جمعی از مسئولین سپاه الغدیر استان یزد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این دیدار که سردار فتوحی فرمانده سپاه الغدیر استان، سرهنگ پاسدار بشکانی فرمانده بسیج ادارات استان، سرهنگ پاسدار استادی معاون اجرایی سپاه الغدیر، سرهنگ دوم پاسدار زارع مسئول اردویی سپاه الغدیر و باقری از مرکز اردویی سپاه الغدیر حضور داشتند ضمن تبریک به دلیل انتخاب شایسته فاطمه دانش یزدی در مقام مدیریت میراث فرهنگی استان در خصوص برخی از موارد و مسائل حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بحث و تبادل نظر گردید.

فاطمه دانش یزدی در این دیدار عنوان کرد: با توجه به اینکه یزد شهری است که به درالعباده مشهور گردیده است و نظر به فرمایشات مقام معظم رهبری زیبنده نام دارالعلم است، بنابراین بایستی با نگاهی ژرف به حوزه های علمی و مذهبی استان در رونق پتانسیل های صنعت گردشگری به عنوان صنعتی پاک قدم نهاد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خاطرنشان ساخت: با افزایش بنیه مراکز آموزشی ـ علمی استان می توان جایگاه خود در امور پژوهشی مرتبط با حوزه های سه گانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تحکیم نموده و خواسته خود را تحقق بخشیم.

وی تصریح کرد: از موارد دیگری که موجب تحقق اهداف ما می گردد مسیر جاده ولایت (مسیر عبور امام رضا (ع) از استان یزد) می باشد که به عنوان طریق الرضا معرفی گردیده و با کمک همه مسئولین و دست اندرکاران می توان به صورت ویژه در راستای تحقق اهداف گردشگری استان به آن نگاه کرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: نظر به توانمندی استان در حوزه گردشگری مذهبی و تعدد ابنیه خاص قدیمی از یک طرف و آثار ناملمومس مذهبی از طرف دیگر می توان در تحقق اهداف سازمان گامی اصلی و فراتر را در حوزه گردشگری مذهبی برداشت.

فاطمه دانش با بیان اینکه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پتانسیل خوبی برای توسعه پایدار مناطق کمتر بهره مند را دارد افزود: حضور بسیج سازندگی در روستاهای هدف این طرح ها، می تواند بسیار پراهمیت تر دیده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد گفت: صنایع دستی روستاهای ایران که همواره با شرایط عمومی کشور در طول زمان های مختلف دچار فراز و نشیب هایی بوده است، در حال حاضر رفته رفته جایگاه خود را هم در عرصه تولید در محل روستا و هم در فضای مشتری یابی در شهرهای بزرگ باز کرده است.

این مقام مسئول عنوان نمود: این مسئله می تواند با همکاری این اداره کل و بسیج سازندگی حرکت خوبی برای درآمدزایی و اشتغال در مناطق محروم استان ایجاد نماید.

وی بیان کرد: گردشگری داخلی با نگاه ورزشی، اکوتوریسیم و سلامت، برای طرح های سازندگی در روستاها پروژه های خوبی را می تواند تعریف کند.

فاطمه دانش در این زمینه با اشاره به چند طرح مرمتی میراث فرهنگی در روستاهای استان با مشارکت مردم گفت: مرمت و آبادانی مسجدجامع یک روستای خوش پتانسیل در گردشگری مذهبی با همکاری مردم، بازسازی یک آب انبار سالخورده و تبدیل موقت آن به زورخانه و یا پروژه هایی از این حیث حتماً برای جوانان علاقمند به حضور در عرصه سازندگی تجربه هایی ماندگار خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در پایان اظهار امیدواری نمود: امید است با همکاری بتوانیم این رسالت را به بهترین نحو به انجام برسانیم.

گفتنی است: سردار فتوحی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز اظهار داشت: با همکاری دوجانبه و استفاده از پتانسیل های سپاه الغدیر در راستای تحقق اهداف با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهایت همکاری را خواهیم داشت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا