استاندار یزد پیش از ظهر سه‌شنبه 19بهمن‌ماه در نشست هیئت رئیسۀ مراکز آموزش عالی استان سه چالش دانشگاه‌های استان را افزایش هزینۀ دانشگاه‌ها، وجود امکانات و فضای مازاد در برخی دانشگاه‌ها و نیز انبوه فارغ‌التحصیلان بیان کرد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، نشست وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری با اعضای هیئت رئیسه مراکز آموزش عالی استان با حضور «محمد فرهادی» وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری، «سیدمحمد میرمحمدی» استاندار یزد، «محمدحسین امید» معاون اداری و مدیریت منابع، «فرزاد بهرامی» معاون فرهنگی و «عبدالحسین فریدون» مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، «عباس حیدری» مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری و رؤسای مراکز آموزش عالی استان در تالار اندیشه دانشگاه یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست ضمن تبریک ایام الله دهۀ فجر، سه چالش دانشگاه‌های استان را افزایش هزینۀ دانشگاه‌ها، وجود امکانات و فضای مازاد در برخی دانشگاه‌ها و نیز انبوه فارغ‌التحصیلان عنوان کرد.
«سیدمحمد میرمحمدی» گفت: اگر از امکانات و فضای مازاد دانشگاه‌ها بهره‌وری مناسب نشود استان با افزایش هزینه روبه‌رو خواهد بود.
وی این پیشنهاد که فضای دانشگاه‌ها به امر پژوهش اختصاص یابد را مطرح کرد و ادامه داد: آنچه نیاز دانشجویان امروز می باشد، پژوهش است و با توجه به صنعتی و معدنی بودن استان از فضای مازاد دانشگاه‌ها استفاده و برای کمک به افزایش اقدامات علمی و پژوهشی دانشجویان برنامه‌ریزی شود.
میرمحمدی افزود: مشارکت واحدهای فنّاور با دانشگاه‌ها بسیار کارساز و لازم است به این مهم و نیز به کارآفرینی دانشجو به‌جای مدرک‌گرایی وی توجه ویژه شود.
استاندار یزد در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با مشارکت دانشگاه‌های استان و عنایت دولت تدابیر مهمی اندیشیده شود و دانشگاه‌ها به مراکزی تبدیل شوند که مشکلات عمومی مردم را درمان کنند.
در این نشست جایگاه استان از نظر شاخص‌های توسعه‌ای تشریح و بیان شد استان یزد 22سال پیاپی رتبه نخست قبولی کنکور، رتبه دوم تعداد دانشجو نسبت به جمعیت، رتبه دوم نخبگان نسبت به جمعیت و رتبه چهارم در شاخص ارتباطات و فنآوری اطلاعات را دارد.
گفتنی است رؤسای مراکز آموزش عالی استان نیز در این جلسه به بیان کاستی‌های دانشگاه‌های خود پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا