یزدفردا:سرویس اجتماعی "اخبار پلیس استان یزد: رئیس پلیس فتای استان یزد با حضور در برنامه زنده رادیویی نسیم صبح در خصوص پیشگیری از برداشت های غیر مجاز از حساب های بانكی به شهروندان هشدار داد.

به گزارش یزدفردا به نقل از ناجا: سرهنگ  "حسین رضایی" رئیس  پلیس فتای استان یزد  ضمن حضور در برنامه زنده رادیویی نسیم صبح  به شهروندان هشدار داد.

وی جهت پیشگیری از برداشت های غیرمجاز از حساب بانكی از شهروندان خواست هشدارهای ذیل را  همیشه مدنظر داشته باشند و خود را به انجام  آن مقید كنند:

1- برای پیشگیری از برداشت های غیر مجاز از حساب های بانكی و از طریق اینترنت به هیچ عنوان اطلاعات عابر بانك خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید و همچنین حتی المقدور از مراجعه به كافی نت ها برای رصد كردن حساب هایتان پرهیز كنید.

2- اطلاعات مربوط به حساب بانكی خود را بر روی رایانه ذخیره نكنید .

3- به هیچ وجه رایانه خود را برای تعمیر به افراد ناشناس تحویل ندهید و در هنگام تعمیر و نصب هرگونه برنامه توسط مراكز تعمیر، در كنار رایانه خود حضور داشته باشید .

4- از اشتراك گذاری فیلم ها و تصاویر خصوصی در فضای مجازی پرهیز كرده و به افراد غریبه ای كه در تالار های گفتگو و شبكه های اجتماعی مجازی آشنا می شوید اعتماد نكنید .

5- خانواده ها با آموزش به كودكان از فرزندان خود بخواهند در حوزه مجازی به درخواست كاربرانی كه نمیشناسند پاسخ ندهند و به هیچ عنوان اطلاعات شخصی و مالی خود را برای افراد ناشناس ارسال نكنند .

6- والدین بر خرید و استفاده از بازی های رایانه ای فرزندان خود نظارت كافی داشته باشند.

7- از فروشگاههای اینترنتی كه آنها را می شناسید خرید كنید .

8- كلاهبرداران فضای سایبر با شعار كسب درامد اینترنتی برای كاربران اقدام به فریب آنها و سرقت اطلاعات شان می كنند.

سرهنگ رضایی در پایان گفت: پلیس فتا در كنار شما است  و در صورت نیاز به راهنمایی و همراهی پلیس به ادرس سایت http://cyberpolice.ir و یا آدرس الكترونیكی پلیس فتا یزد به آدرس yazd_fata@police.ir  مراجعه و با ما در تماس باشید.

رئیس پلیس فتای استان یزد در پایان با اعلام شماره تلفن 2183749-0351 و 3792  از شهروندان خواست  هر گونه سوال یا مشكلی را  در این زمینه با پلیس در میان گذارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا