در گردهمایی كشاورزان شهرستان مهریز جزئیات طرح معافیت ازپرداخت قبوض برق و برخورداری از پاداش كشاورزان در فصل تابستان تشریح شد

به گزارش دفتر روابط عمومی شركت توزیع نیروی برق استان یزد مهندس امیرابویی ، مدیر امورنواحی این شركت در جمع كشاورزان شهرستان مهریز با اشاره به اینكه برای هركیلووات تولیدبرق نیم لیتر گازوئیل مصرف می شود ، متوسط نرخ هزینه دریافتی از مشتركین را 550 ریال برشمرد و گفت : برای تولید برق در كشور بدون در نظر گرفتن هزینه های جنبی به طور متوسط سه هزار ریال هزینه می شود.

 وی كاهش بارندگی و تاثیر آن بر روی نیروگاههای برق ابی را متذكر شد و گفت : میزان تولید برق از طریق نیروگاه های آبی 45 درصد كاهش یافته و این درحالی است كه 18 درصد برق تولیدی نیروگاهها توسط نیروگاههای برق آبی تامین می شود.

 مهندس ابویی مصرف ناصحیح مصرف در پیك تابستان از سوی مشتركین را غیر شرعی دانست و گفت : بكارگیری روشهای بهینه سازی مصرف از خاموشی های با برنامه در تابستان جلوگیری می كند.

وی افزوده شدن ساعات پیك بار به غیر از شب به اواسط روز در تابستان را یادآور شد و خاطرنشان كرد: به دلیل ورود سیستم های سرمایشی در مدار و گسترش صنعتی شدن شهرها همكاری كشاورزان در ساعات دوازده ظهر به مدت چهار ساعت ، می تواند در جهت منافع ملی موثر واقع شود.

 مهندس فتح ا.. اسماعیلی ، مدیر برق شهرستان مهریز نیز تعداد مشتركین برق مهریز را 750 مشترك بیان كرد و افزود: در بین این تعداد مشترك 176 چاه كشاورزی وجود دارد كه پانزده درصد مصرف برق شهرستان را به خود اختصاص داده است.

 وی افزود: كشاورزان فقط سه درصد از قیمت تمام شده را پرداخت میكنند و این درحالی است كه 97 درصد به صورت یارانه توسط دولت پرداخت می شود.

مهندس اسماعیلی باقدردانی از همكاری نمایندگان و صاحبان چاههای كشاورزی در سال گذشته تاكید كرد: همكاری در ساعات پیك روز، كشاورزان را به نسبت به مدت زمان همكاری از پرداخت قبوض برق معاف كرده و به آنان پاداش تعلق می گیرد.

 مهندس محمد میرشمس ، رئیس گروه مدیریت مصرف برق نیز درسخنانی به سه اصل كلی مدیریت مصرف اشاره داشت و گفت : دانستن زمان مناسب مصرف ، پرهیز از مصرف نامتعارف و استفاده از وسایل با بازده بالا می بایست مورد توجه قرار گیرد.

 وی تاكید كرد: كاهش هزینه های انرژی در كنار كاهش قیمت مواد اولیه و دستمزد به سود كشاورزان و صنعت گران است.

 مهندس میرشمس همكاری كشاورزان در بازه زمانی دوماه از نیمه خرداد را یادآور شد و گفت : هر كشاورز به نسبت همكاری در پنج شیوه تدوین شده می تواند از معافیت پرداخت قبض و دریافت پاداش بهره مند شود.

وی افزود: تغییر زمان استفاده از چاه كشاورزی و خاموش كردن آن در ساعات اوج بار می تواند از چهار ساعت تا هشت ساعت متغیر و میزان پاداش آن تا دوبرابر میزان پاداش اولیه تغییر كند.

 مهندس میرشمس تبدیل اتصال مثلث به ستاره ، خازن گذاری ، اصلاح سطح مقطع و تبدیل پمپ های شفتی و غلافتی را به مدل شناور در بهبود بهره وری موثر خواند و افزود: حذف زاویه تند لوله های آب ، تنظیم شاقولی بودن میله اتصال به توربین ، عایق كاری و ایزولاسیون شدن سطح آب رسانی و تامین منابع مرتفع باعث افزایش بهروری می شود.

پس از این سخنان از كشاورزان همكار در طرح سال گذشته قدردانی شد.





سایت خبری یزد فردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا