/ کاملا قانونی بوده و در این اقدام، 40 قلم داروی مورد نیاز استان یزد از شرکتی خریداری شد/عباس احدپور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اینکه داروهایی که ادعا شده تاریخ گذشته هستند، کاملاً قانونی و با دوره انقضای کامل خریداری شده‌اند، گفت: مستندات قانونی به مسئولان استان ارائه شده است.

یزدفردا:عباس احدپور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اینکه داروهایی که ادعا شده تاریخ گذشته هستند، کاملاً قانونی و با دوره انقضای کامل خریداری شده‌اند، گفت: مستندات قانونی به مسئولان استان ارائه شده است.

عباس احدپور پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد در ارتباط با اخبار منتشر شده مبنی بر خرید غیرقانونی داروهای تاریخ گذشته و فاسد و حمل غیر استاندارد آن توسط مدیرعامل هلال احمر استان یزد اظهار داشت: خریداری داروهای مورد نیاز استان که مازاد استانهای دیگر است، از جمله اقداماتی است که امکان اجرای آن وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: بحث خرید دارو از یک شرکت توسط هلال احمر استان یزد کاملا قانونی بوده و در این اقدام، 40 قلم داروی مورد نیاز استان یزد از شرکتی خریداری شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد ادامه داد: از این داروها، شرکت مذکور اجازه فروش 2 قلم دارو را نداشت و خلاف قوانین اقدام به فروش آنها کرده بود و بعد از انجام قرارداد، شرکتی که مجاز به فروش داروها بود، از شرکت طرف حساب هلال احمر یزد شکایت کرد.

احدپور با بیان اینکه موضوع شکایت در این بحث مربوط به دو شرکت پخش دارو است، گفت: پس از مشخص شدن عدم مجوز فروش این داروها توسط شرکت اول، هلال احمر یزد طبق قانون و مصوبه معاونت غذا دارو، اقدام به مرجوع کردن دو قلم داروی اول کرد و 38 قلم دیگر در حال حاضر در داروخانه هلال احمر به فروش می‌رسد.

وی به تاریخ این داروها اشاره کرد و گفت: تاریخ تولید داروهای مذکور مربوط به ماه هشت سال 2016 میلادی است و همه داروها 24 ماه تاریخ انقضا دارند در حالی که یکی از مطالب منتشر شده در این خبر ادعا کرده که تاریخ انقضای داروها گذشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد خاطرنشان کرد: اگر دارویی کد سلامت نداشته باشد یا تاریخ انقضای کم و حتی نزدیک به زمان انقضا باشد، نمی‌توانیم این دارو را بفروشیم و عملا بیمه‌ها هزینه چنین دارویی را به ما پرداخت نمی‌کنند.

احدپور در ارتباط با انتقال داروها به استان یزد گفت: نحوه انتقال هم به صورت کامل بر اساس استانداردهای لازم انجام شده و مستندات را هم به مسئولان ارائه کردیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا