در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند.


یزدفردا:سردار حاج قاسم سلیمانی سردار سپاه اسلام، بامداد امروز درپی حمله بالگرد‌های آمریکایی به فیض شهادت نائل آمد.

بر اساس اعلام شبکه خبر سیما، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرده است.

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود آورده است: سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگرد‌های آمریکایی به شهادت رسید.

 

 
۱۳ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۵۴

تدابیر شدید امنیتی در بغداد

در پی حمله آمریکا به کاروان حشد شعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، نیروهای امنیتی عراق تدابیر شدیدی را در پایتخت اتخاذ کردند.

یک منبع امنیتی اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراق بعد از حمله آمریکا به کاروان حشد شعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد و شهادت قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، معاون حشد شعبی، تدابیر امنیتی شدیدی را در پایتخت و ورودی‌ها و خروجی‌های منطقه سبز اتخاذ کردند.

این منبع اعلام کرد در اطراف سفارت آمریکا در بغداد نیز تدابیری امنیتی اتخاذ شد.

حشد شعبی صبح امروز جمعه از شهادت ابومهدی المهندس، معاون رئیس حشد شعبی و سردار قاسم سلیمانی در حمله آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد خبر داد.

همچنین منابع عراقی اعلام کردند فرودگاه بین المللی بغداد فعالیتش را پس از این حمله از سرگرفت.

همزمان شبکه عربی ۲۱ از نشست امروز جمعه نیروهای حشد شعبی با هدف بررسی اقدام متقابل برای پاسخگویی به این حمله خبر داد.

از سوی دیگر نیروهای آمریکایی و نیروهای مبارزه با تروریسم عراق کنترل فرودگاه بین‌المللی بغداد و منطقه سبز را در دست دارند.

شبکه خبری دجله از ادامه پرواز هواپیماهای آمریکایی در آسمان بغداد پس از حمله بامداد امروز جمعه به کاروان حشد شعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد خبر داد.

 
۱۳ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۳۵

حماس شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت

جنبش حماس شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

جنبش حماس با صدور بیانیه ای گفت: سردار سلیمانی، یکی از فرماندهان بزرگ و مهم ایران بود و نقش مهمی در حمایت از مقاومت فلسطین در زمینه های مختلف داشت.

حماس در این بیانیه شهادت سردار قاسم سلیمانی و دیگر شهدای این حمله را به ملت عراق هم تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: ما این جنایت و همه جنایت های مستمر امریکا در ایجاد آشوب و تنش در منطقه در جهت خدمت به رژیم صهیونیستی را محکوم می کنیم.

حماس در این بیانیه تصریح کرد: آمریکا مسئول تمام خون هایی است که در منطقه ریخته شده است. و افزود: رفتار خصمانه و جنایت کارانه آمریکا بدون در نظر گرفتن منافع و آزادی و آرامش ملت ها باعث تشدید ناآرامی و بی ثباتی می شود.

 
۱۳ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۱۱

جزییات شهادت سپهبد سلیمانی از زبان سفیر ایران در عراق

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اظهار کرد: خودروی حامل سردار سپهبد قاسم سلیمانی در ساعات ابتدایی روز جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به شهر بغداد مورد اصابت حملات موشکی نیروهای آمریکایی قرار گرفت و تمام همراهان وی به شهادت رسیدند.

ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با تبریک و تسلیت به مناسبت به شهادت رسیدن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بیان جزییاتی از به شهادت رسیدن این فرمانده سپاه پرداخت و گفت: حدودا ساعت یک بامداد امروز (جمعه) دو خودرو که حامل سرلشگر سلیمانی و ابومهدی المهندس در حال حرکت از فرودگاه بغداد به سمت این شهر بودند، مورد اصابت حملات موشکی نیروهای آمریکایی قرار گرفتند و تمام سرنشینان این دو خودرو به شهادت رسیدند.

وی اظهار کرد: در حال انجام هماهنگی‌های لازم برای انتقال پیکر پاک شهدای این حمله به کشور هستیم.

سفیر ایران در عراق با اشاره به واکنش‌ها به خبر شهادت سردار سپهبد سلیمانی در کشور عراق گفت: از ساعات اولیه بامداد امروز که خبر شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه در رسانه‌ها منتشر شد مقامات، مسئولان، شخصیت‌ها و افراد بسیار زیادی با سفارت ایران تماس گرفتند و در صدد بودند تا برای ابراز همدردی در سفارتخانه ایران حضور یابند که من از آنها درخواست کردم به دلیل این‌که ما درگیر انجام هماهنگی‌های لازم برای انتقال پیکر شهدا به کشور هستیم این کار را انجام ندهند.

وی با بیان این‌که شخصیت‌های عراقی از به شهادت رسیدن سردار سپهبد قاسم سلیمانی بسیار ناراحت هستند، گفت: شخصیت‌های عراقی اقدام جنایتکارانه آمریکایی‌ها را به شدت محکوم می‌کنند.

 
۱۳ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۰۸

پیام روحانی درپی شهادت سردار قاسم سلیمانی

رئیس جمهور با تسلیت شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان ایشان به‌ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس، به دست امریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، تاکید کرد: بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت.

متن پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به مناسبت شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه وی، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

« الَّذِینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ »

شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان ایشان به‌ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس، به دست امریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، قلوب همه ملت ایران و ملت‌های منطقه را جریحه‌دار کرد و عزم ملت بزرگ ایران و سایر ملت‌های آزاده را برای ایستادگی و مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های امریکا و دفاع از ارزش‌های اسلامی، دوچندان کرد.

بی‌تردید این اقدام خباثت‌بار و بزدلانه، نشانه دیگری از سرخوردگی و عجز و ناتوانی امریکا در منطقه و احساس انزجار از سوی ملت‌های منطقه نسبت به این رژیم متجاوز است که با زیر پا گذاشتن تمام اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل با غیرانسانی‌ترین سبُعیّت، لکه ننگ دیگری را بر صفحات نکبت‌بار این کشور، ثبت کرد.

یقین دارم پرچم عزت و پایداری این شهید والامقام به دست خیل عظیم سربازان اسلام بر افراشته خواهد ماند و مسیر پر افتخار ایثار و مقاومت با قوت بیشتر تداوم خواهد یافت. بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت.

اینجانب با محکوم کردن این اقدام ددمنشانه و پاسداشت خدمات درخشان، کم‌نظیر و ماندگار این دلاور سرافراز تاریخ ایران در دفاع از تمامیت ارضی کشور و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرای در منطقه، این فاجعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا، احاد ملت ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هم‌رزمان و دوستداران، و به‌ویژه خانواده گرامی ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم و علو درجات این شهید گرانقدر و همراهانش را از درگاه خداوند منان مسألت دارم.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران

 
۱۳ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۴۲

توییت عطاءالله مهاجرانی در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی

سیدعطاءالله مهاجرانی در توییتی نوشت:

رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه... سردار قاسم سلیمانی، قهرمان ملی ایران و اسلام بوده و خواهد بود. در دفاع از تمامیت سرزمینی ایران، دفاع از نظام جمهوری اسلامی، در مبارزه علیه داعش، شخصیتی سرنوشت ساز بود. دو سال پیش گفت: "کاندیدای گلوله هستم" زندگی او و کارنامه او با شهادت امضاء شد.

 
۱۳ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۴۲

جزئیاتی جدید از ترور سردار قاسم سلیمانی

بنابر آنچه خبرگزاری صدا وسیما نوشته است، ساعت ۱:۲۰ دقیقه بامداد چند بالگرد آمریکایی به همراه پهپاد در نزدیکی فرودگاهی در بغداد ، ۲ خودروی بسیج مردمی عراق را هدف قرار دادند که در نتیجه آن افزون بر سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و بیش از ۹ تن از نیروهای بسیج مردمی به شهادت رسیدند

نیروی های تروریستی آمریکایی عهده دار مسئولیت این کار شدند و پروازهای خودشان را تا ساعتی پیش بر فراز شهر بغداد بیشتر کردند و فضای بغداد را تصاحب کردند و حاکمیت عراق را نقض کردند. سفارت آمریکا نیز به تمامی کارمندان آمریکایی دستور داده فورا بغداد را ترک کنند و منطقه سبز بغداد کاملا از سوی دولت عراق مسدود شد.

 
 
۱۳ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۲۲

نخستین تصویر از انتقال پیکر شهدای حمله هوایی به فرودگاه بغداد

عکس زیر از ساعتی پیش در شبکه های مجازی منتشر شده است. عکس، انتقال پیکر قربانیان حمله بامداد امروز به فرودگاه بغداد را نشان می دهد. سرلشکر سلیمانی در این حمله به شهادت رسید.

http://yazdfarda.com/media/news_gal/600608_895.jpg

 
۱۳ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۱۰

واکنش پمپئو به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی

وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری به اقدام تروریستی این کشور در به شهادت رساندن سردار سلیمانی واکنش نشان داد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پی اقدام تروریستی این کشور در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی در پیامی توییتری نوشت: عراقی‌ها در خیابان‌ها به خاطر آزادی پایکوبی می‌کنند؛ قدردان این هستند که سلیمانی دیگر وجود ندارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به این رخ‌داد تروریستی پیشتر گفته بود: خباثت و حماقت نیروهای تروریست آمریکایی در ترور سردار سلیمانی، این شهید قهرمان و سردار مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، بدون تردید درخت مقاومت در منطقه و جهان را تنومندتر خواهد کرد.

وزیر امور خارجه در پایان تاکید کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تمامی ظرفیت های سیاسی، حقوقی و بین المللی خود را برای اجرای تصمیمات شورای عالی امنیت ملی برای پاسخگو کردن رژیم جنایتکار و تروریست آمریکا در خصوص این جنایت آشکار به کار خواهد بست.

 
۱۳ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۰۵

واکنش جو بایدن به ترور سردار قاسم سلیمانی

«جو بایدن»، یکی از رقبای انتخاباتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واکنش نشان داد.

بایدن در بیانیه‌ای گفت: «بیانیه دولت می‌گوید هدف از این اقدام جلوگیری از حملاتی آتی ایران است، اما این اقدام یقیناً اثر عکس خواهد داشت.»

بایدن در این بیانیه از ترامپ خواسته برای مردم آمریکا توضیح دهد راهبردش را جهت ایمن نگاه داشتن نیروها و پرسنل آمریکا در منطقه و فراتر از آن توضیح دهد.

 
۱۳ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۰۱

سخنگوی وزارت خارجه از احضار کاردار سوئیس خبر داد

در پی ترور شهادت سردار سلیمانی، سخنگوی وزارت امورخارجه از احضار کاردار سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا خبر داد.

«سید عباس موسوی» در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «در پی ترور سردار سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی کاردار سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا احضار و مراتب اعتراض شدید اللحن ایران به وی ابلاغ شد.»

 
۱۳ دی ۱۳۹۸ ۰۸:۵۷

سناتور آمریکایی: ترور دومین فرد قدرتمند ایران، آغاز یک جنگ است

نماینده مجلس سنای آمریکا از توجیه ارائه‌شده توسط پنتاگون برای ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انتقاد کرد.

«کریس مورفی»، نماینده مجلس سنای آمریکا به شدت توجیه ارائه شده توسط پنتاگون برای ترور سردار حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به باد انتقاد گرفت.

مورفی در توئیتر نوشت: «سلیمانی دشمن ایالات متحده بود، در این شکی نیست. سوال اینجا است آیا آمریکا بدون مجوز کنگره دومین فرد قدرتمند در ایران را ترور و به صورت دانسته یک جنگ منطقه‌ای بالقوه را آغاز کرده است؟»

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای که پس از شهادت سردار سلیمانی صادر شده مدعی شده که هدف از این حمله، «جلوگیری از حملات بیشتر ایران» بوده است. مورفی از این توجیه انتقاد کرده است.

وی در یک پیام توئیتری دیگر نوشت: «توجیه ارائه‌شده برای این ترور، "جلوگیری از حملات آتی ایرانی‌ها" بوده است. یک دلیل که ما عموماً مقام‌های سیاسی خارجی را ترور نمی‌کنیم این باور است که چنین اقدامی باعث کشته شدن آمریکایی‌های بیشتری می‌شود نه آمریکایی‌های کمتر. این مسئله باید امشب باعث نگرانی واقعی، مبرم و عمیق ما باشد.»

 
۱۳ دی ۱۳۹۸ ۰۸:۴۰

محسن رضایی: انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت

در پی شهادت سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله نیروهای تروریستی ارتش جنایتکار آمریکا در بغداد، سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به این حمله تروریستی واکنش نشان دادند.

وی در صفحه خود در توییتر خود نوشت: سپهبد شهید قاسم سلیمانی به جمع برادران شهیدش پیوست ولی انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت.

 
۱۳ دی ۱۳۹۸ ۰۷:۵۹

پنتاگون: به دستور ترامپ سردار سلیمانی را ترور کردیم

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه درباره حمله به کاروان سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «ارتش آمریکا به دستور رئیس‌جمهور با کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاعی قاطعی برای حراست از پرسنل آمریکا در خارج از کشور انجام داده است.»

پنتاگون در ادامه این بیانیه در ادعایی بی‌اساس گفته سردار سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای آمریکا در عراق و سراسر منطقه بود.

وزارت دفاع آمریکا در بخش دیگری از این بیانیه، از اعتراضات ضد آمریکایی مقابل سفارت امریکا در عراق به عنوان «حمله به سفارت امریکا» یاد کرده و مدعی شده این اقدام به دستور سردار سلیمانی صادر شده است.

در پایان این بیانیه آمده است: «هدف از این حمله جلوگیری از برنامه‌های آتی ایران برای حمله بود. ایالات متحده همه اقدامات لازم را برای حراست از مردم و منافعمان در سراسر جهان انجام خواهد داد.»

 

پنتاگون: به دستور ترامپ سردار سلیمانی را ترور کردیم

 

http://yazdfarda.com/media/news_gal/600578_474.jpg وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفته ارتش این کشور به دستور ترامپ به کاروان سردار سلیمانی حمله کرده است.

 

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه درباره حمله به کاروان سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

 

در این بیانیه آمده است: «ارتش آمریکا به دستور رئیس‌جمهور با کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاعی قاطعی برای حراست از پرسنل آمریکا در خارج از کشور انجام داده است.»

 

پنتاگون در ادامه این بیانیه در ادعایی بی‌اساس گفته سردار سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای آمریکا در عراق و سراسر منطقه بود.

 

وزارت دفاع آمریکا در بخش دیگری از این بیانیه، از اعتراضات ضد آمریکایی مقابل سفارت امریکا در عراق به عنوان «حمله به سفارت امریکا» یاد کرده و مدعی شده این اقدام به دستور سردار سلیمانی صادر شده است.

 

در پایان این بیانیه آمده است: «هدف از این حمله جلوگیری از برنامه‌های آتی ایران برای حمله بود. ایالات متحده همه اقدامات لازم را برای حراست از مردم و منافعمان در سراسر جهان انجام خواهد داد.»

 

تلویزیون رسمی عراق بامداد جمعه از شهادت سرلشکر حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، معاون الحشدالشعبی در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد خبر داد.

 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی را تایید کرد.

 

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود آورده است: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.»

 

خبرگزاری رویترز هم به نقل از «احمد الاسدی»، یک سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراقی این خبر را تأیید کرده است.

 

الحمد الاسدی گفت: «دشمن آمریکایی و اسرائیلی مسئول قتل دو مجاهد، ابو مهدی المهندس و قاسم سلیمانی هستند.»

 

ساعاتی قبل، رسانه‌های عراقی از اصابت دست‌کم سه راکت به محوطه اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر دادند. اندکی بعدتر مشخص شد که هدف حمله خودرو حامل اعضای الحشد الشعبی بوده است.

 

سازمان الحشد الشعبی ساعاتی بعدتر اعلام کرد مسئول تشریفات و روابط عمومی این سازمان در این حمله به شهادت رسیده است.

 

مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفته‌اند که این حمله را برای هدف قرار دادن دو فرد مرتبط با ایران انجام داده‌اند.


 
۱۳ دی ۱۳۹۸ ۰۷:۴۸

واکنش ظریف به ترور سردار قاسم سلیمانی

محمد جواد ظریف در توئیتی نوشت:تروریسم بین‌المللی ایالات متحده، هدف قرار دادن و ترور ژنرال سلیمانی به عنوان مؤثرترین نیروی مبارزه با داعش، النصره، القاعده و همکارانش بسیار خطرناک و تشدید [رفتارهای] احمقانه است.

‎ ایالات متحده مسئولیت تمام پیامدهای ماجراجویانه سرکش خود را بر عهده دارد.

http://yazdfarda.com/media/news_gal/600568_585.jpg

 
۱۳ دی ۱۳۹۸ ۰۷:۴۷

بازتاب شهادت سردار سلیمانی در رسانه‌های خارجی

خبر شهادت (ترور) سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی در حمله آمریکایی‌ها در نزدیکی فرودگاه بغداد بسرعت تبدیل به مهمترین خبر در سطح رسانه های جهانی شد.

تلویزیون رسمی عراق بامداد جمعه شهادت (ترور) سردار سرلشکر حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، معاون الحشدالشعبی در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد شد.http://yazdfarda.com/media/news_gal/600567_258.png

 

بازتاب جهانی شهادت سردار قاسم سلیمانی

http://yazdfarda.com/media/news_gal/600566_560.jpg شبکه العربیه نیز در گزارشی عنوان کرد: تلویزیون رسمی عراق از کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران ایران و دستیار او ابومهدی المهندس فرمانده یکی از فرماندهان حشد الشعبی عراق در حمله موشکی به فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۸

خبر شهادت (ترور) سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی در حمله آمریکایی‌ها در نزدیکی فرودگاه بغداد بسرعت تبدیل به مهمترین خبر در سطح رسانه های جهانی شد.

به گزارش ایرنا، تلویزیون رسمی عراق بامداد جمعه شهادت (ترور) سردار سرلشکر حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، معاون الحشدالشعبی در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد شد.

گزارش بی بی سی از شهادت سردار سلیمانی

شبکه "بی بی سی " در گزارشی بامداد جمعه گزارش داد: دولت عراق می‌گوید یک حمله هوایی در محدوده ترابری فرودگاه بغداد روی داده است. همزمان خبرگزای رویترز به نقل از حشد الشعبی گزارش کرده که یک مقام ارشد این گروه شبه نظامی شیعه به همراه چند نفر دیگر از جمله "دو میهمان مهم" در جریان یک حمله هوایی در فرودگاه بغداد کشته شده‌اند. بامداد جمعه، سوم ژانویه، ابتدا دولت عراق گزارش کرد که سه موشک کاتیوشا در نزدیکی منطقه بارگیری فرودگاه بغداد فرود آمده و بر اثر آن چند غیرنظامی زخمی شده‌اند و دست کم دو خودرو آسیب دیده است. اما ساعتی بعد خبرگزاری رویترز به نقل از صفحه فیسبوکی منسوب به گروه حشد الشعبی نوشت این گروه از کشته شدن مسئول روابط عمومی و جذب نیروی خود طی یک حمله هوایی خبر داده است.

بی بی سی افزود: با این حال، تلویزیون دولتی عراق بامداد جمعه گزارش کرد که در جریان این حمله هوایی در فرودگاه بغداد به دو کاروان خودروهای گروه حشد الشعبی، قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران به همراه چند رهبر حشد الشعبی کشته شده است. ایران هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است. در این گزارش همچنین مدعی شد که در جریان این حمله هوایی ابو مهدی المهندس، معاون گروه حشد الشعبی هم کشته شده است و در مجموع این حمله ۵ کشته و ۹ مجروح برجای گذاشته است.

شبکه اسکای نیوز عربی نیز در گزارشی به نقل از منابع عراقی خبر از شهادت قاسم سلیمانی و نیز ابومهدی المهندس داد.

واکنش یورونیوز به شهادت سردار سلیمانی

شبکه یورو نیوز نیز در گزارشی با اشاره به شهادت قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در حمله هوایی نیروهای آمریکا در عراق، گزارش داد: وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، اقدام به ترور قاسم سلیمانی کرده‌ است. پنتاگون هدف از این حمله را در بیانیه خود «اقدام‌های دفاعی قاطع برای محافظت از کارمندان آمریکا در خارج از کشور» عنوان کرده است.

ایندیپندنت فارسی: شهادت سردار سلیمانی در بغداد

تارنمای ایندیپندنت فارسی نیز در گزارشی نوشت: تنها چند ساعت پس از اینکه مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا مدعی شد احتمالا نیروهای نیابتی ایران در عراق حمله‌های بیشتری انجام خواهند داد، رویترز از برخورد سه راکت کاتیوشا به فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد. گزارش تلویزیون الجزیره حاکی از آن است که قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در جریان این حمله‌ها جان خود را از دست داده است. هنوز این خبر به طور رسمی تایید نشده اما برخی منابع خبری در گفت وگو با ایندیپندنت فارسی این خبر را تایید کرده‌اند.

این رسانه افزود: قاسم سلیمانی در ماه‌های اخیر بارها به عراق رفت و آمد داشته است. یکی از خبرنگاران واشینگتن‌پست در عراق به نقل از منابع خود گزارش داده که مقامات حشدالشعبی و همراهان آنها در جریان حمله پهپادی به خودروهای‌شان در حال خروج از فرودگاه بغداد کشته شده‌اند.

ایندیپندنت اضافه کرد: به نظر می‌رسد پس از دوره‌ای از افزایش تنش‌ها در خلیج فارس در بهار و تابستان امسال در نتیجه عمیق‌تر شدن بحران بین ایران و آمریکا، اکنون کانون تنش‌ها به عراق منتقل شده است. مقامات عراقی همواره از تهران و واشینگتن خواسته‌اند که این کشور را به صحنه جنگ‌های نیابتی تبدیل نکنند.

نقش آمریکا در شهادت سردار سلیمانی

شبکه خبری الجزیره بامداد جمعه نیز به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد که سخنگوی الحشد الشعبی می گوید آمریکایی ها و اسرائیلی ها در شهادت قاسم سلمیانی و المهندس دست داشته اند.

بازتاب شهادت سردار سلیمانی در العربیه

شبکه العربیه نیز در گزارشی عنوان کرد: تلویزیون رسمی عراق از کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران ایران و دستیار او ابومهدی المهندس فرمانده یکی از فرماندهان حشد الشعبی عراق در حمله موشکی به فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد.

این شبکه خبری افزود: از سویی حساب‌های شبکه‌ اجتماعی تصویری از جسدی منتشر کرده‌اند که گفته شده متعلق به قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس است.


 
۱۳ دی ۱۳۹۸ ۰۷:۲۷

سپاه پاسداران شهادت «حاج قاسم سلیمانی» را تایید کرد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود آورده است: سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.

در حمله بالگردهای آمریکایی به یک خودرو در بغداد سرلشکر قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس به شهادت رسیدند.

متن کامل اطلاعیه سپاه درباره شهادت سردار سلیمانی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از شهادت سردار امت اسلامی حاج قاسم سلیمانی فرمانده شجاع و فدارکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله نیروهای متجاوز و تروریست امریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد خبر داد.

در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست امریکایی در نزیکی فرودگاه بغداد و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه چند تن دیگر از فرماندهان جهبه مقاومت ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه ای صادر کرد.

متن اطلاعیه بدین شرح است:

بسم الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا﴿۲۳﴾

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳

به استحضار امت اسلامی بویژه ملت شریف و قهرمان ایران می رساند بامداد امروز (جمعه) و در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست امریکایی درنزدیکی فرودگاه بغداد ، سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده فداکار شجاع و بی نظیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از عمری مجاهدت ، فداکاری و نقش آفرینی های ماندگار و پر افتخار در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیم السلام و سرافرازی ایران عزیز ، به شهادت رسید.

در این حمله جنایات بار چند تن از همراهان وی و نیز فرماندهان و رزمندگان حشد العبی قهرمان عراق به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک و تسلیت شهادت این مجاهد عالیقدر به محضر مقدس حضرت ولی عصر (عج) ، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی ( مد ظله العالی)، ملت قدرشناس ایران اسلامی، احاد رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، خانواده معظم و علاقمندان و ارادتمندان وی ، اطلاعات و برنامه های مربوط به آئین های استقبال، تشییع و به خاکسپاری پیکر مطهر شهدای گرانقدر را به آگاهی خواهد رساند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 
۱۳ دی ۱۳۹۸ ۰۷:۲۶

برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی در پی شهادت سپهبد سلیمانی

در پی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در بغداد، جلسه شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تا ساعاتی دیگر برگزار می‌گردد.

کیوان خسروی، سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با تسلیت شهادت غرورآفرین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعلام کرد: از ساعاتی دیگر جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی برای بررسی اقدام جنایتکارانه حمله به خودرو سردار سلیمانی در بغداد که منجر به شهادت ایشان شد، برگزار می‌شود.

 

 
۱۳ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۴۹

جزئیات شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به روایت خبرنگار صدا و سیما در عراق

خبرنگار صدا و سیما در گزارشی از بغداد به تشریح جزئیات حمله تروریستی نیروهای آمریکایی پرداخت که منجر به شهادت فرمانده رشید سپاه قدس کشورمان سردار قاسم سلیمانی و همرزمانش پرداخت.

۱۳ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۲۸

لحظه حمله به خودروی حامل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بغداد

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا