یزدفردا:مجلس ترحیم آیت الله ابوترابی از طرف بیت سومین شهید محراب برگزار می شود.

به گزارش خبرنگرار یزدفردا :امشب بعد از نماز مغرب و عشاء مجلس ترحیم آیت الله ابوترابی در مسجد روضه محمدیه (حظیره برگزار می شود.

آیت الله میرزا حسن ابوترابی فرزند ملا ابوتراب و از نوادگان آخوند ملا ابوتراب زارچی (از علمای سابق یزد)در سال 1310ه .ش. در محله علیا در شهر یزد به دنیا آمد. . 

از نوجوانی به تحصیل علوم دینی پرداخت و دروس سطح را نزد اساتیدی همچون: حضرات آیات شهید محراب صدوقی، فرساد اردکانی، سید علیرضا مدرسی و کازرونی در یزد گذراند و از فیوضات اخلاقی آیت الله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی (یزدی)بهره مند گردید.

 

 دروس سطح را در قم نزد اساتیدی چون حضرات آیات مشکینی، سلطانی، امام موسی صدر ادامه دادند و خارج فقه و اصول را از حضرات آیات عظام: بروجردی، امام خمینی، محقق داماد و حاج شیخ مرتضی حائری آموختند و از فیوضات معنوی حضرات آیات : حاج آقا حسین قمی، حاج آقا رضا بهاءالدینی و فکور یزدی بهره مند شدند. با دعوت آیت الله شهید صدوقی به وطن(یزد)بازگشتند و چند سال امامت جمعه شهرستان بهاباد یزد را بر عهده داشت.

 

آیت الله ابوترابی سرانجام به دعوت معلم اخلاق و تقوی آیت الله سید روح الله خاتمی به یزد آمد و علاوه بر تدریس فقه، تفسیر و اخلاق ، مدیریت حوزه علمیه ی یزد را بر عهده گرفت. از مشغله های اصلی ایشان پاسخ به سؤالات مذهبی و احکام دینی است . برنامه ی پاسخ به سؤالات مذهبی ایشان در رادیو یزد از پیشینه ای 28 ساله برخوردار می باشد.

آیت الله ابوترابی که مدتی است در بیمارستان سیدالشهدا یزد بستری بود دیروز 12/ 2/ 94 بعد از ظهر در سن 84 سالگی دعوت حق را لبیک گفت .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا