مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد در چهارمین جشنوارۀ کشوری افغانستان شناسی گفت: استان یزد کانون زندگی مسالمت آمیز مهاجران خارجی و اتباع بیگانه است و کمترین مشکل را در این رابطه در استان یزد شاهد هستم.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، چهارمین جشنواره کشوری افغانستان شناسی روز شنبه 14 اسفند ماه با حضور «رضا زارع‌زاده» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد، «حسین فلاح» فرماندار شهرستان میبد، نمایندگانی از کمیسرعالی سازمان ملل متحد در ایران و جمعی از نخبگان دانش آموزی و دانشجوئی پناهندگان افغانستانی در سالن همایشهای تالار فرهنگیان یزد برگزار شد.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری در این همایش بیان کرد: استان یزد کانون زندگی مسالمت آمیز مهاجران خارجی و اتباع بیگانه است و از کل جمعیت استان، 10 درصد را اتباع بیگانه که عمدتا اهل کشور افغانستان هستند، تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: از شهرستان های استان یزد، چهار شهرستان پذیرای اتباع بیگانه هستند که در این چهار شهرستان امکانات آموزشی، سلامت، بهداشت و درمان به خوبی برای مهاجران خارجی انجام می شود. زارع‌زاده در پایان سخنان خود تصریح کرد: امروز با حمایتهای مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید امکانات و شرایط خوبی برای اتباع بیگانه و پناهندگان در کشور و به ویژه استان یزد فراهم شده و به خصوص در بحث بیمه سلامت و آموزش و پرورش خدمات خوبی به مهاجران خارجی در سال جاری ارائه شده است.
در ادامۀ چهارمین جشنوارۀ کشوری افغانستان شناسی نمایشگاه توانمندی، آثار هنری و صنایع دستی اتباع بیگانه و پناهندگان افغانستانی استان افتتاح شد.
گفتنی است در این جشنواره سه روزه، دانش آموزان و دانشجویان نخبه افغانستانی که در حوزه های قرآنی، فرهنگی و ورزشی در کشور مقام برتر را کسب کرده اند، شرکت دارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا