یزدفردا "انجمن میراث فرهنگی تفت به ریاست فرماندار و با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و سایر اعضاء در محل فرمانداری تفت تشکیل جلسه داد.

محمود زارع رشکوییه" در ابتدای این نشست با قدردانی از تلاشهای مدیرکل میراث فرهنگی استان در مسیر تعالی عرصه های گردشگری یزد گفت: خوشبختانه رویکردها و سیاستهای مجموعه میراث فرهنگی استان، زمینه های توجه ویژه و سازنده به آثار تاریخی یزد را در عرصه های ملی و حتی جهانی فراهم آورده است که جای قدردانی دارد.

فرماندار تفت با بیان این که تفت به عنوان یکی از شهرستانهای برتر در حوزه گردشگری طبیعی در کشور مطرح و زبانزد است ادامه داد: وجود آثار ارزشمند تاریخی و طبیعی در سطح شهرستان و مناطق مختلف روستایی تفت، منجر به آن شده است که در سند توسعه شهرستان، محور گردشگری در اولویت قرار گیرد.

وی تفت را برخوردار از بافت های قدیمی و کوچه باغهایی دیدنی برشمرد و ادامه داد: بسیار شایسته است که با بازسازی کوچه باغهای تفت، راه را برای جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی فراهم آوریم.

فرماندار تفت با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای ثبت جهانی مراسم نخل برداری تفت و همچنین ثبت ملی باغشهر تفت، آن را در توسعه بخش گردشگری شهرستان موثر ارزیابی کرد و گفت: تحقق این مهم، نیازمند تلاش، وفاق و همدلی بیشتری است که امیدواریم با ادامه پیگری ها، شاهد تحقق این اتفاق های خوب و مبارک در شهرستان تفت باشیم.

زارع با اشاره به نقش انجمن های میراث فرهنگی گفت: انجمن های میراث فرهنگی می توانند به عنوان حلقه واسط میان مسئولان و مردم در کمک به حفظ و احیای میراث فرهنگی باشد، لذا انتظار داریم اعضای این انجمن، نقش پررنگ و تاثیرگذاری را در این رابطه ایفا نمایند.

فرماندار تفت تعیین مسیرهای گردشگری در بافت تاریخی تفت را یکی از ضروریت ها در این رابطه برشمرد و بر اجرای آن تاکید کرد.  

مدیرکل میراث فرهنگی یزد:یزد، استان پیشرو در حوزه ثبت آثار ملی در کشور است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز در این نشست با تقدیر از خدمات و تلاشهای فرماندار تفت در توجه به عرصه های گردشکری شهرستان گفت: اقدامات خوب صورت گرفته در سالهای اخیر، باعث شده است که وجه گردشگری و تاریخی تفت به درستی برجسته شده و مورد توجه عموم قرار گیرد.

"محمد مهدی شرافت" یکی از مولفه های تشکیل انجمن های میراث فرهنگی را همدلی و هم زبانی مردم و مسئولین در مسیر حفظ و پاسداشت میراث فرهنگی و طبیعی کشور ارزیابی کرد و گفت: احیای این انجمن ها به عنوان یکی از برنامه های ارزشمند دولت تدبیر و امید، با هدف استفاده از توان مردمی و بخش خصوصی و مشارکت دادن مردم در حوزه میراث فرهنگی هر بخش و منطقه، صورت گرفته و نتایج مثبتی نیز در پی داشته است.

وی تحقق اهداف در حوزه میراث فرهنگی را در گرو مشارکت مردم و بخش خصوصی دانست و ادامه داد: لازم است در حوزه صنایع دستی نیز اقدامات و تلاشهای بیشتری صورت گیرد چرا که توسعه حوزه صنایع دستی، ضمن حفظ فرهنگ و سنت مردم این سرزمین، زمینه ساز اشتغالزایی پایدار و توسعه اشتغال خانگی و ایجاد درآمد خواهد شد.     

وی یزد را استان پیشرو در حوزه ثبت آثار ملی در کشور عنوان کرد و افزود: توجه به حوزه بوم‌گردی نقش مهمی در توسعه عرصه های گردشگری دارد و در استان یزد نیز 93 پروژه در حوزه بوم گرایی در جریان است.

شرافت همچنین از طی مراحل برای ایجاد یک هتل 5 ستاره در شهرستان تفت خبر داد.

در ادامه این نشست اعضاء به بیان دیدگاهها و نکته نظرات خود پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا