ابوالقاسم شعشعی، سخنگوی ستاد روحانی در یزد، در نشست خبری که چهارشنبه 6 اردیبهشت، با حضور اصحاب رسانه در محل ستاد مرکزی دکتر روحانی برگزار شد، با اشاره به لزوم فعالیت علاقمندان در قالب ستاد، گفت: مبنای سازوکار این ستاد، حرکت بر اساس قانون و جمع گرایی نیروهای حامی دولت تدبیر و امید است.
وی با تبریک اعیاد خجسته رجب و شعبان، به آغاز فعالیت ستاد دکتر روحانی اشاره کرد و افزود: این برهۀ حساس و سرنوشت ساز، که در آن قرار داریم، آغاز فعالیت نامزدهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری است و این پایگاه برای فعالیت تمام افراد در جهت پشتیبانی از یک نامزد انتخاباتی است که سابقه درخشان 4 ساله را پشت سر گذاشته و دستاوردهای دولت تدبیرو امید در زندگی سیاسی و اجتماعی ملموس است.  
شعشعی، خاطرنشان کرد:  ما گروه های مختلف اعم از اصلاح طلب، اعتدالیون و اصولگرایان حامی دولت را که علاقه ای برای سرنوشت و پیشرفت ارزش های مکتبی و انقلابی جمهوری اسلامی دارند، پذیرا هستیم و این ستاد پذیرای قدوم مبارک و استفاده از نظرات است.  
سخنگوی ستاد دکتر روحانی در یزد افزود: این نشست خبری به مناسبت حضور دکتر روحانی در یزد است که روز شنبه 9 اردیبهشت  به عنوان نامزد انتخابات در یزد حضور می یابد و برنامه ریزی ها برای دیدار مردمی ایشان، بعد از نماز مغرب و عشا بوده ولی با توجه به سفرهای دیگر، ایشان، درخواست برگزاری برنامه در ساعت 18 را در مسجد حظیره داشته اند و همان شب، یزد را به مقصد بندرعباس، ترک می کنند.
وی خاطرنشان کرد: سفر  ایشان به یزد، به عنوان رییس جمهور نبوده و بدون ارتباط با تشکیلات دولتی و با رعایت کامل قوانین جمهوری اسلامی انجام خواهد شد و در این سفر هیچ برنامه ای در ارتباط با مسئولیت اجرایی رییس جمهور لحاظ نشده و حتی ارتباط کاری با تشکیلات اداری استان وجود نخواهد داشت.
سپس تعدادی از خبرنگاران حاضر در این نشست خبری، به بیان پرسش های خود پرداختند. و شعشعی در پاسخ خبرنگاری مبنی بر برنامه های ستاد دکتر روحانی، خاطرنشان کرد: فعالیت این ستاد به طور غیررسمی، کمتر از 10 روز است که آغاز شده و تا ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 28 اردیبهشت برقرار است.
همچنین این ستاد شامل کمیته هایی چون: تبلیغات و اطلاع رسانی، پشتیبانی، بانوان، شهرستان ها، حقوقی است که صدور احکام مسئولین کمیته ها در دست اقدام است. همچنین بخش های دیگری در کنار این کمیته ها فعالیت می کنند که روابط عمومی یکی از  اصلی ترین آن هاست.
شعشعی همچنین در در پاسخ پرسشی مبنی بر اخبار سفر رسمی دکتر روحانی در فروردین سال جاری به یزد، در قالب تیم دولت گفت: با وجود اینکه این امر از اختیارات دولت است، ولی ایشان ترجیح داده است برای هرچه بیش تر محترم شمردن قانون، سفرهای  استانی را در این برهه نداشته و پس از انتخابات، تا مرداد ماه که پایان مهلت قانونی این دولت است، فرصت برای جبران این برنامه وجود دارد.
خبرنگار دیگری از احتمال استقبال بالای مردم یزد از دکتر روحانی و فضای مسجد حظیره سوال کرد که شعشعی پاسخ داد: مسجد حظیره به عنوان پایگاه انقلاب، محل حضور پرشور و نشاط مردم خواهد بود و اگرچه ممکن است تعدادی از افراد به زحمت بیفتند و لی این برنامه برای تبرک در جوار آرامگاه سومین شهید محراب برگزار خواهد شد که حق بزرگی بر گردن انقلاب دارند.
همچنین خبرنگاری دیگر، از برنامه های تبلیغاتی اسحاق جهانگیری معاون رییس جمهور، به عنوان نامزد این دوره از ریاست جمهوری سوال کرد و سخنگوی ستاد دکتر روحانی پاسخ داد: ایشان اعلام کرده که به برنامه های رسانه ای و صداسیما اکتفا نموده و برنامه ای برای سفرهای استانی نخواهد داشت.
نظرسنجی در رابطه با برآورد جایگاه روحانی، یکی دیگر از پرسش های این نشست بود که شعشعی پاسخ داد: نظرسنجی از طریق ستاد، صورت نمی گیرد بلکه از طریق صداوسیما و مراجع ذیربط انجام شده اما اطلاع دقیق از نتایج آن ها در درست نداریم.  
چگونگی بنرهای نصب شده  دکتر روحانی توسط جریان گام سوم در سطح شهر، سوال یکی دیگر از خبرنگاران بود که سخنگوی ستاد دکتر روحانی در یزد، گفت: این ستاد در آغاز فعالیت خود قرار دارد و در جریان نصب بنرها نبوده و  این موضوع قابل پیگیری است. ستاد دکتر روحانی، پذیرای علاقمندان کار تشکیلاتی است و وظیفه دارد با قانون وفق یابد و سلیقه شخصی یا گروهی در کار دخالت نداشته باشد. مبنای سازوکار این ستاد، حرکت بر اساس قانون و جمع گرایی نیروهای حامی دولت تدبیر و امید است.
خبرنگار دیگری از دلیل درج تصویر آیت الله خاتمی و عدم درج تصاویر رهبران اصلاحات در کنار دکتر روحانی در پوسترهای تبلیغاتی پرسید و شعشعی، افزود: حضرت آیت الله خاتمی حق بزرگی بر گردن ما داشته است و با توجه به آنچه دستورالعمل است، برای این


که مشکلی پیش نیاید، سعی شده از مواردی که ممکن است انگشت اتهام به سمت دولت ببرد، پرهیز شود ولی مواضع روشن و شفاف است.
وی در پاسخ به نحوه فعالیت ستادهای مردمی دکتر روحانی گفت: تشریح فعالیت های دولت و دستاوردهای آن از برنامه های این ستادهاست و ما به دنبال اطلاع رسانی شفاف بدون تخریب دیگری، با توکل به خدا بوده و امیدوار به حضور اقشار فعال، حوانان، فرهیختگان و غیره هستیم.
ابوالقاسم شعشعی در پاسخ خبرنگاری مبنی بر عدم تعویض مدیران دولت قبل توسط دولت تدبیر و امید و امیدواری به بهبود وضعیت، گفت: در این دولت، تغییرات بسیاری صورت گرفته ولی تمام جوانب این موضوع نیز به دولت برنمی گردد. همچنین گام های بسیار بزرگی در مسائل اساسی در این دولت، برداشته است که دستاوردهای برجام، تعاملات جهانی، شکست تحریم ایران و رسیدن به چایگاه مطلوب در کنار وضعیت ناامن کشورهای اطراف ازین دست موارد است.  
وی همچنین افزود: امید است با دید و شناخت مردم، نسبت به ارائه طریق و آمارهای دولت، این وضعیت، تحکیم شود و با رضای خدا و همراهی روشنگرانی که مسئولیت های سیاسی اجتماعی دارند، بهترین انتخاب ممکن، صورت گیرد.  
گفتنی است در ادامه، خبرنگاران خواستار توجه ویژه به جایگاه خبرنگاران و نیازهای دیگر برای اطلاع رسانی سفر دکتر روحانی شدند، که سخنگوی ستاد، ابراز امیدواری کرد با توجه به قبول مسئولیت روابط عمومی این ستاد، توسط "عباس ملازینلی"، این ارتباط دوسویه به نحواحسن صورت خواهد گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا