اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد جهت استقرار و ايجاد تأسيسات گردشگري در استان تمهيدات لازم براي کوتاه سازي فرآيند سرمايه گذاري را دنبال مي کند.

 معاون برنامه ريزي و سرمايه گذاري اين اداره کل کوتاه سازي پروسه صدور مجوزها و استعلام ها را از مطالبات سرمايه گذاري در بخش گردشگري دانست و ايجاد تعامل بين بخش هاي دولتي وخصوصي را از تمهيدات اين اداره کل عنوان کرد.

محمدرضا نصيري با اشاره به تأثير مثبت توسعه سرمايه گذاري همچون اشتغال زايي و رونق اقتصادي براي مردم و کشور، گفت: خوشبختانه تلاش هاي موثري براي جذب سرمايه گذاري داخلي و خارجي طي يکسال گذشته صورت گرفته است که در حال حاضر بيش از يکصد و پنجاه پروژه توسط بخش خصوصي در حال اجراست.

وي اولويت ايجاد تأسيسات گردشگري در استان را بحث اقامت و ايجاد هتل هاي چهار و پنج ستاره ذکر کرد که در شهرستان هاي يزد، اردکان و ميبد به صورت خاص و در مابقي شهرستانها با ظرفيت کم تر در حال پيگيري است و جهت اجرايي شدن اين بخش از توسعه و ايجاد اقامتگاه هاي بوم گردي بهره خواهيم برد.

اين مقام مسئول افزود: استفاده و بهره برداري از ظرفيت و پتانسيل بناهاي تاريخي استان به ويژه خانه هاي تاريخي و تبديل به هتل بوتيک از ديگر رويکردهاي معاونت سرمايه گذاري در جذب مشارکت بخش خصوصي است.

معاون سرمايه گذاري و برنامه ريزي اين اداره کل وجود کويرهاي استان را يک ظرفيت بالقوه و مهم در استان دانست که در شهرستانهاي يزد، اردکان، اشکذر، بافق و بخش هايي از ابرکوه وجود دارد و طي ساليان گذشته بهره برداري در اين بخش صورت نگرفته است.

نصيري جلب اعتماد سرمايه گذاران را از مهمترين برنامه هاي اين معاونت عنوان کرد و افزود: سرمايه گذاران بايد مطمئن شوند که مسئولين همه تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا برگشت سرمايه تضمين شود.

وي اظهار داشت: ارائه پيشنهادات و تلاش براي اصلاح قوانين و مقررات، فراهم کردن سياست هاي تشويقي و کمک هاي فني و اعتباري نيز از ديگر اولويت هاي کاري اين معاونت است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا