معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: بعد از اراده حاكميت موثرترين نهاد در حوزه تحقق حكمراني خوب رسانه ها و مطبوعاتي هستند كه نقش مستقيم و غير مستقيم در بسياري از شاخصهاي حكمراني دارند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد ظهر امروز دوشنبه 12مرداد94، نشست هم انديشي با مديران مسئول و نمايندگان رسانه هاي مجوز گرفته در دولت تدبير و اميد با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مدير كل روابط عمومي استانداري و مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در اين نشست هم انديشي ضمن تبريك فرا رسيدن روز خبرنگار به فعالين و اهالي رسانه اظهار داشت: به عنوان كسي كه صاحب امتياز و مدير مسئول بوده و كار رسانه اي انجام داده ام با مشكلات خبرنگاران آشنا هستم و ايثار و فداكاري شما در اين حوزه قابل تقدير و ستايش است.
" محمد علي طالبي " ادامه داد: تحقق حكمراني خوب جزئي از رسالت رسانه ها و مطبوعات ما محسوب مي شوند و زمانيكه شفافيت يا مبارزه با فساد را به عنوان شاخصهاي يك حكمراني خوب مطرح مي كنيم چه نهادي بهتر از رسانه ها و مطبوعات مي توانند اين مهم را تحقق بخشند.
وي افزود: اگر پاسخگويي به عنوان يكي ديگر از شاخص هاي حكمراني خوب مطرح است در صورتي اين امر تحقق مي يابد كه رسانه ها مطالبات مردم را از مسئولين بخواهند و مسئولين به علت وجود رسانه ها علاقه مند باشند كه روحية پاسخگويي را در خود ارتقا بخشند.
" طالبي " مشاركت مردم، قانون گرايي و تحقق عدالت را از ديگر شاخص هاي حكمراني خوب عنوان و تصريح كرد: از رسانه ها و مطبوعات در جهان به عنوان مهم ترين نهاد جامعه نام برده مي شود و در جامعة ايران نيز در نبود احزاب و تشكل هاي سياسي قوي در كشور كه دلايل خاص فرهنگي و سياسي دارد رسانه ها هستند كه اين بارِ نهادهاي مدني را به دوش مي كشند.
رئيس شوراي اطلاع رساني استان با بيان اينكه بر اساس مستندهاي پيمايش صورت گرفته در سال 82 و سال 92 در حوزه سرمايه اجتماعي در 10 سال گذشته با آسيبهاي جدي روبرو بوديم و اعتماد عمومي مردم خدشه دار شده است گفت: يكي از اركان  سرمايه اجتماعي بحث اعتماد عمومي جامعه است كه شايسته است به ويژه در استان يزد با درون مايه هاي قوي فرهنگي و مذهبي و برخورداري از بالاترين سطح هاي سرمايه اجتماعي قويِ در سالهاي گذشته، اين اعتماد عمومي مردم و سطح اعتماد جامعه افزايش يابد كه مطبوعات و رسانه ها به عنوان حلقه اتصال دولت و جامعه نقش مهمي در اين زمينه دارند.
" طالبي " با ابراز رضايت از اينكه رسانه هاي مجوز گرفته در دولت يازدهم از تنوع فكري، سليقه اي، فرهنگي، اجتماعي و سياسي برخوردار هستند و داراي گرايش هاي گوناگون مي باشند اظهار داشت: رسانه هاي كه موفق به اخذ مجوز شده اند به لحاظ تنوع رسانه ها در حوزه هاي مختلف و پراكنش جغرافيايي نيز قابل تامل مي باشند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد: با فعاليت گسترده تشكلهاي قانوني مطبوعات و رسانه ها به ويژه خانه مطبوعات استان شاهد شكوفايي بيشتر رسانه هاي  استان و تعامل شايسته آنها با مردم، جامعه و مسئولين باشيم.


رسانه ها در نقدهاي خود صداقت و امانت داري را رعايت كنند


در ابتداي اين نشست هم انديشي مدير كل روابط عمومي استانداري يزد با اشاره به اينكه خبرنگاران نقاد، كارشناسان افتخاري هر سازماني محسوب مي شوند گفت: مديران دستگاه هاي اجرايي استان مي توانند با كمترين هزينه با مطالعه مطالب و نقدهاي مطبوعات و رسانه ها چشم انداز خوبي از فعاليت هاي خود داشته باشند به شرط اينكه نويسندگان و خبرنگارن دو مقوله صداقت و امانت داري را در نوشته هاي خود رعايت نمايند.
" داود پاك طينت " با بيان اينكه مسئولين ارشد استان در دولت تدبير و اميد جايگاه ويژه اي براي نقد قائل شده اند اظهار داشت: در اداره كل روابط عمومي استانداري نيز با نگاه عدالت محور به رسانه هاي استان توجه شده است و در اشتراك مطبوعات، نشريات همراه  دولت و منتقد دولت يازدهم با تعداد نسخه برابر براي حوزه هاي مختلف استانداري خريداري مي شود.


مطبوعات و رسانه ها در چارچوب قانون حركت كنند


" علي غياثي ندوشن " مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در نشست هم انديشي مديران مسئول و نمايندگان رسانه هاي مجوز گرفته در دولت تدبير واميد  ضمن تاكيد بر اينكه دولت يازدهم از آزادي و نقد منصفانه رسانه ها حمايت مي كند از نمايندگان و مديران مسئول مطبوعات و رسانه هاي استان خواست تا در فعاليتهاي خود قانون را ملاك عملشان قرار دهند و در چارچوب قانون مطبوعات حركت نمايند.
در ادامه اين نشست هر يك از نمايندگان و مديران مسئول حاضر در جلسه به بيان ديدگاه هاي خود و مطرح كردن مشكلاتشان در حوزه، اطلاع رساني و روزنامه نگاري پرداختند و خواستار برگزاري مستمر اين نشستهاي هم انديشي شدند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا