فروردین ماه سال جاری مهران مدیری کارگردان و بازیگر طنز پرداز با مجموعه "درحاشیه" با تلوزیون ایران آشتی کرد . مجموعه ای که با انتقاد از پزشکان حسایت های جامعه پزشکی را برانگیخت .

 فروردین ماه سال جاری مهران مدیری کارگردان و بازیگر طنز پرداز با مجموعه "درحاشیه" با تلوزیون ایران آشتی کرد .

مجموعه ای که با انتقاد از پزشکان حسایت های جامعه پزشکی را برانگیخت .

حساسیت ها و اعتراض های جامعه پزشکان محدود به مرکز نماند و در یزد نیز شنیده شد که دو تن از معاونین دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز به پخش این سریال معترض بوده و آن را منطبق بر واقعیت ندانسته اند .

در حاشیه همایش های میلیاردی

ایرانیان در قسمت های پایانی مجموعه نافرجام ! در حاشیه شاهد ورود این مجموعه طنز به برگزاری همایش های بی سرو ته بودند آنجا که رییس بیمارستان و متخصص سلول های بینابینی روبه برگزاری همایش در مورد دستاورد جدید پیوند آپاندیس و تجلیل از خود به دلیل اهدای آپاندیس آورد یادآور برگزاری همایش های پرخرج و دست و دلبازانه دانشگاه علوم پزشکی یزد بود  .

هرچند در این نوشتار سعی بر تطبیق مصداق های این مجموعه طنز بر خلاف نظر دوتن از معاونین دانشگاه علوم پزشکی یزد با این دانشگاه نداریم لکن شایسته است پس از گذشت قریب به یکسال از برگزاری همایش هایی در ابعاد و حجم بی سابقه که در همان زمان از گوشه و کنار شنیده شده در حالی که بسیاری از مراکز درمانی یزد با کمبود امکانات و بودجه مواجه هستند این همایش ها هزینه های ملیاردی برای حوزه بهداشت و درمان در بر داشته توضیح داده شود که هدف از برگزاری چه بوده و دست آوردهای این همایشها پس از یکسال برای جامعه پزشکی و حوزه بهداشت و درمان مردم استان چه بوده است ؟

همچنین شایسته است مدیران استان سکوت خود را در مورد هزینه های این همایش یا به عبارتی همایش ها ی اینچنینی شکسته و شنیده ها در مورد هزینه های ملیاردی آن را مستندا تایید یا رد کنند!!!

تبعیض و حقوق نابرابر

گذشته از آنکه گفته می شود بخش اعظم بودجه وزارت بهداشت و پرداختی ها سهم اقلیت متخصص و پزشکان است و میزان دریافتی کادر و کارمندان در برابر آنها قابل قیاس نیست اما صداهایی از داخل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد مبنی بر تبعیض بین دریافتی های همین کارکنان اکثریت در اقلیت ! شنیده می شود .

قرائن حکایت از آن دارد که در معاونت های مختلف  دانشگاه علوم پزشکی یزد افراد زیادی دیده می شوند که بدون حتی ساعتی اضافه کاری حداکثر میزان اضافه کاری و کارانه را دریافت می کنند .

و گاها مشاهده شده که میزان دریافتی فرد به منظور کارانه و اضافه کار  از میزان حقوق اصلی وی بیشتر بوده و این در حالی است که سایر کارکنان این دانشگاه از چنین مزایایی بی بهره اند و در عین حال مجبور به سکوت نیز هستند !!!

گذشته از پاسخ یا عدم پاسخ مدیران دانشگاه علوم پزشکی یزد به دو مورد بالا!!!!

  آیا چه زمانی سازمانهای نظارتی می خواهد به حاشیه های دانشگاه علوم پزشکی یزد ورود کند و خیال مردم و کارکنان این دانشگاه را از احقاق حقوقشان آسوده کند؟

ادامه دارد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا