معاون ادای و پشتیبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی روش های مناسب تبرید و تهویه مطبوع تعمیرکاران سیستم های سرمایشی یکی از تکالیف اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان را ارتقاء مهارت شاغلین از نظر فنی و توجه به محیط زیست عنوان نمود.

معاون ادای و پشتیبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی روش های مناسب تبرید و تهویه مطبوع تعمیرکاران سیستم های سرمایشی یکی از تکالیف اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان را ارتقاء مهارت شاغلین از نظر فنی و توجه به محیط زیست عنوان نمود.

     به گزارش روابط عمومي آموزش فني و حرفه اي استان یزد، در راستای انعقاد تفاهم نامه فیمابین وزارت تعاوت، کار و رفاه اجتماعی و سازمان حفاظت محیط زیست؛مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی روش های مناسب تبرید و تهویه مطبوع تعمیرکاران سیستم های سرمایشی  با حضور مهندس"رضا نویدی"معاون اداری و پشتیبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ،"مهندس کوچک زاده"معاون مدیر کل محیط زیست ،"ذوالفقاری"معاون اداری -مالی اداره کل محیط زیست،"دکتر شفیع موسوی"نماینده دفتر حفاظت از لایه ازون کشور،"سلیمانی زاده"نماینده امور ازون در استان، ،"رادمنش" مدرس و نماینده سازمان آموزش فنی و حرفه ای و جمعی از تعمیرکاران و اعضاء صنف لوازم خانگی و سیستم های سرمایشی استان و مربیان رشته تاسیسات مراکز آموزش فنی و حرفه ای در محل سالن غدیر مركز آموزش فنی و حرفه ای آیت ا... خامنه ای یزد برگزار شد.

"رضا نویدی" در مراسم افتتاحیه اين کارگاه آموزشی اظهار داشت: در راستای مباحث زیست محیطی و مشاغل سبز با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد کارگاه آموزشی روش های مناسب تبرید و تهویه مطبوع تعمیرکاران سیستم های سرمایشی برگزار شد .

وی در ادامه با اشاره به رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان متولی آموزشهای غیر رسمی در کشور ؛یکی از تکالیف اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان را ارتقاء مهارت شاغلین  از نظر فنی و توجه به محیط زیست عنوان نمود.

"نویدی" هدف از برگزاری دوره مذکور را ارتقاء سطح دانش شاغلین بخشهای مختلف سیستمهای برودتی در استان و تاکید بر اهمیت چگونگی جمع آوری ،بازیافت گازهای مخرب لایه ازون CFC و HCFC عنوان نمود .

وی در تشریح اهمیت حفظ لایه اوزن ادامه داد:لایه ازون محافظی برای کره زمین و ساکنین آن خواهد بود تکلیف جهانی و ملی همه آحاد مردم است که به نحوی از انحاء مختلف از این لایه که محافظ کره زمین در برابر تشعشعات ماوراء بنفش خورشید است محافظت نمایند .

"کوچک زاده"معاون مدير كل حفاظت محيط زيست استان در مراسم افتتاحيه اين كارگاه آموزشي گزارشی از فعاليت اداره كل محيط زيست استان ارائه و در ادامه نیز"دکتر شفیع موسوی"در ارتباط با حذف گازهاي مخرب لايه ازون در استان و همچنين مشكلات و پيامدهاي محيط زيستي مطالبي را بيان نمود.

وي در ادامه با اشاره به اهمیت مباحث آموزشی فنی و حرفه ای در حفظ محیط زیست و اثرات جهانی آن گفت:با توسعه آموزشهای مهارتی در کنار محیط زیست می توان گامی موثر در بخش اقتصادمقاومتی،اشتغال و توسعه پایدار برداشت .

گفتنی است: اين همايش به مدت دو روز در دو نوبت صبح و بعداز ظهر در مركز آموزش فنی و حرفه ای آیت ا... خامنه ای یزد در حال برگزاري است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا