مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان يزد گفت: دوره آموزشي آشنايي با بورس كالا و فرابورس با هدف آشنايي صنعتگران استان با شيوه هاي ورود به بازار سرمايه و تامين مالي آسان و استفاده از معافيت هاي مالياتي از اين طريق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي يزد، "سيد مسعود عظيمي" در حاشيه اين دوره آموزشي اظهار داشت: در اين دوره اموزشي كه با حضور نزديك به 80 نفر از علاقمندان و صنعتگران برگزار شد، شركت كنندگان با شرايط پذيرش و نحوه انتشار سهام از طريق بازار بورس و كليه مسائل مرتبط با صنايع كوچك و فرابورس آشنا شدند.

عظيمي با اشاره به تفاهم نامه منعقده سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران و سازمان بورس، اوراق بهادار و فرابورس،‌ بيان داشت: واحدهاي صنعتي با استفاده از اين فرصت بوجود آمده و عضويت در اين بازار سرمايه مي توانند از حمايت هاي گسترده مالي و توسعه بازار فروش بهره مند شوند.

وي ادامه داد: طي اين دوره، روش هاي تامين مالي از طريق بازار سرمايه، ابزارهاي تامين مالي در شركت ها، نحوه تامين مواد اوليه از طريق بورس كالا،‌معرفي بازار SME و شرايط ورود شركت ها به اين بازار و مزايا و معايب حضور در بازار براي شركت كنندگان ارائه شد.

عظيمي خاطر نشان كرد: حضور واحدهاي صنعتي كوچك و متوسط در فرابورس ایران به‌ عنوان دومین بورس اوراق بهادار رسمی کشور داراي مزاياي متعددي است كه از آن جمله مي توان به تأمین مالی آسان، برخورداری از معافیت هاي مالیاتی، امکان توثیق سهام، شفافیت اطلاعاتی و سهولت ارتقاء به بازارهای بالاتر اشاره كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا