بیست و پنجم آبان ماه سال جاری وحید رضا خباز زاده یزدی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد در صحن این شورا به صراحت خبر از موافقت بازاریان با اجرای طرح پیاده رو سازی خیابان قیام داد ، اما حالا با گذشت مدت کوتاهی از سخنان وحید رضا خباز زاده یزدی مبنی بر موافقت بازاریان بر اجرای این طرح ، بالغ بر هزار کسبه بازار یزد که محل کسبشان در خیابان قیام است بر خلاف گفته های وی با امضاء طوماری خواستار توقف این طرح شده اند

بیست و پنجم آبان ماه سال جاری وحید رضا خباز زاده یزدی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد در صحن این شورا به صراحت خبر از موافقت بازاریان با اجرای طرح پیاده رو سازی خیابان قیام داد ، اما حالا با گذشت مدت کوتاهی از سخنان وحید رضا خباز زاده یزدی مبنی بر موافقت بازاریان بر اجرای این طرح ، بالغ بر هزار کسبه بازار یزد که محل کسبشان در خیابان قیام است بر خلاف گفته های وی با امضاء طوماری خواستار توقف این طرح شده اند 

به گزارش یزد فردا متن طومار بازاریان به شرح زیر است :

به نام خدا
جناب آقاي ميرمحمدي
استاندار محترم يزد
با سلام
احتراماً امضاكنندگان ذيل نامه – كسبه خيابان قيام و بازار يزد – بنا به دلايل ذيل اعلام عدم رضايت از كف سازي و انسداد اين خيابان را به استحضار مي رسانيم .
1- اجراي اين طرح، نيازمند پياده سازي الزامات اوليه زيرساختي از جمله احداث چند پاركينگ و جايگزيني چند مسير جهت انتقال بار ترافيكي سنگين اين خيابان مي‌باشد كه اين مهم رعايت نشده است .
2- وجود طرحهاي نيمه‌تمام در همين منطقه از جمله جداره سازي ناقص و پراكنده خيابان قيام و طولاني شدن مدت كف سازي محوطه كوچك ميدان اميرچخماق نشانه اي از عدم توانايي شهرداري در انجام اين پروژه هاي كوچك بوده و بالطبع نتيجه پروژه به اين بزرگي كه از پيش معلوم مي باشد.
3- انتخاب نادرست و به كارگيري پيمانكاران ضعيف، اجراي بدون كارشناسي و شكست خورده طرحهاي ديگر شهرداري يزد از جمله احداث زيرگذرهاي مهديه ، ابوذر و...، نبود بودجه و بدهي بالاي شهرداري يزد و... از جمله عوامل عدم اعتماد ساكنان و كسبه شهر در مورد آينده اين خيابان اصلي شهر شده است.
4- تجربه مشكلات ترددي عديده در انسداد اين خيابان در ايام نوروز سالهاي قبل كه براي گردشگران داخلي و خارجي به وجود آمد و منجر به تغيير رويه بستن اين خيابان شد حكايت از عدم نگاه تجربه گرايانه شهرداري يزد حتي در نزديكي به ايام عيد نوروز امسال دارد.
5- انسداد اين خيابان توام با ركود اقتصادي حاكم بر بازار، مشكلات مالي از جمله كاهش مضاعف رونق اقتصادي را براي قلب بازار يزد ايجاد خواهدكرد كه اين خسارات علاوه بر ايجاد افزايش مسايل سياسي گريبانگير دولت و دلشادي دشمنان اسلام در مسايل اقتصادي از جملع در عوارض كسب و پيشه ، ماليات و... تاثير گذار خواهد بود.
لذا مستدعي است از اجراي اين طرح ممانعت به عمل آورده و درصورت عدم فرمانبري مجموعه شوراي شهر و شهرداري با اين درخواست، با صدور مجوز جهت برگزاري اجتماع اعتراضي در مقابل شهرداري موافقت فرماييد تا با تبري از هرگونه اقدام عليه نظام و سياست بازيهاي مرسوم و در راستاي اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي و در ظل فرامين مقام معظم رهبري مراتب اعتراض خود را به گوش دست اندر كاران برسانيم.
بديهي است در صورت تداوم اين روند با تعطيلي بازار از طريق مراجع قضايي پيگير حقوق حقه خود خواهيم بود و شخص جنابعالي مسئول مستقيم اين جريان خواهيد بود. عمر عزتتان مستدام
رونوشت:
1- دفتر مقام معظم رهبري حضرت آيت ا... الظمي خامنه اي( دامت بركاته)
2- دفتر رياست محترم جمهور جناب حجت الاسلام والمسلمين روحاني ( دامت بركاته)
3- دفتر امام جمعه محترم و نماينده ولي فقيه در استان، حضرت آيت الله ناصري ( دامت بركاته)
4- دفتر امام جمعه محترم و نماينده ولي فقيه در حومه شرق يزد، حضرت آيت الله مدرسي ( دامت بركاته)
5- جناب اقاي حبيبي مدير كل دادگستري استان
6- سازمان بازرسي كل كشور جهت استحضار و پيگيري چگونگي مزايده واگذاري پروژه
7- وزارت محترم اطلاعات
8- اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي
9- سازمان بازرسي وزارت كشور

در ادامه متن صحبت های وحید خباز زاده یزدی را در مورد موافقت بازاریان می خوانید 

وحیدرضا خباززاده سخنگوی شورای شهر یزد
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد گفت: بازاریان یزد هیچ مخالفتی با اجرای کف‌سازی خیابان قیام ندارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، وحیدرضا خباززاده یزدی در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه طرح قیام یکی از اولویت های مهم شهر است، اظهار داشت: این طرح باید به سرعت ساماندهی شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: اینکه بیان می شود بازاریان با این طرح مخالف هستند درست نیست و بالعکس بازاریان با اجرای طرح کف‌سازی خیابان قیام موافق هستند و از آن استقبال می کنند.

خباززاده یزدی به طرح کمیسیون خدمات شهری در ارتباط با پارک مسافر اشاره کرد و گفت: پارک مسافر با توجه به هدفی که دارد، باید در مسیر تردد مسافران قرار داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که در این زمینه پیشنهاد شده بود که پارک بزرگ شهر برای این منظور تجهیز شود، عنوان کرد: از مهمترین دلایل این پیشنهاد، دسترسی آسان مسافران به پارک و از آنجا به تمام نقاط شهر است.

عزت یادگار سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد هم در ابتدای این نشست به بیان گزارشی در ارتباط با حضور در شورای اسلامی شهر شیراز و بازدید از طرحها و پروژه‌های این شهر پرداخت.

وی اظهار داشت: لازم است که از تجربیات دیگر شهرها در اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی که در سطح شهر یزد اجرایی می‌گردد استفاده شود تا کارایی پروژه‌ها افزایش یابد.

 

شایان ذکر است خبر های تکمیلی و تصاویر مربوط به این موضوع به زودی منتشر خواهد شد 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا