یزدفردا- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد از افتتاح خانه خبرگزاری میبد در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد حمید مشتاقیان عنوان کرد: به منظور ساماندهی به امور اخبار و جراید شهرستان میبد، خانه های رجبی و معصومی در محله راسته بازار میبد، تحت عنوان خانه خبرگزاری شهرستان مرمت و احیا می گردند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان افزود: این بنا که در سال 1395 خریداری شده است با مشارکت فرمانداری شهرستان، میراث فرهنگی و با کمکهای خیرین و اعتبارات دولتی طراحی و عملیات مرمت آن اغاز گردیده که در سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی مهمترین اقدامات مرمتی بنا را آواربرداری، زیربندی، استحکام بخشی، اجرای طاق، نماسازی، کف سازی و تاسیسات برشمرد و اظهار داشت: باتوجه به وسعت بافت تاریخی شهرستان میبد و ارزش و اهمیت ویژه آن و همچنین لزوم اطلاع رسانی اقدامات انجام شده در شهرستان از لحاظ گردشگری، صنایع دستی، میراث فرهنگی و سرمایه گذاری، راه اندازی خانه خبرگزاری شهرستان ضروری به نظر می رسید که امید است بهره برداری از آن موجب پیشبرد اهداف سازمانی این اداره کل گردد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا