پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران روز گذشته در بخشی از متن سخنرانی خود به عنوان نماینده موافق با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ،"مسعود سلطانی فر" اظهار داشت:" یکی از دوستان بنده به من گفت به خاطر خدمات آقای سلطانی‌فر در استانداری گیلان نذر کرده‌ام به هر زیارتی که می‌روم دو رکعت نماز برای ایشان بخوانم، آیا این برای شما(نمایندگان) کافی نیست؟"

 

خانم سلحشوری در جریان نطقش به اعتراضات آبان ۹۸ اشاره کرده و همچنین از "مادران داغدار" در این حوادث سخن گفته است.

 

 خانم سلحشوری در نطقش نسبت به وضعیت اداره کشور و شرایط امروز جامعه انتقاداتی را نیز مطرح کرده است.

 

 وی در بخشی از سخنانش گفته است: "اعتراض‌های سال های ۷۸ و ۸۸ و همچنین دی ماه ۹۶ و آبانماه ۹۸ اعتراض‌هایی بوده که همواره مطالباتی در آن وجود داشته است، اما امروز معترضین اغلب جوانانی هستند که به دنبال اشتغال و یک زندگی مطلوب انسانی و اجتماعی هستند".

 

به گفته خانم سلحشوری "مشکل در این است که ما گفته ایم ما این سبک زندگی را انتخاب کرده ایم. آیا به راستی جوانان ما این سبک زندگی را انتخاب کردند؟"

 

در بخش دیگری وی گفته است: "ما در ساختارها، دوگانه ارگان ها و حتی چندگانه هایی داریم که همه حکم می رانند؛ چند دولت؟ چند اطلاعات؟ چند نهاد موازی؟ و نهایتاً حاکمیت دوگانه که از مسئولیت پذیری فرار می‌کند و با بازی " کی بود کی بود من نبودم" مملکت را اداره می‌کند."

 

نطق خانم سلحشوری "در مجلس غوغایی به پا کرد و نمایندگان مخالف تا دقایقی با داد و فریاد درباره این نطق صحبت می‌کردند."

 

صحبت های سلحشوری به پایان نرسیده بود که کم کم تحرکات برخی چهره های تندرو در اعتراض به او شروع شد ابتدا حاجی دلیگانی و علیرضا سلیمی شروع به انتقاد کردند، دقایقی بعد نیز سامری از مجمع نماینگان خوزستان که در جریان رای اعتماد به ظریف به وزیرخارجه ناسزا گفته بود، شروع به فریاد زدن کرد و خواستار آن شد که میکروفون سلحشوری خاموش شود. 

داد و بیدادهای نمایندگان طیف تندرو مجلس به همین جا ختم نشد و وقتی سلحشوری نطقش به پایان رسید سامری خود را به او رساند و فریادش را ادامه داد و گفت: «کسی که خودش در انتخابات ثبت نام کرده است تمام مقدسات  نظام را زیر سوال می برد.» در همین لحظه نمایندگان دیگری از جمله کوهکن خودشان را به این جمع رساندند تا غائله را آرام کند. کوهکن خطاب به سامری گفت: «ما در مجلس ششم نطق های تندتر از این داشتیم، آرام باشید»

در نهایت و با اینکه زنگ پایان جلسه به صدا درآمده بود اما جدال همچنان ادامه داشت حتی وقتی که سلحشوری صحن مجلس را ترک کرده بود، نصرالله پژمانفر با فریاد می گفت: «نمی شود هر کسی هر غلطی دلش خواست انجام بدهد» در همین لحظه یکی دیگر از نمایندگان اصولگرا خطاب به پروانه سلحشوری داد زد: «به جهنم که ثبت نام نکرده است نمی شود که به بقیه توهین کند. »

 

بنا بر گزارش‌ها پس از پایان جلسه هم جدال‌ها همچنان ادامه داشت و وقتی سلحشوری صحن مجلس را ترک می‌کرده نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد، به سوی او رفته و فریاد زده: "نمی‌شود هر کسی هر غلطی دلش خواست انجام بدهد" و یک نماینده دیگر اصولگرا نیز گفته: "به جهنم که ثبت نام نکرده است نمی شود که به بقیه توهین کند."

نمایندگان مجلس در ایران براساس یک تقویم زمانبندی شده اجازه دارند در طول دوره نمایندگی خود نطق پیش از دستور انجام دهند و براساس این جدول زمانبندی این آخرین نوبتی بوده است که خانم سلحشوری می‌توانسته از این امکان استفاده کند.

پروانه سلحشوری در آخیرن روز ثبت نام برای نامزدی در انتخابات مجلس در صفحه توییتر خود نوشت: "با توجه به ساختارهای محدودکننده اقتدار مجلس، نادیده‌گرفتن نظر و خواست مردم و رویه نامناسب نظارت استصوابی و اتفاقات پاییز ۹۸" در انتخابات نامزد نشده است.



  • نویسنده : انتخاب,خبرآنلاین
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا