یزدفردا :جشنواره فرهنگی صلح و وحدت ویژه کودکان و نوجوانان ادیان الهی در یزد در حال انجام است و زمان برگزاری این جشنواره از امروز  ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت  ماه برگزارخواهد شد .

این جشنواره با محوریت کودک و صلح پایداری و همکاری نهادهای مختلف و انجمن ها و تشکل های ادیان مختلف ساکن در یزد برگزار می شود.

افتتاحیه این مراسم درآتشکده زرتشتیان برگزار خواهد شد  که پرواز بادبادکها و کبوتر صلح از برنامه های افتتاحیه این مراسم است و همچنین کارگاه‌های نقاشی، ماسک سازی، نمایش، بازی های محلی، خمیربازی، قصه گویی و شاهنامه خوانی از دیگر برنامه های دو روزه جشنواره فرهنگی صلح و وحدت است.

همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان، اقوام و مذاهب، تعامل بین کودکان و نوجوانان ادیان مختلف، معرفی ایران به عنوان یک کشور صلح طلب و مخالف با دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

بر اساس این گزارش، با توجه به هجمه های قدرت های استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران، شاهدیم که در ایران ادیان تصریح شده در قانون اساسی آزادانه در کنار هم علاوه بر زندگی مسالمت آمیز از حقوق اجتماعی نیز برخوردارند که این جشنواره تلاش دارد این نگاه جمهوری اسلامی ایران را به نمایش بگذارد.

همچنین در مدت زمان برگزاری این جشنواره، نشستی با مادران فرزندان اقلیت ها شامل مباحث، نوع فرزند محوری، همزیستی مسالمت آمیز و ... ازطرف معاونت امور زنان و خانواده استانداری برپا خواهد شد.

این جشنواره توسط موسسه کودک و صلح پایدار به مدیریت سیدمحمد هادی حسام زاده حجازی و با حمایت وزارت امور خارجه، استانداری یزد، شهرداری یزد، سازمان فرهنگی شهرداری یزد، جمعیت هلال احمر یزد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا