنان خود از مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد و دیگر مدیران متولی تشکل‌های مردمی خواست تا در جهت تامین امکانات مورد نیاز سازمان‌های مردم نهاد استان پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا