علی غیاثی ندوشن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با حضور سرزده از آماده شدن فیلم سینمایی "نفس"به کارگردانی نرگس آبیار بازدید بعمل آوردوبا قدردانی ازدست اندرکاران ساخت این فیلم سینمایی،از همکاری گسترده مردم شاهدیه تشکر کرد.

نرگس آبیار کارگردان یزدی فیلم شیار 143 سومین اثر خود با نام نفس جلوی دوربین برده است که بخشی از ازاین فیلم در شهر شاهدیه یزد کلید خورده است.
موضوع اصلی این فیلم پرداختن به شهدای کودک کشور در دوران دفاع مقدس است و قرار است در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نیز شرکت کند. این فیلم روایت زندگی یک خانواده یزدی در بین سال های 57 تا 62 است که بخشی از آن در یزد و بقیه در شاهرود و تهران فیلمبرداری می شود. نرگس آبیار که متولد سال 1349 در یزد است بیش از یک دهه به صورت حرفه ای به داستان نویسی در حوزه کودک و بعضا دفاع مقدس پرداخته است.

برخی از آثار مکتوب نرگس آبیار در عرصه دفاع مقدس عبارتند از چشم سوم، نه روز بود نه شب، شکفتن بر هامون، فلسطین از اشغال تا انتفاضه، کوه روی شانه های درخت و نادر.
نرگس آبیار، پیش از فیلم نفس، دو فیلم سینمایی با نام های اشیا از آنچه در آیینه می بینید به شما نزدیکترند و شیار ۱۴۳ را نیز کار کرده بود. گلاره عباسی، مهران احمدی، سیامک صفری، محمدرضا شیرخانلو، پانته‌آ پناهیها، بهنوش بختیاری، ساقی زینتی و جمشید هاشم پور ایفاگر نقش‌های فیلم سینمایی "نفس" هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا