مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان به همراه فرماندارمیبد از تعدادی از پروژهای در حال اجرا در حوزه میراث فرهنگی ازجمله آسیاب‌های آبی، اقامت گاه و حمام‌ سنتی شهرستان میبد بازدید کرد.

 فرماندارمیبد گفت: شهرستان میبد با بیش از 600 هکتار بافت تاریخی، ظرفیت‌هایی خوبی را برای توسعه صنعت توریست و گردشگری دارد.

حسین فلاح احیاء تک بناهای اقامتی، آسیاب‌های آبی و به‌تازگی حمام‌های سنتی در این شهرستان را نگاه جدید به صنعت توریست و جذب گردشگران داخلی و خارجی خواند و گفت: شهرستان میبد به‌عنوان شهر خلاق و نمونه گردشگری در سال‌های آتی به‌عنوان الگوی میراث در کشور خواهد درخشید.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان هم گفت: قرار گرفتن شهرستان میبد در لیست شهرهای نمونه گردشگری خود امتیاز بزرگ و حمایت معنوی است که دولت در این راستا داشته است.

شرافت تعیین شهرهای نمونه گردشگری را یک امتیاز به شهرهای واجدالشرایط خواند و افزود: این مصوبه هیئت‌وزیران درواقع ارزش نهادن به ظرفیت‌های گردشگری این شهرهاست.

وی بابیان اینکه شهرستان میبد به‌عنوان یکی از شهرهای پیشتاز در میان شهرهای نمونه گردشگری است گفت: قرار است طرح ساماندهی ویژه گردشگری درمیبد به اجرا دربیاید که خود امتیاز برتر نسبت به شهرهای دیگر است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان افزود: تلاش خواهیم کرد شهرستان میبد مصداق عملی شهر نمونه گردشگری در کشور باشد.

شرافت در ادامه با بازدید از گرمابه سنتی محله یخدان میبد گفت: گرمابه سنتی یخدان میبد به‌نوعی نقطه آغازی در استان است که امیدواریم به‌عنوان الگویی در استان و یکی از جاذبه‌های گردشگری باشد.

وی همچنین با اشاره به پروژه هتل پنج ستاره درمیبد گفت: تلاش داریم با همکاری فرمانداری و وظیفه‌ای‌ که میراث در این راستا دارد این پروژه فعال و در سال 96 به بهره‌برداری برسد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا