كارگروه اقتصاد مقاومتي شهرستان تفت به رياست فرماندارو با حضور معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی یزد و جمعي از مديران و كارشناسان مرتبط با موضوع بررسي شرايط دامپروري شهرستان در محل فرمانداري تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، "محمود زارع رشكوييه" در ابتداي اين نشست ميلاد موفور السرور حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه كرامت را تبريك گفت.

فرماندار تفت با بيان اين كه بحث اقتصاد مقاومتي به صورت هفتگي و منظم در سطح شهرستان در دست پيگيري است گفت: خوشبختانه طي چهارماه گذشته افق‌هاي خوبي براي اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي در شهرستان تفت گشوده شده كه لازم است دستگاههاي متولي به صورت منظم در اين رابطه اطلاع رساني كنند.

وي تاكيد كرد: بايد نتايج و راه اورد اقتصاد مقاومتي در سطح شهرستان به صورت روشن و عملي براي مردم ملموس و خروجي آن براي همه آشكار باشد.

عالي‌ترين مقام اجرايي دولت تدبیر و امید در شهرستان تفت با قدرداني از عزم و اراده موجود در جهاد كشاورزي براي تحقق سياستهاي اقتصاد مقاومتي ادامه داد: در اين حوزه با دو مولفه مهم "كشاورزي" و "دامپروري" روبرو هستيم كه براي توسعه اين دو حوزه حساس، نيازمند برنامه‌ريزي و هدف‌گذاري لازم هستيم. وي خاطرنشان كرد: تحول در توسعه، تنها با انديشه، عزم و تلاش جهادي در مسير رسيدن به هدف حاصل مي شود.

فرماندار تفت معيشت جامعه را بر اساس دو فاكتور كشاورزي و دام ارزيابي كرد و گفت: در حوزه هاي دامي، احصاء و شناسايي نژادها و دامهاي گوناگون از اولين قدمها براي كمك به تحول در اين بخش است. وي ادامه داد: شناسايي استعدادهاي هر منطقه براي پرورش دام‌هاي مختلف و تطبيق دادن آن با دام‌هاي سودآور و مناسب از اقدامات ضروري است كه بايد مدنظر باشد.

وي اطلاع رساني در اين خصوص را خواستار شد و بر مشاركت همه اقشار در اين رابطه تاكيد كرد و گفت: متوليان امر بايد مشوق دهنده و تشويق كننده دامداران در مسير توسعه و تحول در حوزه دامپروري باشند و پشتيباتي و حمايت فكري و مادي را در اين رابطه به عمل آورند.

فرماندار تفت ارائه الگوهاي مناسب در حوزه دادم را ضروري دانست و گفت: راه اندازي اتاق فكري بهبود وضعيت دامي با مشاركت صاحبنظران در حوزه دام و افرادي كه خود دستي بر آتش دارند بايد جزء اولويت هاي جهاد كشاورزي تفت در حوزه پرورش دام باشد.

زارع فقر آموزشي در حوزه‌هاي كشاورزي و دامي را يادآور شد و گفت: افزايش بازدهي و سودآوري در حوزه جهاد كشاورزي قبل از هرچيز نيازمند ارائه آموزشهاي جديد و تجربه‌هاي موفق به كشاورزان و دامداران عزيز است.

وي با اشاره به ضرورت حركت به سمت توسعه واحدهاي تبديلي كوچك روستايي گفت: توجه به واحدهاي تبديلي كوچك، چراغ راهيي براي تحقق سياستهاي اقتصاد مقاومتي در جامعه است كه بايد از سوي بخش هاي مختلف بويژه حوزه جهاد كشاورزي مدنظر قرار گيرد.

فرماندار تفت كاهش هزينه‌هاي توليد، اعتبار كم براي راه اندازي و اشتغالزايي را از بارزترين ويژگي توسعه صنايع تبديلي كوچك برشمرد و گفت: توجه به اين مسئله زمينه ساز آفرينش اقتصادي و توسعه ثروت ملي و خوداتكايي كشور است و مي‌تواند توفيق ميهن عزيز اسلامي را در بخش اقتصادي به دنبال داشته باشد.

وي اجراي اقتصاد مقاومتي را تنها منحصر به امسال ندانست و خواستار ارائه برنامه‌هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت در حوزه جهاد كشاورزي شد. فرماندار تفت همچنین با تقدیر از برنامه‌های دولت تدبیر و امید و عزم جدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور بر همکاری و تعامل همه بخشها در این رابطه تاکید کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی یزد نيز در اين نشست با قدرداني از توجه فرماندار تفت به تحقق سياستهاي اقتصاد مقاومتي در حوزه جهاد كشاورزي گفت: همه بايد در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي در مسير خودكفايي و سربلندي كشور پيشگام و كوشا باشيم.

"نادر سليم" با اشاره به پتانسيل و توانمندي‌هاي هر شهرستان در حوزه‌هاي دامي اظهار داشت: برنامه‌هاي مرتبط با حوزه دامي در استان منطبق با سياستهاي كلان وزارتخانه و دولت تدوين شده و رويكردي واقع‌بينانه دارد.

وي با بيان كه اقتصاد مقاومتي موضوعي فرا بخشي است افزود: همه بخش ها بايد با تعامل و همكاري هم در مسير تحقق این سیاست کلان ملی بكوشند. 

سليم با اشاره به هدف افزايش ضريب خود اتكايي محصولات اساسي گفت: مهم‌ترين محصولان دامي در اين رابطه گوشت قرمز، گوشت دامي و طیور، شير و تخم مرغ است كه بايد بر اساس سياستها و اهداف ايجاد شده قدم برداشت. وی در ادامه به ارائه برنامه ها و اهداف این معاونت برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی در حوزه دامپروری پرداخت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا