انتشار نامه استعفای مدیرعامل فرهنگی ورزشی شهرداری یزد در شبکه های اجتماعی و سپس رسانه ها که در آن استاندار یزد و موسسه آل یاسین را دلیل استعفای خود معرفی کرده بود./واکنش های عمومی به انتشار نامه های دلایل استعفا/تکذیب دفتر استاندار یزد/شهردار یزد :این بی انصافی است که استاندار محترم را متهم به اعمال فشار به شهرداری کنیم/هرگونه فشار به شهرداری درخصوص عقد قرار داد با موسسه ال یاسین را تکذیب می کنمو.............

یزدفردا "خبرها حکایت از استعفا مدیر عال سازمان فرهنگی هنری شهرداری یزد داشت تا اینکه نامه هایی که از طرف مدیرعامل این سازمان در اختیار رسانه ها قرار گرفت و دلایل استعفا را مشخص کرد هرچند که استعفا مدیرعامل سازمانی در شهرداری یزد آنقدر برای افکار عمومی مهم نیست، هرچند که یزدفردا اولین رسانه ای بود که خبر آن را منتشر کرد ! ولی با انتشار نامه های دلایل استعفا اهمیت موضع روشن تر شد!!

 

 انتشار نامه استعفای مدیرعامل فرهنگی ورزشی شهرداری یزد  در شبکه های اجتماعی  و سپس رسانه ها که در آن استاندار یزد و موسسه آل یاسین را دلیل استعفای خود معرفی کرده بود.


واکنش های عمومی به انتشار نامه های دلایل استعفا

در پی انتشار نامه های مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری واکنش های مختلفی پیرامون انتشار این نامه ها صورت گرفت که بیش از پیش مشکلات پیرامون موضوع انتشار را روشن تر کرد .

ولی اینکه مدیری دلایل استعفای خود را اعمال فشار مدیریت ارشد استان بداند و آن را رسانه ای کند در نوع خودبی نظیر و شاید کم نظیر باشد وعده ای اینگونه رفتار را سیاسی و انتخاباتی می دانند .

با توجه به اینکه  انتخابات شورای شهر نزدیک و با قانون جدید کارمندان شهرداری می توانند بدون استعفا نامزد حضور در شورای شهر شوندخود یکی از مواردی است که شائبه را ایجاد می کند .

شاید انعکاس نامه های اداری مدیرعامل یک سازمان به مقام مافوق خود و گزارشی که به استاندار داده شده است و انتشار در  رسانه ها به انتخابات آتی مرتبط باشد .

و رسانه های استان هم با توجه به رسالت رسانه ای خود هرکدام مواردی را در این زمینه طرح کردند .

یکی از رسانه های استان با این تیتر نوشت:<<<ابعاد جدید از فشارها به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد افشا شد

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد با انتشار نامه هایی از فشارها برای رانت و عقد قرار دادی به ارزش یک میلیارد تومان با موسسه ای وابسته به برخی مسئولین پرده برداشت با توجه به متن نامه ها چند سوال اساسی همچنان پابرجاست.
🔹با توجه به این نامه ها آیا درخواست فردی نزدیک به استاندار برای اخذ مبلغ 10 میلیارد ریال صحت دارد؟
🔹اگرچنین اعمال فشارهایی حقیقت داشته باشد چرا شهردار و اعضای شورای شهر در قبال این فشارها کوتاه آمده اند؟
🔹آیا عظیمی زاده با توجه به مشخص شدن دلایل استعفا با استعفای دشتی موافقت خواهد کرد؟
🔹آیا باز رانت و منفعت طلبی باعث کنار رفتن مدیری خواهد شد که نماینده ولی فقیه از عملکرد آن سازمان حمایت کرده است؟>>>

به هر حال گزارش مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری به استاندار و همچنین نامه استعفا مدیرعامل به شهردار هم رسانه ای شد تا شفاف سازی دلیل استعفا انجام شود هرچند که مطالب مندرج در نامه ها خود حکایت از تبلیغاتی بودن این موضوع دارد .

تکذیب دفتر استاندار یزد

 

دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد به انتشار ین نامه و مطالب آن واکنش نشان داد و اینگونه اعلام نظر کرد :

.با توجه به طرح موضوعاتی مرتبط با ورود استانداری یزد به شیوه همکاری موسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آل یاسین با سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری یزد و استعفای مدیرعامل این سازمان که در فضای مجازی منتشر شده است به استحضار مردم بزرگوار استان یزد و اهالي گرانقدر رسانه می رساند:


پیشنهاد اجرای برنامه های فرهنگی از سوی موسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آل یاسین با نماينده محترم ولي فقيه در استان و امام جمعه یزد و استاندار محترم يزد مطرح گرديد .

كه در اين راستا و با توجه به جایگاه ارزشمند فعالیت های فرهنگی در جامعه و ضرورت آن،  پیشنهادهای ارایه شده بررسي و مقرر شد شرایط و ابعاد مختلف این موضوع توسط سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری مورد بررسی بیشتر قرار گرفته ، طبق ضوابط و مقررات مربوط اتخاذ تصميم نمايند.
پس از آن، در ارتباط با مفاد قرارداد منعقده از سوي سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري يزد و یا نوع همکاری آن دو موسسه و سازمان، مطلبي به استحضار استاندارمحترم  نرسيده است.

و لذا موارد مطرح شده در باره فشار!!  از سوي استانداري به دلایل ذکر شده، بسیار جای تعجب داشته  و چرایی این فرافکنی قابل بررسی و پیگیری است و تكذيب مي شود.


واکنش شهردار یزد و رییس شورای سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد


و نکته مهم تر از جوابیه دفتر استاندار مصاحبه شهردار یزد مهندس عظیمی زاده با یزدفردا است که در پی انتشار نامه ها و واکنش های مختلف اینگونه اظهار نظر کردند :

شهردار یزد :این بی انصافی است که استاندار محترم را متهم به اعمال فشار به شهرداری کنیم/هرگونه فشار به شهرداری درخصوص عقد قرار داد با موسسه ال یاسین را تکذیب می کنم

شهردار یزد در گفتگو با یزدفردا .:تمام قرار دادهای سازمان فرهنگی شهرداری یزد در یک روند قانونی صورت گرفته است

شهردار یزد در گفتگو با یزدفردا .:تمام قرار دادهای سازمان فرهنگی شهرداری یزد در یک روند قانونی صورت گرفته است .

مهندس عظیمی زاده شهردار یزد با اشاره به انتشار مطالبی در خصوص اعمال فشار به شهرداری در رابطه با قرار دادهای سازمان فرهنگی هنری شهرداری افزود متاسفانه تحلیل های صورت گرفته کاملا اشتباه بوده و شهرداری تا کنون هیچ قرار دادی را با هیچ یک از موسسات بدون صرفه و صلاح مردم و شهرداری منعقد نکرده و در اینده هم تا اینجانب در شهرداری هستم این رویه ادامه دارد.
وی در ادامه افزود این بی انصافی است که استاندار محترم جناب میر محمدی را متهم به اعمال فشار به شهرداری نماییم و همانگونه که همه مسولان و مردم استان استحضار دارند. دکتر میر محمدی با روحیه اخلاقمدارانه خود همیشه و در همه حال یاور مجمو عه هایی چون شهرداری بوده است
مهندس عظیمی زاده در ادامه افزود شهرداری یزد همواره مورد حمایت و لطف استاندار محترم بوده است و به یقین استاندار محترم هیچگاه خواسته ای از شهرداری نداشته اند.
وی در ادامه افزود:هرگونه فشار بر شهرداری در خصوص عقد قرارداد با موسسه آل یاسین را تکذیب می کنم.
شهردار یزد در خاتمه گفت: همه چیز در خصوص فعالیت موسسه ال یاسین در یزد در شرایط عادی اتفاق افتاده. و اختلاف بر سر مسائل جزئی مالی بوده که قابل حل است.هر گونه فرافکنی را در این زمینه غیر مسئولانه می دانم.

نکاتی قابل تامل از واکنش شهردار یزد و...

با مصاحبه مهندس عظیمی زاده مقام ارشد شهرداری یزد که همیشه تمام قد از درمقابل هر فشاری ایستاده است و دو بار استعفاء از سمت شهرداری یزد نشانه بارز کاری شهردار جوان یزد در مقابل فشارهاست .


مهندس عظیمی زاده که از یکسال پایانی دوره قبل شورای شهر به این سمت گمارده شده است با رفتار خود ثابت کرده است که تحمل هیچ فشاری را در نحوه مدیریت خود تحمل نخواهد کرد و نمونه بارز حمایت سه ساله از معاون مالی اداری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد است که اگر نیم نگاهی به حضور دشتی در این سازمان بیندازیم قطعا این نکته را تایید خواهیم کرد .

با شروع دوره جدید شورای اسلامی شهر که همزمان با تغییر دولت در کشور صورت گرفت و انتصاب مجدد شهردار یزد توسط شورای اسلامی شهر یزد عده ای خواستار تغییرات در مدیران منصوب در دوره اول عظیمی زاده شدند  و بیشتر بحث افراد این بود که با تغییر دولت باید مدیران همسو با دولت در تمام ارگانها باشند تا دولت بهتر بتواند خدمات سیاسی فرهنگی اجتماعی و اقتصادی خود را به مردم ارائه دهد و کمتر شایبه کارشکنی احساس شود و شهرداری یزد نیز از این نکته مستثنی  نبود .

یکی از مراکزی که دولتها و طرفداران پیروز انتخابات به آن توجه می کنند مراکز فرهنگی است و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری که آن زمان توسط دکتر حسینی اداره می شد نیز شامل اینگونه تغییر و تحولات قرار گرفت و با حکم شهردار یزد حسینی مشاور فرهنگی شهردار یزد شد و دشتی که چند ماهی از مسئول درآمد های عمومی شهرداری یزد به معاونت داراری مالی این سازمان منتقل شده بود به عنوان سرپرست تا تعیین مدیر عامل منصوب شد .

پس از مدتی با حمایت شهردار یزد وهمچنین شورای اسلامی شهر یزد دشتی ردای مالی را از تن درآورد و به خیل فرهنگیون شهر درآمد و مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد شد و طی سه سال گذشته با حمایت شانه به شانه شهردار یزد این سازمان را مدیریت کرد .

حال چند نکته در نامه مدیر عامل قابل تامل است که در گزارش های بعدی به آن خواهیم پرداخت .آنچه که از نامه مدیر عامل برمی آید مدیر عامل اول دستور اجرای کار را ا داده اند و در آخر از قیمت فاکتورها نا راضی بوده اند که خود از فردی که کارش مالی بوده است بعید است که قبل از انجام کار تمام زوایای قرار داد را مشخص نکرده اند و پس از انجام کار فاکتورها را غیر منصفانه می دانند .

یا در بحخشی از مطالب خود آورده اند که من برای رضایت استاندار این کار را قبول کرده ام و در اول نامه خود فرموده اند که دکتر فعالی در ابتدای کار علت همکاری را سئوال کرده اند و ایشان فرموده اند پیشنهاد خوبی است و انجام می دهم .

پس تمام کارهای سازمان فرهنگی براساس سلیقه مدیرعامل  انجام می شده است نه براساس یک فرایند علمی و اساسی  !!!

یا در جایی دیگر فرموده اند که اگر می خواستم جناحی برخورد کنم ..........که خود جای تاسف دارد اعتراف به اینکه سازمان  هرکاری می خواسته می توانسته انجام دهد..........

        و جالب تر اینکه مجموع کار انجام شده براساس اظهارات مدیر عامل محترم در حد 70 میلیون تومان بوده و عنوان یک میلیارد تومان در موردی که براساس نوشتار مدیر عامل محترم قراردادی ندارد خود جای بحث دارد

ادامه مطلب را گزارش آتی ارائه خواهیم کرد

این نکته را یاد آور می شویم که با توجه به سخنان شهردار  یزد مهندس عظیمی زاده که نفی کننده تمام مطالب عنوان شده است نقد نامه ها ارتباطی با نحوه فعالیت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ندارد و تنها واکنش به نوشتاری است که یا نباید رسانه ای می شد و یا حال که رسانه ای شده باید شفاف سازی شود تا حداقل مردم فهیم و مومن دارالعباده برداشت های نا ثوابی از نامه فوق نداشته باشند که هر مسئولی بر اساس سلیقه خود مدیریت می کند !!!












  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا