معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: داوطلبان فقط تا روز شنبه برای ثبت نام جابجایی خود فرصت دارند.

دکتر علوی فاضل با اعلام این خبر گفت: داوطلبانی که با شرکت در آزمونهای سال 93 در دو مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شده اند، می توانند با مراجعه به سایت www.azmoon.net نسبت به ثبت درخواست جابجایی خود اقدام کنند که زمان برای ثبت در این سامانه روز شنبه مورخ 20/10/93 پایان خواهد یافت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای اعطاء تسهیلات بیشتر برای پذیرفته شدگان ایجاد شده و این امکان را می دهد که متقاضیان ادامه تحصیل در این مقاطع در صورتی که در واحد دور از محل کار یا زندگی خود پذیرفته شده اند، بتوانند جابجا شوند.

علوی فاضل تأکید کرد: داوطلبان درنظر داشته باشند که بعد از زمان اعلام شده این سامانه بسته خواهد شد لذا هیچ درخواستی مبنی بر جابجایی پذیرفته نخواهد شد. معاون سنجش و پذیرش درخصوص زمان اعلام نتایج ثبت درخواستها گفت: زمان اعلام نتایج درخواستهای ثبت شده پایان دی ماه سال جاری خواهد بود.

علوی فاضل در پاسخ به این سوال که شرط پذیرش در جابجایی ها چیست، گفت: ملاک موافقت با جابجایی ها کسب حداقل نمره آخرین فرد پذیرفته شده در واحدهای دانشگاهی مورد نظر است، لذا در صورتی که متقاضیان نمره لازم را کسب کرده باشند، امکان جابجایی وجود دارد.

وی در پایان گفت: با توجه به بسته شدن این سامانه در هفته آینده عملاً جابجایی متقاضیان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در سال تحصیلی 93 به پایان خواهد رسید.

تمدید ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد تا 20 دی

دکتر علوی فاضل هم چنین گفت: ثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد تا روز شنبه مورخ 20/10/93 تمدید شد. لذا داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت www.azmoon.org نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

علوی فاضل گفت: هر داوطلب می تواند بدون درنظر گرفتن رشته فارغ التحصیلی خود در مقطع کارشناسی، در هر رشته ای که می خواهد ثبت نام کند. اما داوطلبان گروه علوم پزشکی ملزمند شرط تجانس را رعایت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دانشجویان دوره کارشناسی ارشد پیوسته معماری نیز می توانند در رشته های دیگر ثبت نام کنند، گفت: دانشجویان دوره کارشناسی ارشد پیوسته معماری که حداقل 140 واحد درسی را در رشته معماری گذرانده باشند می توانند در صورت قبولی در آزمون ارشد ناپیوسته در رشته های طراحی، برنامه ریزی شهری و منطقه ای یا طراحی شهری و یا مرمت و احیای بناها و بافت های تاریخی تحصیل خود را ادامه دهند.

وی درخصوص تعداد رشته های انتخابی گفت: هر داوطلب می تواند 100 رشته/محل را از یک مجموعه امتحانی انتخاب کند. وی در پایان گفت: درصورتیکه هر داوطلبی با سوال یا ابهامی مواجه شد می تواند با مراجعه به سایت www.azmoon.org و ورود به قسمت پرسش و پاسخ سوال خود را مطرح تا کارشناسان در اسرع وقت به آن پاسخ دهند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا