آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در آیین افتتاحیه نخستین دوره مسابقات بین‌المللی سازه‌های ماکارونی یزد که به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای امام علی(ع) در حال برگزاری است اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که در وجود انسان قرار گرفته، فطرت خدایی است که در اعمال انسان به خوبی دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه فطرت انسان فطرت عزت، اخلاق، صمیمیت و اطاعت خداست، گفت: خداوند در وجود انسان‌ها، استعدادها، قدرت‌ها، توان‌ها و ظرفیت‌هایی قرار داده که ضرورت دارد ما این ظرفیت‌ها را از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل نماییم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه بالقوه شدن این ظرفیت‌ها نیاز به یک تحول اساسی دارد، گفت: ما باید به اندازه تلاش و کوششمان این اندوخته‌ها و ظرفیت‌ها را مورد استفاده قرار داده و در راستای پیشرفت و تعالی بهره‌گیری کنیم.ناصری یزدی ادامه داد: زمانی که عقل و فکر انسان رشد کند و بتواند قدرت و توانمندی خود را کشف کند، زمینه‌ای را فراهم می‌آورد که به صورت مستمر و دائمی از این ظرفیت‌ها استفاده نموده و هر روز بر قدرت آن اضافه کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد امتی که از توانمندی و ظرفیت‌های خود با تلاش و کوشش استفاده کند، امت پیشرفته دانست و گفت: در مقابل امتی که در کار و فکرش سستی می‌کند، از روند زندگی و جهان عقب می‌ماند.

وی به تلاش استکبار جهانی برای جلوگیری از تحرک و پیشرفت کشورهای جهان از جمله ایران اشاره کرد و گفت: این‌طور نیست که خداوند ما را تنبل و ناتوان خلق کرده بلکه متاسفانه انسان خودش از یک سو تنبلی می‌کند و از سوی دیگر هم دشمنان و استکبار جهانی سعی بر دور کردن آنها از پیشرفت دارند.

امام جمعه یزد همت کوتاه را یکی از عوامل عقب ماندگی جوامع بشری دانست و گفت: بخش‌های صنعتی و تولیدی در صورتی که احساس کنند جایی برای پیشرفت ندارند و نمی‌توانند کار کنند، زمینه شکست خود را فراهم کرده‌اند به همین دلیل هیچ زمانی نباید در فعالیت‌های خود سستی کنیم.

ناصری یزدی با بیان اینکه موضوع دیگری که سبب عقب‌ماندگی افراد می‌شود، نداشتن راهکار برای پیشرفت است، گفت: هر زمانی که انسان احساس بن‌بست کند و نتواند راهکاری برای نجات خود پیدا نماید، از پیشرفت باز می‌ماند.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه یزد بیان کرد: کشور ما احتیاج به کادرهای غنی، انسان‌های دارای عقل سلیم و پشتکار جدی و توانمند دارد تا در برابر اقدامات دشمنان ایستادگی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: نیاز آینده کشور متخصصینی است که بتوانند با تکیه بر ظرفیت‌های خود، زمینه پیشرفت کشور و عبور از تمام مشکلات و سختی‌هایی که دشمنان ایجاد می‌کنند را فراهم کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا