یزدفردا"یکی از محصولاتی که در ماه اکتبر انتظار رونمایی رسمی از آن را داریم نسل کاملا جدید سیتروئن C3 می‌باشد که در طراحی آن از C4 کاکتوس الهام گرفته شده و از فناوری های جدید به همراه پلتفرم کاملا جدید بهره می‌برد

به گزارش اخبار خودرو ، نمایشگاه پاریس تنها جایی برای عرضه برندهای لوکس و خودروهای گرانقیمت یا پرقدرت نیست بلکه خودروسازان فرانسوی مانند سیتروئن نیز در آنجا حرف هایی برای گفتن خواهند داشت. یکی از محصولاتی که در ماه اکتبر انتظار رونمایی رسمی از آن را داریم نسل کاملا جدید سیتروئن C3 می‌باشد که در طراحی آن از C4 کاکتوس الهام گرفته شده و از فناوری های جدید به همراه پلتفرم کاملا جدید بهره می‌برد.

C3 جدید قرار است با اتومبیل هایی مانند رنو کیلو و فورد فیستا رقابت کند و زمان فروش آن ژانویه ۲۰۱۷ معین شده است. C3 یک محصول مهم برای این برند فرانسوی است. در واقع این اولین محصول کاملا جدیدی است که سیتروئن پس از حضور موفق DS به عنوان زیرمجموعه اش در اروپا، آن را ارائه می‌کند. پس از اینکه DS 3 نتوانست انتظارات را برآورده کند اکنون امید سیتروئن به C3 است تا اثبات کند هنوز هم در بازار خودروهای کوچک حرف هایی برای گفتن دارد.

طراحی بیرونی C3 بر اساس گونه خاصی از هم خانواده خود یعنی C4 کاکتوس است که ضربه گیرهای خاص کنار و دور تا دور خودرو ویژگی بارز این دو طرح محسوب می‌شوند. در جلو چراغ های فوق باریک که به طور منظمی با جلوپنجره و نشان سیتروئن ادغام شده اند به چشم می‌خورد. این چراغ ها در واقع LED های روشنایی روز محسوب شده و چراغ های اصلی خود در پایین آن قرار دارد و در پایین سپر نیز مه شکن ها قرار گرفته اند. چراغ های پشت نیز مجموعه ای متمرکز از LED ها هستند که به صورت حلقه های داخل هم طراحی شده اند.


نسل جدید سیتروئن C3

در کنار خودرو و همچنین پایین سپرهای عقب و جلو ایربامپ ها مشاهده می‌شوند که در واقع ابتکار سیتروئن بوده و احتمالا در آینده در اکثر محصولات این شرکت مشاهده خواهد شد. C3 در نه رنگ مختلف به همراه سه رنگ ویژه برای سقف، آینه های بغل و دور مه شکن ها ارائه خواهد شد که با این حساب می‌توان ۲۷ حالت با ترکیب آنها بدست آورد.


نسل جدید سیتروئن C3

طراحی داخلی در عین سادگی از جذابیت خاصی نیز برخوردار است. تعداد دکمه هایی که به چشم می‌خورد اندک است و بیشتر تنظیمات از طریق صفحه نمایش هفت اینچی در کنسول جلو اعمال خواهد شد. این سیستم ارتباط سرگرمی از اپل کارپلی نیز پشتیبانی می‌کند و طبق وعده داده شده سازگاری با اندروید اتو نیز اندکی پس از عرضه اولیه بدان افزوده خواهد شد.


نسل جدید سیتروئن C3

از جمله امکانات جالب C3 جدید که می‌تواند برای کاربران فضای مجازی جذاب باشد وجود یک دوربین دو مگاپیکسلی در جلو و یک دوربین مجهز به GPS بر روی آینه وسط می‌باشد. این دوربین ها کلیه وقایع اطراف خود را به مدت ۶۰ ثانیه در حافظه خود نگهداری کرده و در صورتی که راننده با صحنه جالبی روبرو شد می‌تواند با فشردن دکمه ای بر روی آینه وسط آن را ضبط و در شبکه های اجتماعی منتشر کند.


نسل جدید سیتروئن C3

سیتروئن C3 فقط به صورت ۵ در عرضه شده و قیمت پایه آن ۱۱ هزار پوند خواهد بود. نسخه های دیگر این محصول قرار است طی ۱۸ ماه آینده روانه بازار شود که یکی از آنها جایگزین C3 پیکاسو شده و حتی می‌توان انتظار عرضه نسخه مینی اس یو وی آن به عنوان رقیب نیسان جوک را نیز داشت.


منبع : autoexpress










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا